• Hannis1983

39 och planera barn

Hejsan!

Tänkte kolla om vi är fler som är äldre och planerar barn. Har läst att det kan vara svårt så är väl förberedd på att det kanske aldrig blir. men har träffat en ny partner och vi vill så gärna ha en gemensam. 

Är första månaden vi försöker sen jag slutade med minipiller så.

Någon mer?

• Svar på tråden 39 och planera barn
  • Maymom
    Pyret10 skrev 2023-02-27 10:40:48 följande:

Och nu kom mensen ☺️

Segt. Men då vet du iallafall. Nya tag i mars!
    vi fick in ett ligg igår och jag tror jag känt av ägglossning nu på förmiddagen, hoppas rätt simmare möter upp och att det är ett bra ägg!😊
  • Hannis1983
    Pyret10 skrev 2023-02-27 18:06:56 följande:

Håller tummarna för dig!

Jag får ta nya tag i mars  // Skrattande

Ett litet decemberbarn låter väl toppen 😍
  • Pyret10

Ja det skulle vara toppen, att en liten bebis anländer lagom till jul 🥰

• Anonym (35)

jag plussa idag och jag FLIPPAR UT. Jag blev inte glad utan fick panik och börja gråta. alltså? vi hade precis bestämt oss för att vänta till sommarn. vi har 3 barn som är födda i okt-nov. Det är SÅÅ hektiskt runt jul med alla kalas osv (han har två barn sedan innan, vi har 1 gemensamt). nu ska vi alltså få ett fjärde barn i november! Hur är det ens möjligt. vi som försökt i 8-9 månader! Så blir vi gravida på just den månad vi inte ens försökte. Vi hade skyddat sex alla gånger utom EN som jag trodde var EFTER ägglossning!!!! Hur kan det bli såhär. 

men. Efter att ha försökt så länge så vet jag att man inte kan planera sånt här och att jag BORDE vara glad Över detta. Jag har inte ens berättat det för min sambo än. Jag vill hinna smälta det själv så att jag kan berätta det som en överraskning, som något kul. Inte gråtandes och med panik. 

vi som dessutom varit dumma och bokat en resa till Thailand med min familj i november! Vi bokade för 2 veckor sen. tänkte att jag kan ju vara gravid då, det är inte hela världen. Men nu kommer vi inte kunna åka. Skulle åka hela familjen med syskon med sambos och barn.

Jag tänker nog inte klart nu. Jag känner mig så otacksam! vi har kämpat och haft oss och så blir jag ledsen istället för glad?

usch? jävla skit. 

• Maymom
    Anonym (35) skrev 2023-02-28 21:58:26 följande:

jag plussa idag och jag FLIPPAR UT. Jag blev inte glad utan fick panik och börja gråta. alltså? vi hade precis bestämt oss för att vänta till sommarn. vi har 3 barn som är födda i okt-nov. Det är SÅÅ hektiskt runt jul med alla kalas osv (han har två barn sedan innan, vi har 1 gemensamt). nu ska vi alltså få ett fjärde barn i november! Hur är det ens möjligt. vi som försökt i 8-9 månader! Så blir vi gravida på just den månad vi inte ens försökte. Vi hade skyddat sex alla gånger utom EN som jag trodde var EFTER ägglossning!!!! Hur kan det bli såhär. 

men. Efter att ha försökt så länge så vet jag att man inte kan planera sånt här och att jag BORDE vara glad Över detta. Jag har inte ens berättat det för min sambo än. Jag vill hinna smälta det själv så att jag kan berätta det som en överraskning, som något kul. Inte gråtandes och med panik. 

vi som dessutom varit dumma och bokat en resa till Thailand med min familj i november! Vi bokade för 2 veckor sen. tänkte att jag kan ju vara gravid då, det är inte hela världen. Men nu kommer vi inte kunna åka. Skulle åka hela familjen med syskon med sambos och barn.

Jag tänker nog inte klart nu. Jag känner mig så otacksam! vi har kämpat och haft oss och så blir jag ledsen istället för glad?

usch? jävla skit. 

Först av allt grattis! 

ni har försökt ett tag och kanske funkade det just för att ni slappnade av och inte försökte, och hade ni försökt hade det kanske dröjt länge innan pluss,

Thailand finns kvar, ni kan åka en annan gång, tänk om du inte blir gravid närmsta året.

det är ju tidigt, låt det sjunka in. Vänta lite med att avboka resan om ni kan. Man ska ju inte tänka på det men skulle det bli missfall så har ni en fin tröstresa.

hoppas jag Inte låter hård, förstår att det blir förvirrande och mycket tankar och kunde man planera barn helt är det kanske inte optimalt med så många födelsedagar samtidigt, men det är ett barn, du är gravid och det hoppas jag du snart kan njuta av och glädjas åt. Och kanske skratta lite åt tajmingen.

• Pyret10

Först grattis! När man planerar för barn så blir det en känsla av kontroll inför att man vet om ÄL och planerar för plus runt Bim. Ni släppte kontrollen och så hände det så här. Inte konstigt att du tappat fotfästet lite av den upplevda känslan (kanske) av att inte ha kontroll. Du ska se att du återfinner balansen när det fått sjunka in och att du då kan glädjas åt det nya livet fullt ut. Man kan du även få vara glad och samtidigt besviken, orolig etc. Flera känslor samtidigt 😊 
    och nästa resa till Thailand blir kanske året därpå med en liten bebis också ☺️❤️ 

Hur känns det idag?

• MammaTillFyraHoppasJag

Hej allihop!
    Jag är 42,5 år och är gravid med fjärde barnet, i vecka 9, hoppas graviditeten håller i sig. Det känns som man har lyckats trotsa den kassa statistiken (5 % chans att bli gravid, 55 % risk för missfall, när man är 42+) 😋 Varit på tidigt UL, so far so good. Ska göra Nipt om en månad, hoppas det ser bra ut med.

Har googlat på andra svenskar som blivit gravida när de varit 42 och äldre för lite pepp: Carolina Gynning, Carina Berg, House of Philia, Charlotte Perelli, Hanna Widell, Eva Röse, Margit Bergman, m.fl.  👍👍👍

Nån mer 42+ här inne som försöker bli med barn/blivit gravid? 😋

• Maymom
    MammaTillFyraHoppasJag skrev 2023-03-01 08:33:50 följande:

Hej allihop!
    Jag är 42,5 år och är gravid med fjärde barnet, i vecka 9, hoppas graviditeten håller i sig. Det känns som man har lyckats trotsa den kassa statistiken (5 % chans att bli gravid, 55 % risk för missfall, när man är 42+) 😋 Varit på tidigt UL, so far so good. Ska göra Nipt om en månad, hoppas det ser bra ut med.

Har googlat på andra svenskar som blivit gravida när de varit 42 och äldre för lite pepp: Carolina Gynning, Carina Berg, House of Philia, Charlotte Perelli, Hanna Widell, Eva Röse, Margit Bergman, m.fl.  👍👍👍

Nån mer 42+ här inne som försöker bli med barn/blivit gravid? 😋

Grattis! Härligt att höra att det tagit sig!
    jag blir 41 i år och hade två missfall förra året så tänker att statistiskt sett ligger jag bra till om det tar sig nu.😊
    man får verkligen tänka positivt och se till alla lyckade fall, det är ju verkligen inte ovanligt att få barn i vår ålder.😊

Svar på tråden 39 och planera barn