• Pörny

BIM sept -22

Startar en septembertråd redan nu. 

försöker få till ett tredje barn. 3:e försöket nu. 

BIM lista
    Pörny 5/9 

• Svar på tråden BIM sept -22
  • TrueResolution

någon mer än jag som har USELT tålamod just nu i väntan på BIM?

Vet att man ska "take a chill Pill" "tänka på annat" osv men det är lättare sagt än gjort... Råkar vara lätt testoman med så man gör sig själv en otjänst varje månad genom att bärja testa så tidigt man bara kan. på något vis känns det som att ett blankt test inte tar riktigt lika hårt när hoppet finns att det är "för tidigt" Tyst

Nej jag vet att det här inte är sunt men är en testoman deluxe och får PANIK på att tiden sneglar sig fram? går runt som i ett vakuum, gör inte mitt jobb ordentligt, glömmer de mest banala sakerna i vardagen och längtar om möjligt mer till barnvagnar och kolikoro den här evighetslånga tiden mellan ÄL & BIM Skrikandes

Testade senast idag vad jag ser negativt på 4 tester på ÄL+6/7, känns skit som vanligt ändå utsätter man sig för det...Drömmer

Fler som blir totalt testomaner av den här fruktansvärda längtan efter barn? Och som inte kan hålla sig från att testa trots besvikelse? 

• Katch91

1/9 Etaj   Plussat

1/9 ewcia
    1/9 Acire94
    2/9 Cykelhjul 
    4/9 Muurrreeee
    4/9 Virrevarr
    5/9 Pörny 
    5/9 MyFirstBaby
    7/9 TrueResolution
    8/9 Ametisten91
    9/9 sofieodq 
    10/9 Katch91
    10/9 Inker0003
    11/9 Längtarefternästa
    11/9 Barbrastreisand
    12/9 Jojjans 
    12/9 Cocachin
    13/9 A13xandra13
    13/9 ettanvandarnamn123
    13/9 klara1997
    14/9 Maymom
    14/9 Roxwell
    21/9 Rosen
    21/9 Amaaanda00

Uppdaterade listan lite efter några nytillkomna 
    VÄLKOMNA :)

@pörny
    Jag såg ditt test och jag såg definitivt två streck, svagt som sig bör så pass tidigt. Men ändå tecken på hcg i din kropp :)
    Har du testat nått mer? 
  • Virrevarr
    TrueResolution skrev 2022-08-30 15:01:29 följande:

någon mer än jag som har USELT tålamod just nu i väntan på BIM?

Vet att man ska "take a chill Pill" "tänka på annat" osv men det är lättare sagt än gjort... Råkar vara lätt testoman med så man gör sig själv en otjänst varje månad genom att bärja testa så tidigt man bara kan. på något vis känns det som att ett blankt test inte tar riktigt lika hårt när hoppet finns att det är "för tidigt" Tyst

Nej jag vet att det här inte är sunt men är en testoman deluxe och får PANIK på att tiden sneglar sig fram? går runt som i ett vakuum, gör inte mitt jobb ordentligt, glömmer de mest banala sakerna i vardagen och längtar om möjligt mer till barnvagnar och kolikoro den här evighetslånga tiden mellan ÄL & BIM Skrikandes

Testade senast idag vad jag ser negativt på 4 tester på ÄL+6/7, känns skit som vanligt ändå utsätter man sig för det...Drömmer

Fler som blir totalt testomaner av den här fruktansvärda längtan efter barn? Och som inte kan hålla sig från att testa trots besvikelse? 

Jag är preciiiis lika dan! kör säkert två stickor om dagen från ÄL +8, sen kollar jag en massa youtube om folk som testar sig mm. Som om man inte kan tänka på något annat! Går o överanalyserar alla ev tidiga tecken etc.
  • Katch91

@TrueResolution

Jag förstår dig helt och hållet! Jag var INTE såhär galen när jag skaffade mina barn sedan innan, 12 och 9. Jag var 18 vs 21 år gammal när jag fick dem. Första barnet tog 12 månader av konstant nuppande tills vi fick komma på utredning och göra VUL och då var jag 6v gravid? Andra barnet gick på andra försöket. Nu 9 år senare med en annan man och vi sa till varann att vi skulle sluta skydda oss och bara ta det chill?. jo tack jag är INTE chill alls. Vill bara vara gravid NU nu nu nu?.

Så den här galenhete jag har nu känner jag inte igen. Tog typ 7 test förra månaden när jag var gravid. Sen köpte jag ägglossningstest bara för att få testa nått i alla fall. Man blev ju väldigt glad när ägglossningstestet gav positiva svar dag efter dag innan LH stegringen. 

men somsagt nu ska man klara av att vänta igen till man kan testa med gravtest.

