• Hannis1983

39 och planera barn

Hejsan!

Tänkte kolla om vi är fler som är äldre och planerar barn. Har läst att det kan vara svårt så är väl förberedd på att det kanske aldrig blir. men har träffat en ny partner och vi vill så gärna ha en gemensam. 

Är första månaden vi försöker sen jag slutade med minipiller så.

Någon mer?

• Svar på tråden 39 och planera barn
  • Pyret10

Ja man kan ju tänka om 😅 
    tråkigt att känna sig ensam i längtan men när du blir gravid så ska du se att din sambo blir lika ivrig han på det lilla livet 🥰
    För mig har det varit lite tvärtom att han har längtat och velat i ett år medan jag inte känt mig redo och känt mig osäker pga våra åldrar. Men jag känner samtidigt att jag inte vill gå miste om möjligheten att få dela en graviditet och ett barn med honom. Vi har ju inte tiden för oss så vänta några år är inget alternativ 😊 
    Maymom är du i samma relation som med ditt första barn? 

Vad härligt det låter Hannis att ni båda kände att ni vill ha ett gemensamt 🤗 

• Hannis1983

JA nu är det härligt men i början var jag så förvirrad av mina egna känslor och min sambo skojade så mycket om barn så jag trodde inte alls han ville, men sen när vi väl pratade om det var det ju därför han skojat om det för att se min reaktion. 

Förstår vad du menar med tiden, man kan ju inte slösa på den, känns som varje månad är viktigt 😃

• Spökplumpan

Fyller 39 i maj och håller tummarna. Tror inte min hormonbalans är så bra, men vi sexar på och njuter av varandra så får vi se vad som händer. Men jag hoppas verkligen! 🥰 BIM 10/3 

• Maymom

Pyret10:
    ja vid första missfallet var han först inte sugen all men blev mer och mer och efteråt ville han verkligen ha ett till men efter andra blev han mer tveksam igen. Det är samma som är far till mitt andra barn som är 2 år.
    fick bara till ett ordentligt ligg i helgen så får se hur det går... :/

• Pyret10

Spöklumpan är det ditt första barn? 

nu är jag inne på Bim+3 och fortfarande ingen mens. Började må sjukt illq igår kväll Och nu på morgonen. Tänk om det ändå är så att jag är gravid. men testade ju i lördags och visade negativt. Först ÄL-test som visade positivt, men eftersom jag ska ha mens kan det väl bli så? Men så tog jag ett grav.test som visade negativt. Tog dom på eftermiddagen. 

Båda från testlagret. 

• Maymom
    Pyret10 skrev 2023-02-27 07:58:22 följande:

Spöklumpan är det ditt första barn? 

nu är jag inne på Bim+3 och fortfarande ingen mens. Började må sjukt illq igår kväll Och nu på morgonen. Tänk om det ändå är så att jag är gravid. men testade ju i lördags och visade negativt. Först ÄL-test som visade positivt, men eftersom jag ska ha mens kan det väl bli så? Men så tog jag ett grav.test som visade negativt. Tog dom på eftermiddagen. 

Båda från testlagret. 

Är du säker på att ÄL var när du tror? Tycker ju det borde synas på gravidtest på bim. Du får ta ett nytt imorgon. hur många dagar efter ÄL är du? alla har ju lite olika längd på lutealfasen så ÄL+ brukar vara lättare att prata och jämföra än bim+-.
    äl-test kan ju ge positivt när man är gravid också..
    håller tummarna på ingen mens och positivt test imorgon bitti!
  • Pyret10

Ja jag tog ÄL test som gav utslag när jag hade ägglossning. Det var 11/2. Ja men visst borde det visat på graviditetstestet i helgen även fast jag inte tog det på morgonen? 

• Maymom
    Pyret10 skrev 2023-02-27 08:20:21 följande:

Ja jag tog ÄL test som gav utslag när jag hade ägglossning. Det var 11/2. Ja men visst borde det visat på graviditetstestet i helgen även fast jag inte tog det på morgonen? 

Ja på bim borde det synas oavsett tid. Men har du ingen mens än så är ju hoppet kvar.
    ÄL test 11/2 så då är du ca ÄL+14-15 nu. borde ju synas på eftermiddagen om du vill ta idag..
  • Pyret10

Ja det borde visat på graviditetstestet tycker jag. Får avvakta nån dag till och annars testa 😊

Svar på tråden 39 och planera barn