• Anonym (Börjaompånykula)

Någon som nyligen genomgått ett missfall och vill följas åt?

Hej!

Jag har nyligen gått igenom ett MA igår och det ?värsta? är över, nu väntar jag bara på att det ska sluta blöda och träffa gyn på återbesök. Såklart har detta varit väldigt jobbigt men vill försöka tänka positivt och framåt.

Någon mer som nyligen varit med om samma och som vill dela med sig av tankar  om missfallet men även ta nya tag och börja på ny kula med graviditet? :)

• Svar på tråden Någon som nyligen genomgått ett missfall och vill följas åt?
  • Anonym (ledsen)

hej på er! jaa det ska tydligen göra lite ont med den undersökningen men barnfött instruktioner om att bara ta 2 Alvedon och 1 Ipren innan jag kommer så jag litar på dom, om dom har erfarenhet av att det brukar räcka så hoppas jag på det. 

anledningen till att jag inte vill försöka denna månaden är för att jag vill kolla om det finns något som går att lösa först, för att minska risken för ett till missfall. vill få min vanliga mens och göra undersökningen så fort som möjligt. är verkligen livrädd för det, så känner att för att våga bli gravid igen behöver jag någonting.. finns ingen försäkran såklart men bara att gynekologen ser mig i ögonen och säger ?nu kan du försöka igen? och att hon tycker det är en rimlig idé typ? och progesteron! vill jag ha. och lite mer läktid psykiskt. behöver få vara ogravid nu en månad och inte noja över varende kopp ört te eller mögelost eller droppe alkohol jag får i mig. 

grattis till flickan kringlan❤️❤️❤️ det värmer mig så oerhört att höra att det går bra för dig! nu är det ju verkligen så säkert det kan bli! självklart kommer det gå vägen nu! hoppas du kan få njuta av det snart någon gång. har du inte lyckats vara glad alls?

• Anonym (ledsen)
    bara fått* instruktioner ska det ju stå, inte barnfött. opassande autokorrekt haha
  • Anonym (Kringlan86)

Kära ni! Hur går det för er?{#emotions_dlg.flower}

Det går sådär. Tiden går och inget positivt test ännu för min del :( Försöker leva på som vanligt. Inväntar utredning om två veckor. Hur går det för dig? :)

• Anonym (ledsen)

Hej! Här väntas det på mens fortfarande efter missfallet. Vill såklart att den ska komma snart så jag kan få gå på min undersökning som ska vara på dag 7-10 av cykeln. Lovar att uppdatera er om hur undersökningen gick!

skönt med start på utredning snart börjaompånykula! vill gärna följas åt i våra utredningar❤️

hur går det för dig kringlan? har du varit på kub och sånt där än?

• Anonym (Kringlan86)
    Förstår!! Hoppas de hittar ngt på utredningen eller att det inger ett lugn iaf om de inte hittar något. Och hoppas mensen kommer igåg också. Väntan är lång och jobbigGråter Tänk på att det finns tusen sätt idag att hjälpa till med fertilitet. Det tar bara sin lilla tid. Klen tröst förstår jag. 

jag har fått tillbaka nipt och kub och allt ser ut som det skall. Just nu är jag inne i spökveckorna. Alla syntom är borta, magen som blev större ett tag har blivit mindre igen, ingen trötthet, inget illamående?.Och allt är preciiiiiiis som det skall enligt alla. Men jag anar att jag inte behöver förklara hur psyket hos en missfallspatient mår under de här veckorna. Fullkomlig härdsmälta i hjärnan vissa dagar. Nu är det 3v kvar till rutinultraljud. Känns som 3 år. Men annars mår jag bra. Orolig bara. 

Tänker på er och håller alla tummar och tår för oss alla. Fortsätt kämpa! Vet att det suger varje dag man vaknar upp och det Inte är som man vill men en dag händer det. Tro på det!Hjärta

Anonym (ledsen) skrev 2023-02-03 21:37:45 följande:

Hej! Här väntas det på mens fortfarande efter missfallet. Vill såklart att den ska komma snart så jag kan få gå på min undersökning som ska vara på dag 7-10 av cykeln. Lovar att uppdatera er om hur undersökningen gick!

skönt med start på utredning snart börjaompånykula! vill gärna följas åt i våra utredningar❤️

hur går det för dig kringlan? har du varit på kub och sånt där än?

Håller tummarna att mensen ska komma snart! <3 Ja uppdatera gärna, vill gärna att vi kan följas åt. Skönt att ha någon som går igenom samma :)
    Anonym (Kringlan86) skrev 2023-02-03 22:23:40 följande:
    Förstår!! Hoppas de hittar ngt på utredningen eller att det inger ett lugn iaf om de inte hittar något. Och hoppas mensen kommer igåg också. Väntan är lång och jobbigGråter Tänk på att det finns tusen sätt idag att hjälpa till med fertilitet. Det tar bara sin lilla tid. Klen tröst förstår jag. 

jag har fått tillbaka nipt och kub och allt ser ut som det skall. Just nu är jag inne i spökveckorna. Alla syntom är borta, magen som blev större ett tag har blivit mindre igen, ingen trötthet, inget illamående?.Och allt är preciiiiiiis som det skall enligt alla. Men jag anar att jag inte behöver förklara hur psyket hos en missfallspatient mår under de här veckorna. Fullkomlig härdsmälta i hjärnan vissa dagar. Nu är det 3v kvar till rutinultraljud. Känns som 3 år. Men annars mår jag bra. Orolig bara. 

Tänker på er och håller alla tummar och tår för oss alla. Fortsätt kämpa! Vet att det suger varje dag man vaknar upp och det Inte är som man vill men en dag händer det. Tro på det!Hjärta

Åh, förstår dina rädslor! Förhoppningvis går det jättebra! Du har ju kommit så långt nu, ta dagen som den kommer <3 Men förstår dig precis! Det kommer nog vara jobbiga tankar tills man börjar känna av den lilla mer :) 

Tack för att du tänker på oss! Försöker oxå tänka så, att snart är det vår tur <3 Det måste det bara vara oavsett hjälp eller inte :)
  • Anonym (jolly)

Varit med om 7 missfall på raken

Anonym (jolly) skrev 2023-02-04 22:45:50 följande:

Varit med om 7 missfall på raken

Beklagar :( Måste varit riktigt tufft :( Har du blivit gravid igen sedan eller väntar du fortfarande? :)
Svar på tråden Någon som nyligen genomgått ett missfall och vill följas åt?