• Anonym (Börjaompånykula)

Någon som nyligen genomgått ett missfall och vill följas åt?

Hej!

Jag har nyligen gått igenom ett MA igår och det ?värsta? är över, nu väntar jag bara på att det ska sluta blöda och träffa gyn på återbesök. Såklart har detta varit väldigt jobbigt men vill försöka tänka positivt och framåt.

Någon mer som nyligen varit med om samma och som vill dela med sig av tankar  om missfallet men även ta nya tag och börja på ny kula med graviditet? :)

• Svar på tråden Någon som nyligen genomgått ett missfall och vill följas åt?
    Anonym (ledsen) skrev 2023-04-04 16:35:16 följande:

hejj hur går det nu? 
    min äl efter undersökningen är över, var jättesvårt att inte försöka denna månaden, kroppen skriker verkligen efter bebis nu! men vill av olika praktiska anledningar ha lite paus denna cykeln. så vid nästa mens ska jag ringa och boka tid hos gyn och se om jag kan få progesteron till efter nästa äl. då jävlar!

Hej! Det går inte så bra, det står still just nu känns det som. 

Min sambo har fortfarande lite problem med pungen sedan i somras (då han fick hydrocele). Efter det har det varit bättre i omgångar men kommit och gått. Han har haft lite ont. Han har fått träffat vår gynläkare som gett han antibiolika men det verkar inte funka så bra. Han har nu fått en remiss till urolog och kolla vad som är knas. Vi tror att detta har påverkat så vi inte blivit gravida sedan i somras för innan dess blev vi gravida snabbt två gånger. Väntan är värst. Att inte veta när och vilken hjälp vi får. 

Jag frågade min gynläkare förra gången om jag kunde få progesteron utskrivet ifall jag blir gravid naturligt nästa gång (vill ju inte riskera att få mf igen när jag äntligen lyckats bli gravid). Men hon sa nej, att det inte fanns några bevis att det funkar och att det är dumt att äta medicin som man inte måste ha. Kändes jobbigt att höra. Kändes som att hon inte riktigt brydde sig. 

Så ja, just nu står det still. Vi hoppas på ett mirakel :)

Ett mirakel har skett och jag kan inte tro mina ögon! Jag tog ett test idag och jag är gravid!! Vågar dock inte tro på det förens det har gått många många veckor. Vet ju hur mycket som kan hända. Snälla låt det gå vägen! :)
  • Anonym (ledsen)
    Anonym (Börjaompånykula) skrev 2023-04-13 18:43:45 följande:
    Ett mirakel har skett och jag kan inte tro mina ögon! Jag tog ett test idag och jag är gravid!! Vågar dock inte tro på det förens det har gått många många veckor. Vet ju hur mycket som kan hända. Snälla låt det gå vägen! :)

Åh grattis kära du!! Vilken underbar nyhet! Håller alla tummar jag har! 

På tal om progesteron så finns det ju sånna receptfria krämer, matriarch tror jag den heter. Det kanske är nått att kolla upp?? om Du skulle känna att du behöver nått extra att hålla dig fast i 

Anonym (ledsen) skrev 2023-04-15 11:00:26 följande:

Åh grattis kära du!! Vilken underbar nyhet! Håller alla tummar jag har! 

På tal om progesteron så finns det ju sånna receptfria krämer, matriarch tror jag den heter. Det kanske är nått att kolla upp?? om Du skulle känna att du behöver nått extra att hålla dig fast i 

Tack snälla! Vågar inte tro det och lever såklart i extrem oro Men försöker leva på och hålla tankarna i hyfsat kontroll. 

Ja, precis! Jag använder redan den krämen, började efter ägglossning. Slutade dock på äl+10 då testet var negativt, två dagar senare visade dock positivt (tur att jag testade) så började snabbt med krämen igen. Hoppas det inte påverkade. Dock vet jag inte om krämen kommer hjälpa något, men jag försök inbilla mig det :) Alltid något iaf. Hur går det för dig?

Tyvärr har jag fått missfall igen?.mensen kom idag (en vecka efter BIM). Suck. Så mycket förväntningar som byggs upp på bara en vecka, allt kändes så bra även fast man hade missfall i baktankarna. Kan det inte bara få vara enkelt någon gång. Just nu känns det så jobbigt. Men bara att komma igen.

• Anonym (ledsen)
    Anonym (Börjaompånykula) skrev 2023-04-21 06:55:05 följande:

Tyvärr har jag fått missfall igen?.mensen kom idag (en vecka efter BIM). Suck. Så mycket förväntningar som byggs upp på bara en vecka, allt kändes så bra även fast man hade missfall i baktankarna. Kan det inte bara få vara enkelt någon gång. Just nu känns det så jobbigt. Men bara att komma igen.

usch, beklagar verkligen.. ja en vecka herregud det räcker nästan med en dag! allt man hinner bygga upp. önskar så att det kunde få vara lättare för dig! 

men som du skriver är det bara att komma igen. plötsligt går det! 

