Anonym (ledsen) skrev 2023-09-08 18:13:54 följande:
fyfan! lider verkligen med dig! hade kunnat vara jag, det är ett sånt helvetiskt lotteri. bra med trombyl! så nästa gång kör du med progesteron och trombyl? så skönt att få göra något litet annorlunda varje gång. av vad jag har läst på om och av egen erfarenhet så vill jag bara säga.. kör på! vänta inte på nästa mens utan boosta kommande ägglossning när du slutat blöda med d vitamin tillskott och kör på. sen trombyl och progesteron. har hört om flera som lyckats få en graviditet att stanna med hjälp av dom höga hormonerna ifrån senaste cykelns ma eller mf. och d vitaminen funkade för mig för att bli gravid två gånger, den gången i december som blev missfall och denna graviditeten. går det dåligt igen nästa gång, så tycker jag det låter bra att söka vidare hjälp. men jag tror på dig och din kropp!! det är ett elakt mysterium, varför det funkar ibland och ibland inte. min mamma har en kompis som fick missfall 6 gånger innan det plötsligt gick, hon gjorde ingenting annorlunda. hoppas innerligt att du slipper fler missfall, men, med risk för att vara toxiskt positiv så är ju varje missfall ett steg närmare din lyckade graviditet. för den kommer!!
Ja, känns som ett jävligt orättvist lotteri. Men vad ska man göra. Man får försöka göra det bästa av situationen. Vill ändå ha någon medicin att luta mig emot. Jag tror ju att det kan vara något med mina TPO-antikroppar som är förhöjda. Men läkarna vill inte skriva ut något mer. Ändå fick jag tjata till mig trombyl. Så nu ska vi testa trombyl och progesteron nästa gång. Men känns ju helt otroligt om detta är slumpen, tror inte riktigt på det. Även om folk får barn tillslut. Men det är verkligen en pärs varje gång. Äter redan en massa vitaminer, har läst som en galning förra gången. Funderar på att bara köra på och inte vänta på nästa mens men är rädd då att inte ha koll vart jag är i cykeln eller när jag blev gravid. Vi får se kanske vi bara kör! :)