• Ess

Jo jag skiter i dina barn!

Anonym (Mia) skrev 2022-06-20 11:32:36 följande:
    Håller med. Men han gjorde inte det så den separata matlagningsgrejen fortsatte tills barnen flyttade hemifrån. Det som fick ta konsekvenserna var de nu vuxna barnen. Det är sorgligt. Hade kunnat umgås om föräldern tänkt efter och tänkt på konsekvenserna för barnen. Men icke. 
    Han gjorde väl bedömningen att de klarade sig tills han kom hem. Jag lagade aldrig heller något åt särkullarna, det fick de själva göra, eller gå hungriga. Men de var betydligt äldre, så unga barn du beskriver hade jag sagt klart och tydligt nej till att ha hemma när han inte själv var hemma och kunde sköta dem.
  • Ess
    Mrs Moneybags skrev 2022-06-20 13:22:47 följande:
    De flesta av oss har människor i våra liv som vi ogillar, men det brukar inte handla om ålder eller relation, utan om person. Det låter på dig som att du avskyr dina styvbarn just pga att de är dina styvbarn, inte pga hur de är eller något annat. Det är den bitterheten som lyser igenom de flesta av dina inlägg när det handlar om styvfamiljer. Du låter inte snäll, varm eller trevlig, men du kanske är omedveten om hur du framstår eller så bryr du dig inte. Tror de flesta tycker rätt synd om dina styvbarn.

Alla har inte det skrivna ordets gåva, så det kan ju hända att du helt enkelt inte har förmågan att uttrycka dig på ett vänligt sätt. 
    Det är dagens sanning att jag inte tycker om dem. Jag tycker inte om deras personlighet för fem öre och inte heller deras sätt. Jag kommer inte ha något överhuvudtaget med dem att göra om det tar slut, eller maken går bort.
    Hade de inte varit hans barn så hade jag troligen aldrig träffat dem, åtminstone inte mer än en gång.
  • Ess
    Kockobello skrev 2022-06-20 13:25:23 följande:
    Du kunde bara ha skaffat en man utan barn, så hade de sluppit plågats av ett psyko. 
    Vad får dig att tro att jag agerar på känslan?
    Artig och korrekt har jag alltid varit mot dem. Men eftersom de förväntade sig att även jag skulle släppa allt för att beundra och applådera dem för saker en normal småunge klarat av, så blev de nog varse om att jag inte var speciellt imponerad av dem.
  • Ess
    molly50 skrev 2022-06-20 13:33:54 följande:
    En fråga av ren nyfikenhet.
    Du tycker inte om barn i allmänhet. Men ändå så ville du ha egna.
    Hur kommer det sig?
    Egna barn och andras ungar. Det går inte att jämföra de två. Du har väl själv barn så du vet det.
  • Ess
    Kockobello skrev 2022-06-20 13:39:46 följande:
    Spelar ingen roll. Du skulle ha träffat en man utan barn, då du är olämplig med dem.
    Jag skiter i vad du tycker. Jag kan omöjligt varit olämplig med dem när det var han själv som tog ansvar för dem. Jag höll på med min hobby extra mycket under umgängeshelgerna.
  • Ess
    molly50 skrev 2022-06-20 13:43:27 följande:
    Ja,det har jag. Men hade jag inte tyckt om barn så hade jag inte valt att skaffa mig egna heller. 
    Det är ditt val, jag gjorde ett annat då jag ville ha egna.
  • Ess
    molly50 skrev 2022-06-20 13:46:55 följande:
    Absolut. Jag har bara svårt att förstå tänket. 
    Eftersom det inte går att jämföra egna barn med andras ungar, så är det inget konstigt med det. Egna ger en mycket glädje tillbaks, andras är oftast bara gnälliga och dryga. Jag förstår inte dem som ska på varenda unge som kommer i deras väg. Oftast har andras ungar kommit och satt sig bredvid mig när de fått nog och vill va ifred. 
  • Ess
    Kockobello skrev 2022-06-20 14:39:41 följande:
    Barn ska inte behöva bo med någon random människa som tycker illa om dem. Det är psykisk misshandel. I deras egna hem, dessutom.
    Du väljer vem du vill leva med, och jag väljer vem jag vill leva med. Sen får du tycka vad du vill om särkullar som kommer på köpet. Vill du leka familj så varsågod.
  • Ess
    Anonym (...) skrev 2022-06-20 14:19:50 följande:
    Mman blir skräckslagen av kvinnor som vägrar passa upp på andras barn för då blir ju han tvungen att ta hand om sina egna.
    Anonym (...) skrev 2022-06-20 14:22:43 följande:
    På vilket sätt är hon olämplig? För att hon är artig men inte vill serva tonåringar som kan fixa själva?

Precis!
  • Ess
    Kockobello skrev 2022-06-20 15:42:05 följande:
    Haha. Moget. 
    Tja, vem bryr sig vad du tycker
Svar på tråden Jo jag skiter i dina barn!