jag är på cykeldag 5 eller 6 eller nått sånt nu. hade ju äntligen tänkt börja försöka igen denna månad! men har ångest. vill inte bli gravid för jag klarar inte ett till missfall. men måste ju göra det för att komma framåt, eller förhoppningsvis behövs inte det men det kan ju verkligen hända. ska verkligen!! försöka tänka positivt men fyfan vad svårt det är.
    Anonym (ledsen) skrev 2023-04-24 10:20:28 följande:
    usch, beklagar verkligen.. ja en vecka herregud det räcker nästan med en dag! allt man hinner bygga upp. önskar så att det kunde få vara lättare för dig! 

men som du skriver är det bara att komma igen. plötsligt går det! 

jag är på cykeldag 5 eller 6 eller nått sånt nu. hade ju äntligen tänkt börja försöka igen denna månad! men har ångest. vill inte bli gravid för jag klarar inte ett till missfall. men måste ju göra det för att komma framåt, eller förhoppningsvis behövs inte det men det kan ju verkligen hända. ska verkligen!! försöka tänka positivt men fyfan vad svårt det är.
    Ja blev helt ärligt skitbesviken och arg. Varför just vi? Hur kan många andra klara av det på förtas försöket. Man tänker att det är fel på ens kropp. Men samtidigt är det ju väldigt många som får flertalet missfall och sedan helt plötsligt som du säger så går det! Jag tänker att vi är en av dem. Någon gång måste vi ju dra stjärnvinst och inte nitlotter mer. 

Jag försökte kontakta gyn men dem kunde inte hjälpa oss mer. Dem sa att detta missfall var för tidigt för att räknas. Har kämpat med ett kontakta andra ställen men det finns inga lediga tider. Jag tänker att det enda rätta för oss är att försöka igen, det är jobbigt men man måste väl våga för att vinna. Vi har inget annat val för vi vill ha barn. Har flera andra som varit med om flera missfall och dem har det tillslut funkat för, jag lever på det hoppet. Tänker att det är samma för dig. Inte ens säkert att du får ett till missfall. Vi måste bara våga <3
  • Anonym (Kringlan86)

Hej vänner, ett tag sedan jag skrev men jag är inne och läser denna tråden regelbundet. Ville bara skicka mina varmaste tankar till er och säga att jag tänker på er och tror och hoppas att ni får en liten bebis som vill stanna. 

Extra styrkekramar till Ledsen. Beklagar missfalletHjärta

• Anonym (ledsen)

hej igen

och hej kringlan vad kul att höra från dig!! Tänker på dig med och hoppas att allt gå som det ska. Hur långt kvar har du nu?

sen var det börjaompånykula som fått missfall nyligen Hjärta jag har ej varit gravid sedan missfallet runt nyår.. all styrka till dig! hur mår du nu? vart i cykeln är du?

nu till goda nyheter..  plussade igår kväll på cykeldag 27. blandade känslor då planen ju var att jag skulle få börja med progesteron redan från ägglossning men då ville gyn bekräfta ägglossning med ultraljud, vilket inte blev av denna månad då jag inte var hemma när den var. men ringde gyn nu imorse och dom skrev ut cyclogest som jag direkt hämtade och nu har stoppat in. hoppas verkligen inte det är försent att börja på den nu! känns bättre nu än aldrig i alla fall..

kringlan var det cyclogest du tog? hur tyckte du det var? Har hört att den rinner mycket så har bunkrat upp med trosskydd också 

Anonym (ledsen) skrev 2023-05-16 10:53:45 följande:

hej igen

och hej kringlan vad kul att höra från dig!! Tänker på dig med och hoppas att allt gå som det ska. Hur långt kvar har du nu?

sen var det börjaompånykula som fått missfall nyligen Hjärta jag har ej varit gravid sedan missfallet runt nyår.. all styrka till dig! hur mår du nu? vart i cykeln är du?

nu till goda nyheter..  plussade igår kväll på cykeldag 27. blandade känslor då planen ju var att jag skulle få börja med progesteron redan från ägglossning men då ville gyn bekräfta ägglossning med ultraljud, vilket inte blev av denna månad då jag inte var hemma när den var. men ringde gyn nu imorse och dom skrev ut cyclogest som jag direkt hämtade och nu har stoppat in. hoppas verkligen inte det är försent att börja på den nu! känns bättre nu än aldrig i alla fall..

kringlan var det cyclogest du tog? hur tyckte du det var? Har hört att den rinner mycket så har bunkrat upp med trosskydd också 

Jag mår ändå okej nu, känns som att allt står still. Är på cykeldag 26 nu, vågar inte testa då jag inte tror på något denna månaden. Låter mensen komma (om den nu gör det). Kör inget progesteronkräm alls denna månaden då jag tog ett blodprov (egentest) för att se vart jag låg i för progesteronvärde. Det låg på 31. Enligt deras provmätningar ska det ligga på mellan 11-81. Men enligt Jenny Koos ska det vara på över 50. Så det är ju inte så bra känns det som 

Har ringt och tjatat på olika gynställen då jag vill göra en missfallsutredning och tillslut fick jag en tid den 1/6. Så får se hur det går då. Tänkte ta upp frågan om progesteron iaf. 

Stort grattis Ledsen! Håller verkligen alla mina tummar, troligtvis kommer det gå vägen denna gången. Men förstår helt känslan att inte kunna njuta :)

Svar på tråden Någon som nyligen genomgått ett missfall och vill följas åt?