BtW vill du ha råd ang dina gravtest så ladda upp bilder så kan vi hjälpa dig se med fler ögon om vi ser något streck <3

• Katch91

@virrevarr

Hade du BIM 4/9?
    ett tips, för mig plussade jag VÄLDIGT tidigt med RFSUs testa tidigt som säljs i en vit/lila förpackning. Fick plus (SVAGT) på ÄL+8-9
    För min del dock en graviditet som tyvärr inte kom så mycket längre än så, fick bara positivt en gång till då på BIM med också ett testa tidigt digitalt från CB. Så hormonerna steg för långsamt och jag blödde ut allt som en vanlig mens BIM+2

men om du vill testa tidigt så prova RFSUs tidiga :)

• Katch91

@virrevarr

och känner du för det så lägg upp bilder på dina test så hjälper jag dig gärna att se om jag kan se något :)

• Pörny

Tog ett till nu på eftermiddagen hållt mig i 3 timmar. Syntes snabbare men inte starkare :) tar ett nytt imorgon bitti :) 
  • Katch91
    Pörny skrev 2022-08-30 16:00:30 följande:
    Tog ett till nu på eftermiddagen hållt mig i 3 timmar. Syntes snabbare men inte starkare :) tar ett nytt imorgon bitti :) 
    Men det är där, strecket :) Det ska ju dessutom vara svagt med tanke på att det är flera dagar kvar till BIM
    Jag vill ändå säga litet grattis till dig

Mäter testen från 10umol/l eller 25umol/l?
  • Pörny
    Katch91 skrev 2022-08-30 16:11:17 följande:
    Men det är där, strecket :) Det ska ju dessutom vara svagt med tanke på att det är flera dagar kvar till BIM
    Jag vill ändå säga litet grattis till dig

Mäter testen från 10umol/l eller 25umol/l?
    Ja visst är det, man blir lite knäpp så här tidigt, känns lite som att det är på låtsas :) tack :) 
    dom mäter från 10 :) har test som mäter från 25 också men väntar med dem tills strecket är lite starkare :) 
  • Jojjans
    Katch91 skrev 2022-08-30 14:07:18 följande:

Jojjans

Vi gjorde samma! Hade sex eftermiddag i torsdags när jag sen fick stegring kl 20.00 på torsdag kväll. Sen hade vi sex lunchtid på fredagen sen inget mer efter det. trots att jag vet att ägglossningen skulle komma någongång inom 48t efter stegring.
    Jag har tempat men väldigt slarvigt och sover mkt dåligt på nätterna, vaknar ofta osv men om jag ska gå efter temp så lossade jag på lördag. Men vi valde att inte ligga då. nöjda med vad vi åstadkommit innan och god tro att hans simmare tagit sig en bra bit in.

Är på ÄL 4-5 beroende på när på dygnet ägglossningen var. Känner in allt och säkert alldeles för mycket såhär tidigt.

förra cykeln fick jag mitt första illamående ÄL+5, ÄL+6 kände lite aktivitet kring livmoder och ökad salivproduktion ÄL+7 samma som +6 och fick då mitt svaga positiva gravtest. Sen fick jag sjukdomskänsla ÄL+9-10 och ÄL+12
    Så min förra graviditwt måste ha fäst tidigt.

håller tummarna för oss alla nu

ja men precis! Dessutom: vi har bara chans att få till det sent på kvällarna när våran son somnat eftersom vi jobbar på olika håll dagtid. Det betyder att om jag, som jag tror hade ägglossning på förmiddagen idag (när äl-smärtan tog slut) så kommer det dröja typ 12 timmar tills vi hinner ha sex, då kan ägget lika gärna ha hunnit dö. Bättre att ha fått till det innan Tycker jag. 

Vi känner oss också nöjda, bara att hålla tummarna! {#emotions_dlg.flower}

jag har inte plussat så himla tidigt, men jag har ofta fått tidiga symtom, typ direkt från när ägget fäst på äl+6. Så jag är inte så mycket testoman utan mer manisk vid att analysera minsta symtom. Har varit gravid 8 gånger (3 aborter, 4 missfall och ett barn) och har varje gång vetat innan jag testat. Känner av allt i min kropp väldigt väl. Minns en abort när jag var övertygad om att ägget växt fast på vänster sida i livmodern eftersom jag dels känt att jag ägglossning från vänster sida, men också stickningar från när det växte fast, bm bekräftade med ul att det satt på vänster sida och hade lossat från vänster sida. Är så sjukt fascinerad av kroppen! 

Svar på tråden BIM sept -22