BF juni 2022
Hej!
Plussade igår, 2 streck på stickan och digitalt visade vacker gravid 1-2 veckor. Tänkte starta denna grupp så fyller vi på den med allt som kan tänkas till.
Hej!
Plussade igår, 2 streck på stickan och digitalt visade vacker gravid 1-2 veckor. Tänkte starta denna grupp så fyller vi på den med allt som kan tänkas till.
Hej !
Inte bekväm med magbild, iaf inte än, men ser också ut som ni typ !
Väldigt svullen men inget knappt ovanför blygdbenet förutom lite hårdare.
Så känns mest som magen, inte bebisen än hehe.
Känner ni att det hårt ovan blygdbenet?
Hur mår ni alla annars ? Nu i dagarna har jag precis kunnat börja äta lite kött igen, inte ätit det på över 3 månader och känner att järnet börjar sina, haha.
Vad gäller svullen mage har jag börjat använda gravidbyxor så skönt :) Varit extremt illamående mycket värre denna gång än två tidigare graviditeter. Sen lågt hb på det. Är i vecka 14 nu.
Jag kunde känna livmodern första gången i v 6+0, på morgonen innan jag kissat. Nu hittar jag den bara jag ligger ner. Är i v 10+3 tror jag.
Åh samma här. Mer illamående nu, och är fortfarande, har precis lämnat v. 14. Hur pass lågt är ditt hb, om du vet? Jag ska kolla upp det på mån men misstänker att det är lågt, blek som ett lakan
Hej !
Inte bekväm med magbild, iaf inte än, men ser också ut som ni typ !
Väldigt svullen men inget knappt ovanför blygdbenet förutom lite hårdare.
Så känns mest som magen, inte bebisen än hehe.
Känner ni att det hårt ovan blygdbenet?
Hur mår ni alla annars ? Nu i dagarna har jag precis kunnat börja äta lite kött igen, inte ätit det på över 3 månader och känner att järnet börjar sina, haha.
Nu har jag äntligen fått gå på ultraljud och det fanns en bebis! Helt överlycklig såklart men det känns fortfarande ganska overkligt. Att vi lyckats utan vården och att det faktiskt fanns en bebis i rätt storlek i magen.. blev framflyttad två dagar så är nu i vecka 13+3 :)
Nu har jag äntligen fått gå på ultraljud och det fanns en bebis! Helt överlycklig såklart men det känns fortfarande ganska overkligt. Att vi lyckats utan vården och att det faktiskt fanns en bebis i rätt storlek i magen.. blev framflyttad två dagar så är nu i vecka 13+3 :)
Vecka 13 idag! Milstolpe! Kub på måndag. Känns som att allt börjar landa hos pappan också, han konstaterade igår att min mage sticker ut haha. Måste vara ännu mer abstrakt för den som inte bär barnet tänker jag. Vårt första barn dessutom.
Hur mår ni idag?
Jag är mäkta imponerad av vår klinik. Igår, fredag kväll, kl 19 ringde läkaren gällande vårt NIPT. Svaret hade kommit bara någon minut innan och hon kunde inte hålla sig från att ringa. Inga kromosomavvikelser på 13, 18 eller 21 och heller inga könskromosomavvikelser. Jag har trott att jag inte varit orolig men när jag fick höra informationen i telefon var det en sten som föll från bröstet. Vi fick också veta kön, så nu känns allt plötsligt lite mer verkligt.
Galet imponerad över att svaret redan kommit. Vi tog testet i måndags och fick svar redan igår. Det är härligt när man blir positivt överraskad, haha. Nuuuu ska jag försöka att bara njuta. På torsdag reser vi ner och berättar för sambons familj. Längtar halvt ihjäl mig!!