• Hannis1983

39 och planera barn

Hejsan!

Tänkte kolla om vi är fler som är äldre och planerar barn. Har läst att det kan vara svårt så är väl förberedd på att det kanske aldrig blir. men har träffat en ny partner och vi vill så gärna ha en gemensam. 

Är första månaden vi försöker sen jag slutade med minipiller så.

Någon mer?

• Svar på tråden 39 och planera barn
  • Anonym (40+)

Det är som sagt väldigt individuellt hur fertiliteten ser ut. Jag blev gravid på första seriösa försöket att pricka ägglossningen i januari och är nu 42 år. Allt har gått bra, inga missfall, kromosomavvikelser eller komplikationer än så länge och barnet är beräknat  i oktober. Så även man har sämre odds statistiskt sätt så kan det se annorlunda ut för individen. 
    Blev lite förvånad själv faktiskt men så ovanligt är det inte enl. Barnmorskan.

• Anonym (Hoppfull)
    Anonym (40+) skrev 2022-08-24 15:47:42 följande:

Det är som sagt väldigt individuellt hur fertiliteten ser ut. Jag blev gravid på första seriösa försöket att pricka ägglossningen i januari och är nu 42 år. Allt har gått bra, inga missfall, kromosomavvikelser eller komplikationer än så länge och barnet är beräknat  i oktober. Så även man har sämre odds statistiskt sätt så kan det se annorlunda ut för individen. 
    Blev lite förvånad själv faktiskt men så ovanligt är det inte enl. Barnmorskan.

Åh tack för dirt inlägg.

Jag blev gravid på typ 3e försöket båda gångerna som 38-åring, första slutade dock i tidigt missfall... så jag hoppas ju att fertiliteten inte sjunkit dramatiskt ett  år senare liksom....
  • Majonnäs

Kan inte citera men önskar alla stort lycka till, vi får följas åt Hjärta

Skulle gjort vul imorgon men är dunderförkyld så får vänta till måndag. Hoppas verkligen inte det är rester kvar !

• Anonym (Suck)

Jag har ingen erfarenhet av att försöka bli gravid vid den åldern (var klar med mina 3 barn vid 35) MEN blir så oerhört irriterad över folk som ska klanka ner på andras livsval!! Så typiskt folk här på familjeliv, det är människor som aldrig hade vågat säga så högt till dig ute i verkliga livet. Ursäkta uttrycket men det är bara fega små obetydliga personer så skit fullständigt i det! Lycka till med att bli gravid {#emotions_dlg.flower}

• Hannis1983
    Anonym (Suck) skrev 2022-08-24 17:45:42 följande:

Jag har ingen erfarenhet av att försöka bli gravid vid den åldern (var klar med mina 3 barn vid 35) MEN blir så oerhört irriterad över folk som ska klanka ner på andras livsval!! Så typiskt folk här på familjeliv, det är människor som aldrig hade vågat säga så högt till dig ute i verkliga livet. Ursäkta uttrycket men det är bara fega små obetydliga personer så skit fullständigt i det! Lycka till med att bli gravid {#emotions_dlg.flower}

Jag vet och det är så jag tänker, jag har skapat ett anonymt inlogg här då vi inte vill att folk omkring oss ska veta ifall att det inte blir som vi önskar. men skulle aldrig använda det för att trycka ner andra. Jag försöker tänka att man måste vara väldigt missnöjd med sitt eget liv när man tar sig rätten att klanka ner på andra.

Tack jag hoppas det kommer bli ett litet frö framöver Hjärta

• Majonnäs
    Hannis1983 skrev 2022-08-30 15:05:46 följande:

Majonnäs: hur har det gått för dig?

Tack för frågan. Gjorde vul igår och det fanns rester kvar så har fått en tid på måndag för skrapning. Rynkar på näsan
  • Fliselisan

Jag fick min son när jag var 38, på första försöket. Måste varit en oerhörd lyckträff då jag har PCO och det tog 2 år att bli gravid med första barnet, var 29 år då. 

Så ge inte upp {#emotions_dlg.flower}

• Maymom

Hej på er. 

en till 39-åring här, kul med fler i samma ålder. :)
    jag har ett barn på 2 år, den gången var det oplanerat och gick alltså bra direkt.
    I år har jag haft 2 ma, ett i v14(stannade i v9) precis som jag läste att nån mer här hade.
    efter det fick jag en mens och sen en oregelbunden cykel som resulterade i en till oplaneradgraviditet, tyvärr ma i början av sommaren. Åkte in och fick blod och tabletter  för att få ut det sista. Tror dock det sista kom ut för en vecka sen för då fick jag en missfallsliknande blödning.

Idag verkar nu den för en gångs skull efterlängtade mensen dykt upp. :)
    och vi har tidigare sagt att vi nu ska försöka. jag kommer dock inte orka mer än ett år om det ska fortsätta bli missfall... men nu borde missfallsrisken minskat från 50% till 12,5% om jag räknat rätt. :)

har försökt äta massa bär, frukt och nötter under sommaren, samt kosttillskott kvinna, järn och magnesium för att försöka hjälpa äggen. :)

har ni några tips eller tricks ni kör med?

• Hannis1983

Majonnäs : Vad tråkigt men det kommer gå bra Hjärta

Fliselisan: Vad härligt att höra Hjärta

Maymom: Välkommen hit! Beklagar verkligen Hjärta Vi har precis börjat så inga tips ännu. har du något bra? 

Svar på tråden 39 och planera barn