Anonym (ledsen) skrev 2023-04-04 16:35:16 följande:
hejj hur går det nu?
min äl efter undersökningen är över, var jättesvårt att inte försöka denna månaden, kroppen skriker verkligen efter bebis nu! men vill av olika praktiska anledningar ha lite paus denna cykeln. så vid nästa mens ska jag ringa och boka tid hos gyn och se om jag kan få progesteron till efter nästa äl. då jävlar!
Hej! Det går inte så bra, det står still just nu känns det som.
Min sambo har fortfarande lite problem med pungen sedan i somras (då han fick hydrocele). Efter det har det varit bättre i omgångar men kommit och gått. Han har haft lite ont. Han har fått träffat vår gynläkare som gett han antibiolika men det verkar inte funka så bra. Han har nu fått en remiss till urolog och kolla vad som är knas. Vi tror att detta har påverkat så vi inte blivit gravida sedan i somras för innan dess blev vi gravida snabbt två gånger. Väntan är värst. Att inte veta när och vilken hjälp vi får.
Jag frågade min gynläkare förra gången om jag kunde få progesteron utskrivet ifall jag blir gravid naturligt nästa gång (vill ju inte riskera att få mf igen när jag äntligen lyckats bli gravid). Men hon sa nej, att det inte fanns några bevis att det funkar och att det är dumt att äta medicin som man inte måste ha. Kändes jobbigt att höra. Kändes som att hon inte riktigt brydde sig.
Så ja, just nu står det still. Vi hoppas på ett mirakel :)