• Hannis1983

39 och planera barn

Hejsan!

Tänkte kolla om vi är fler som är äldre och planerar barn. Har läst att det kan vara svårt så är väl förberedd på att det kanske aldrig blir. men har träffat en ny partner och vi vill så gärna ha en gemensam. 

Är första månaden vi försöker sen jag slutade med minipiller så.

Någon mer?

• Svar på tråden 39 och planera barn
  • Hannis1983
    Anonym (Anonym82) skrev 2023-01-22 10:34:56 följande:

Hannis1983: Så tråkigt att höra. Hur länge har ni försökt? Jag försöker peppa mig själv att det faktiskt finns de som fått barn (och som är ännu äldre än vad jag är).Har en tanke att vi försöker ett år, som max 1,5 år. Om det inte gått då så är vi färdiga.

Anonym (Minna): Låter ju jättehärligt. Fick ni kämpa länge eller gick det snabbt?

Vi är inne på 6e försöket, vi har sagt att vi kommer försöka så länge kroppen tillåter det. men ibland är det tungt. Men sen försöker jag tänka att 6 månader är ingenting många som är runt 20 som får försöka längre. 

• Anonym (Anonym82)
    Hannis1983 skrev 2023-01-22 17:01:02 följande:

Vi är inne på 6e försöket, vi har sagt att vi kommer försöka så länge kroppen tillåter det. men ibland är det tungt. Men sen försöker jag tänka att 6 månader är ingenting många som är runt 20 som får försöka längre. 

Förstår att det känns tungt, jag hoppas att ni får ert lilla frö den här gången! När har du bim? 

Jag har bim på lördag eller söndag så få se hur det går. Just nu har jag inga känningar alls (pyttelite molvärk men kan lika gärna vara pms) så ställer in mig på mens helt enkelt. 

• Hannis1983
    Anonym (Anonym82) skrev 2023-01-22 20:18:04 följande:

Förstår att det känns tungt, jag hoppas att ni får ert lilla frö den här gången! När har du bim? 

Jag har bim på lördag eller söndag så få se hur det går. Just nu har jag inga känningar alls (pyttelite molvärk men kan lika gärna vara pms) så ställer in mig på mens helt enkelt. 

Jag har precis haft ÄL så är två veckor kvar typ. 5/2 är BIM. 
    Har en liten önskan om ett vinterbarn så jag hoppas det tar sig inom de närmaste månaderna i alla fall. Har ett vår, sommar och höst barn 😍
    Åh jag håller tummarna att din mens håller sig borta ♥️

• Anonym (Anonym82)
    Hannis1983 skrev 2023-01-22 20:38:02 följande:

Har en liten önskan om ett vinterbarn så jag hoppas det tar sig inom de närmaste månaderna i alla fall. Har ett vår, sommar och höst barn 😍

Åh du skulle alltså täcka alla årstider hehe. Men då har du ju tid på dig med andra ord ☺️ Håller tummar och tår för oss båda ♥️
  • Anonym (mee)
    Anonym (Anonym82) skrev 2023-01-22 10:34:56 följande:

Hannis1983: Så tråkigt att höra. Hur länge har ni försökt? Jag försöker peppa mig själv att det faktiskt finns de som fått barn (och som är ännu äldre än vad jag är).Har en tanke att vi försöker ett år, som max 1,5 år. Om det inte gått då så är vi färdiga.

Anonym (Minna): Låter ju jättehärligt. Fick ni kämpa länge eller gick det snabbt?

Men varför ger ni upp så snabbt om ni bara försökt 6 månader? Ska ni börja skydda er menar du? Jag tänker att ni kan ju fortsätta som ni gör nu och sen få se ifall det blir något. Jag vet väldigt många som fått barn efter 40, är vanligt i Sthlm. 
  • Anonym (mee)
    Hannis1983 skrev 2023-01-22 20:38:02 följande:

Jag har Bim några dagar innan dig men jag ska nog inte testa mig denna gång, kanske till helgen 3-4/2..men får se. 
  • Maggie1

Hoppar gärna in här 😃 Har läst tråden och fått lite hopp av alla inlägg med 40+ som blir gravida. Är själv 38 och slutade med p-piller i maj -22. Har innan dess för några år sådan försökt i drygt 2 år med mitt ex. Samtliga försök utan ett endaste +. Gjorde komplett fertilitetsutredning 2015 som endast visade höga tsh värden som jag sedan dess medicinerar med Levaxin och har bra värden. Tog fertilitetsprover nu i vinter som visar helt normala värden. Dock har jag ganska lång cykel 30-35 dagar. Min sambo har ett barn sedan tidigare. Nu äter (dag 5) jag andra dubbelkuren med Letrozol för att "boosta" äggen (har inte pco). Första omgången misslyckades men fick för första gånger ÄL på cd 14 och mens på cd 28. Så något kanske gått i rätt riktning 🤔 

Följs gärna åt i denna tråden. Känns väldigt ensamt då vänner o bekanta blir gravida på löpande band ofta på första försöket...och här står jag kvar och har inte lyckats med att få ett endaste plus på stickan. Försöker hålla humöret uppe men ibland är det svårt. Heja alla er som kämpar!! 

• Hannis1983
    Maggie1 skrev 2023-01-24 17:05:08 följande:

Hoppar gärna in här 😃 Har läst tråden och fått lite hopp av alla inlägg med 40+ som blir gravida. Är själv 38 och slutade med p-piller i maj -22. Har innan dess för några år sådan försökt i drygt 2 år med mitt ex. Samtliga försök utan ett endaste +. Gjorde komplett fertilitetsutredning 2015 som endast visade höga tsh värden som jag sedan dess medicinerar med Levaxin och har bra värden. Tog fertilitetsprover nu i vinter som visar helt normala värden. Dock har jag ganska lång cykel 30-35 dagar. Min sambo har ett barn sedan tidigare. Nu äter (dag 5) jag andra dubbelkuren med Letrozol för att "boosta" äggen (har inte pco). Första omgången misslyckades men fick för första gånger ÄL på cd 14 och mens på cd 28. Så något kanske gått i rätt riktning 🤔 

Följs gärna åt i denna tråden. Känns väldigt ensamt då vänner o bekanta blir gravida på löpande band ofta på första försöket...och här står jag kvar och har inte lyckats med att få ett endaste plus på stickan. Försöker hålla humöret uppe men ibland är det svårt. Heja alla er som kämpar!! 

välkommen hit ♥️

• Anonym (längtar efter syskon)

HejGlad
    Hoppar gärna in här med er, är 41 år har ett barn född okt 2020 med min nuvarande sambo vi vill gärna har ett syskon till honom. Fick ett mf vecka 5 i mars 2022, ett  ma i vecka 14 i juni 2022 och ett ma i vecka 8 i okt 2022 känns ganska hopplöst just nu men än ger vi inte upp.
    Jag har 4 stora barn från ett tidigare förhållande så har haft lätt för att bli gravid och gå hela tiden ut förr. så det är väl åldern som spökar eftersom jag får mf/ma på löpande band känns det som.
    Håller tummarna för många plus i trådenGravid

• Anonym (Anonym82)

Vad roligt att se fler äldre som försöker 🙂 Tråkigt att höra om missfallen och att det inte tar sig. Fick själv ett tidigt missfall i december (vårt första försök). Jag har två barn (10 & 13 år) som kommit till på första och andra försöket. Om det inte går denna gången (bim på lö/sö) så hoppas vi på tredje gången gillt 🙃

Tror starkt på 2023 för oss alla!!

Svar på tråden 39 och planera barn