• Hannis1983

39 och planera barn

Hejsan!

Tänkte kolla om vi är fler som är äldre och planerar barn. Har läst att det kan vara svårt så är väl förberedd på att det kanske aldrig blir. men har träffat en ny partner och vi vill så gärna ha en gemensam. 

Är första månaden vi försöker sen jag slutade med minipiller så.

Någon mer?

• Svar på tråden 39 och planera barn
  • Anonym (35)
    Maymom skrev 2023-01-11 07:26:28 följande:

Anonym35:
    jag hade så en sommar att tre cykler var runt 20 dagar. Då kontaktade jag gynekologimottagningen, alltså inte mvc, och fick komma eftersom det var flera cykler som varit så, allt såg bra ut och ingen förklaring hittades, sen blev cyklerna normala igen, blev gravid året efter, oplanerat, (37 år då)
    på vilket sätt känner du att mensen är svag?
    hur länge har ni försökt?

Jag brukar blöda kraftigt i 3 dagar sen lite i 2-3 dagar till.
    med kraftigt menar jag att jag snabbt blöder genom super tamponger.
    men nu blöder jag bara lite lite i 2-3 dagar. Kan ha vanlig tampong en av dagarna och de andra mini tampong.

jag har fått tid hos gynekolog i slutet av februari.

Vi har nog försökt runt 7-8 månader nu. 

vad gjorde de för undersökning då när du fick komma dit?
    blev mensen normal sen?
    hade du fortfarande ägglossningsflytningar osv under den perioden? 

Hur länge har ni försökt? 

jag hade ägglossning igår/idag och vi hade sex i förrgår.
    sambon somna både igår och idag pga extremt stressigt på jobb och närmre 12 timmars arbetsdagar. Överväger just nu om jag ska väcka honom och förföra honom för att ge det en sista chans denna cykel.
    Hade egentligen inte tänkt försöka denna månad då det blir samma bf som det var för min dotter MEN eftersom vi försökt så länge är Jag inte sugen på att hoppa över det heller. 

• Mariatess

Hej alla 😊
    Fyller 40 snart och vi försöker,eller mer blir det så blir det 😅 Är på ÄL+8 och ska ha mens om 7 dagar,ska göra ultratidigt test till helgen tänkte jag 🙏🏽 Har två flickor sen innan,21 och 18 år så det blir en sladdis om allt går vägen då 😅 Har inte märkt av att min cykel förändrats något,har en punktlig cykel på 23-25 dagar 😊

• Maymom

Anonym35:

ja det låter ju som att det är något med mensen. Är du säker på att du haft ägglossning? Tempar du?
    jag hade nog ingen ÄL förra månaden och då blev mensen betydligt sparsammare. Brukar också blöda igenom fort, så har menskopp nu istället så jag klarar 4 timmar åtminstone.

minns ej exakt men nån sorts ultraljud och kollade äggledare mm. Inget upptäcktes och mensen blev normal sen, så vet inte vad som hände den sommaren. hade cykler på mellan 12-19 dagar.

jag vet inte om jag hade koll på ÄL-flytningar då så ingen aning, plus att hade jag ägglossning så skedde den under mensen, så svårare att märka. 

vi blev oplanerat gravida för ett år sedan som slutade i ma som upptäcktes på kub. efter det sa vi att vi skulle försöka, och då hade jag redan blivit gravid igen innan mensen blivit regelbunden igen. Men det blev också ma, men  lite tidigare, dock jobbigare med extrema blödningar, inlagd på sjukhus mm. Efter det har mensen inte varit helt regelbunden, mannen var i höstas osäker på om han ville och nu i dec uteblev nog ÄL och denna cykel fick jag nog ÄL cd5....
    så vi sa i våras att vi skulle försöka 1 år men det har bara blivit 1 försök att pricka ÄL och det var nu i dec när jag tror den uteblev... nästan så man får skratta åt den ironin. :)
    jag hade hoppats bli gravid då så jag kunde plussa på det datum som hade varit bf om jag inte fått ma sist. En släkting fick barn tre dar efter vårt bf, så tungt sånt där..

Förförde du maken? ;)

• Anonym (43)

Hej! 

Jag är 43 och tänkte försöka få till en liten fyra? Har haft två jättetidiga MF direkt efter BIM och ytterligare två MA i v 10 resp 12 nu det senaste året, så vet att jag fortfarande kan bli gravid men nu gäller det bara att få behålla det också. 

Mina barn är 6, 4 och 2 år. 

• Anonym (mee)
    Anonym (43) skrev 2023-01-19 09:31:38 följande:

Hej! 

Jag är 43 och tänkte försöka få till en liten fyra? Har haft två jättetidiga MF direkt efter BIM och ytterligare två MA i v 10 resp 12 nu det senaste året, så vet att jag fortfarande kan bli gravid men nu gäller det bara att få behålla det också. 

Mina barn är 6, 4 och 2 år. 

Jag vet flera stycken som fått barn i din ålder så ge inte upp :). Senaste fick också missfall men efter det blev hon gravid igen och den graviditeten rullar på bra. 
  • Anonym (43)
    Anonym (mee) skrev 2023-01-19 11:17:17 följande:
    Jag vet flera stycken som fått barn i din ålder så ge inte upp :). Senaste fick också missfall men efter det blev hon gravid igen och den graviditeten rullar på bra. 

Fint att höra! 🤗

Det som är nedslående är att jag haft 4 missfall på raken nu under ett års tid. Å andra sidan om jag tänker positivt så är det ganska bra att kunna plussa fyra gånger inom ett års tid. Så än är inte hoppet ute tänker jag. Sen är mannen ung, så det får kompensera lite för mina gamla ägg 👌😬

• Anonym (mee)
    Anonym (43) skrev 2023-01-19 11:55:14 följande:

Fint att höra! 🤗

Det som är nedslående är att jag haft 4 missfall på raken nu under ett års tid. Å andra sidan om jag tänker positivt så är det ganska bra att kunna plussa fyra gånger inom ett års tid. Så än är inte hoppet ute tänker jag. Sen är mannen ung, så det får kompensera lite för mina gamla ägg 👌😬

Jag har haft 3 på ett år. Visste dock inte om att jag var gravid vid två av tillfällena, tog medicin man Inte ska ta om man är gravid. Nu har jag slutat helt med den ifall jag skulle bli gravid utan symptom igen. 

Det är faktiskt väldigt positivt att du lyckas bli gravid. Det är värre om man inte blir gravid alls.
  • Hannis1983

Har tagit en paus från FL ett tag, känner mig väldigt negativ med känslan av att det aldrig kommer bli någon 4a för min del. Så valde att börja plugga och fokusera på något annat. 
    Känslan av att jag kanske är för gammal är tung men jag har mina tre och det får kanske räcka 

• Anonym (Minna)

Fick min lilla när jag var 40. 2st stora barn, hon är vår solstråle. Trodde aldrig bröderna skulle älska henne så. Vår familj blev komplett o nu är hon världens goaste lilla 2 åring❤️

• Anonym (Anonym82)

Hannis1983: Så tråkigt att höra. Hur länge har ni försökt? Jag försöker peppa mig själv att det faktiskt finns de som fått barn (och som är ännu äldre än vad jag är).Har en tanke att vi försöker ett år, som max 1,5 år. Om det inte gått då så är vi färdiga.

Anonym (Minna): Låter ju jättehärligt. Fick ni kämpa länge eller gick det snabbt?

Svar på tråden 39 och planera barn