BF juni 2022
Hej!
Plussade igår, 2 streck på stickan och digitalt visade vacker gravid 1-2 veckor. Tänkte starta denna grupp så fyller vi på den med allt som kan tänkas till.
Hej!
Plussade igår, 2 streck på stickan och digitalt visade vacker gravid 1-2 veckor. Tänkte starta denna grupp så fyller vi på den med allt som kan tänkas till.
Glömde såklart svara på frågan, haha. Ja jag har skrivit in mig! Gjorde det typ i vecka 8 eller 9 tror jag.
Jag håller alla tummar och tår för dig! Jag har på onsdag nästa vecka. Dagarna går otrooooligt långsamt haha.
Jag går gärna med i fb-gruppen, har skrivit till mamma91a men inte fått något svar så om någon annan kunde lägga till mig vore det guld.
Gör inskrivning idag och glukosbelastning. Jag fick graviditetsdiabetes förra graviditeten med sonen. Upptäcktes då med glukosbelastning i ca v 28-30. Alla i Skåne gör testet i de veckorna. Blev en chock då eftersom jag inte tillhörde riskgrupp. Jag hade aldrig några problem av det men fick ju tänka på vad jag åt och onödigt oroande.
Nu hoppas jag att det blir bra resultat så jag får äta god julmat som alla andra. Nån mer här som haft GB?
Risken för att få igen när man blir gravid igen är större så därför jag får testa såhär tidigt (v 11 nu).
Håll tummarna för mig!
Ja men de är luriga de här symptomen alltså. Jag var tröttare sist när det blev mf, men jag var aldrig illamående eller hade ömma bröst.
Åh samma dag alltså, då hoppas jag att vi båda får positiva besked. Känns helt overkligt fortfarande för mig att det skulle vara något där i, har inga barn sen innan. Men längtar såklart efter att känna det!
Men åååh så skönt, då kan ni pusta ut lite! Vi får svar inom 1-2 veckor så just nu känns väntan vääääldigt lång. Har ni lika lång väntetid som oss? Kul att kunna vänta ihop ändå! :D
Molvärk i ryggslut och mage idag. Blir nojig varje gång. Någon fler som har det? Vecka 12 (11+4) idag.
Heej hur mår ni ?
Mitt illamående har trappats ut litegrann.
Gjorde KUB förra veckan, bebisen mådde hur bra som helst och jag är jätteglad, men ändå ligger rädslan ständigt där...
Ska man göra ett till UL om några veckor, eller borde man bara lugna ner sig ?
Har ni andra gjort ul/KUB ?
Molvärk i ryggslut och mage idag. Blir nojig varje gång. Någon fler som har det? Vecka 12 (11+4) idag.
Åh jag vet så lång! Hmm ja är nog ungefär samma. Barnmorskan sa att hon skulle ringa om 7 arbetsdagar ungefär. Hon skulle ringa oavsett och dessutom även om det skulle vara en fredag kväll... Vilket känns bra men samtidigt blir man ju på helspänn hela tiden. Sen får vi svar på papper lite senare. Hur får ni svaret?