Ingenpsykolog skrev 2022-10-11 00:20:42 följande:
Det framkom nog inte riktigt, men de väldigt distinkt skilda sätten jag omnämnda könsorganen var menat lite som ett skämt just kring hur olika manliga och kvinnliga attribut tenderar att beskrivas,
Och då menar jag att 🍆 ofta beskrivs som just något hårt, något som "borrar sig in" etc just i t ex som du nämnde, klassisk porr medan 🍑, åtminstone historiskt sett, beskrivits som något ömtåligt. Att mannen "deflorerar" kvinnan under hennes första penetration, och ord som "delikat" och "vacker" används.
Jag ber om ursäkt för mina något flummiga utsvävningar i ämnet. Och även om jag tycker att det är utmärkt att det är lika naturligt för både små pojkar och flickor att det finns vedertagna namn för deras respektive kön så har Jag svårt att hålla mig för skratt när vuxna kallar det de har mellan benen för sn*pp eller sn*ppa, när det inte sker i samtal med små barn, i meningar som "Ja, du har en sn*pp precis som pappa. Mamma har en sn*ippa". I det (och mycket annat) håller jag med Olle Waller, sexualupplysare och känd från bland annat "Fråga Olle" som tidigare sändes på Kanal 5. Han sa vid flera tillfällen att "små pojkar har snopp. Hos män heter det kuk, penis eller något annat." Men det är min högst personliga åsikt! 😁
Kom på nu att jag ju, om jag kommit på det när jag skrev inlägget om den bultande pålen, musslan och de häckande svalorna, hade kunnat föreslå att kalla Caspers 🍆 för en slingrande ål istället! 😁 Anledningen till pålen var att jag där och då inte kom på någon bra beskrivning som ingick i tema vattenlevande varelser.