• Ess

Jo jag skiter i dina barn!

Kockobello skrev 2022-06-20 19:58:54 följande:
    Men då handlar det om vuxna med eget boende och inte barn. Tråden handlar om barn. 
    Barn bor i de vuxnas hem.
  • Ess
    Anonym (M) skrev 2022-06-21 11:03:33 följande:
    Fixa ett par portioner extra när man ändå gör mat kan man väl ändå kalla för att hjälpa till lite. Men hennes man gjorde kanske aldrig någonsin ett handtag extra som egentligen inte var hans ansvar för hennes skull heller. 
    Det var hans ansvar att laga maten och stå för markservicen när särkullarna var här.
    Varför förutsätts det alltid att kvinnan har ansvaret för detta. Var inte han hemma så värmde jag bara något lätt från frysen, klarade inte tonåringarna av att göra samma så kunde de gott få va hungriga, de var verkligen inte mina problem att rodda. 
  • Ess
    sextiotalist skrev 2022-06-21 13:52:26 följande:
    Och jag förutsätter att föräldern till barnen ser till att vara hemma och inte sticker iväg på det ena efter det andra
    Ja samma här. Det är ju ingen idé att ha umgänge om föräldern inte är hemma. 
  • Ess
    Anonym (M) skrev 2022-06-21 13:52:45 följande:

Sen kan jag ju tycka att barnen om de är tillräckligt stora också kan fixa maten åt de som är hemma, bonusmamman inkluderat.

De bortcurlade nära vuxna individer som det handlar om klarar inte ens ta en macka själ, att laga en middag är ju liksom långt bortom överkurs.
    Sådana människor får föräldrarna själv sköta om, jag tål inte ens se eländet.
  • Ess
    Anonym skrev 2022-06-21 16:28:57 följande:
    Det finns också många på familjeliv som gillar att överdriva in absurdum...

Vad gäller "fl-mobben" som vissa skrivit om innan citerat inlägg så har jag sällan sett röken av en sån. Fast beror ju på hur känslig man är inför folks olika åsikter. Är man känslig och dessutom lagd åt det paranoida hållet och startar en tråd så kanske man upplever att man har en mobb efter sig av pga en sån enkel sak som att folk inte håller med.
    Då är du inte speciellt uppmärksam, det räcker att man frångår pk åsikterna så ska de genast tillrättavisa och visa hur ointelligenta de är.
  • Ess

Enligt mig har inte särkullar någon särställning, utan de bedöms precis som alla andra genom hur de är och hur de beter sig. 

• Ess
    Anonym (la bamba) skrev 2022-06-21 17:34:24 följande:
    Eller så flyttar man inte ihop med dessa lata, odrägliga människor till att börja med. Om man inte vill ha dem i sitt hem, varför bo med dem frivilligt? 

Det här liknar mer komedi än något annat.
    Vem bryr sig iom det är förälderns sak att ta hand om dem, det var dessutom inte så många år kvar innan de blev myndiga så jag skulle slippa träffa dem regelbundet.
  • Ess
    Anonym skrev 2022-06-21 17:50:00 följande:
    Var dina bonusungar utvecklingsstörda (eller vad det heter nu fr tiden)?

Att inte kunna bre en macka själv i tonåren indikerar det.

Vid vilken ålder slutade du hjälpa dom att bre mackor då? När tyckte du att dom var för gamla för din hjälp?
    Jag trodde faktiskt ganska länge att de hade nåt dolt handikapp, för själv var jag bra mycket yngre när jag skötte både mig själv och min häst själv.
    Jag har aldrig hjälpt dem, maken däremot hjälpte dem tills de blev myndiga och slutade komma på umgänge.
  • Ess
    Anonym skrev 2022-06-21 18:10:26 följande:
    Hm, tänkte inte på det.

Men lät hon då även småbarn som är okapabla att själva bre mackor gå hungriga tro? Hemskt.
    Ess, fick barnen gå hungriga även när de var små och verkligen inte kunde bre mackor själva (tror du överdriver igen när du skriver att en tonåring inte kan bre en macka) medans du själv smaskade i dig micromat medan barnen hungrigt tittade på?

De var tonåringar när vi träffades, annars hade jag vänt och sprungit då jag inte gillar småungar. Jag trodde i min enfald att tonåringar var självgående.

Men även om de varit små så hade det varit förälderns ansvar att ta hand om dem under umgänget, eller fixa barnvakt åt dem.

• Ess
    Anonym (Kvinna) skrev 2022-06-21 18:01:46 följande:
    Ess har med största sannolikhet aldrig någonsin brett en macka eftersom hon avskydde barnen från dag ett.
    Det var inte från dag ett, men ju mer jag lärde känna dem ju sämre tyckte jag om dem. Nu efter snart 20 år så undviker jag att träffa dem så mycket det i artighetens namn bara går.
Svar på tråden Jo jag skiter i dina barn!