• Hannis1983

39 och planera barn

Hejsan!

Tänkte kolla om vi är fler som är äldre och planerar barn. Har läst att det kan vara svårt så är väl förberedd på att det kanske aldrig blir. men har träffat en ny partner och vi vill så gärna ha en gemensam. 

Är första månaden vi försöker sen jag slutade med minipiller så.

Någon mer?

• Svar på tråden 39 och planera barn
  • Majonnäs

Jag är hur som väldigt tacksam idag, jag tänkte jag skulle testa för skojs skull med billiga tester för att se om det är lite svagare streck nu. Antog såklart att det skulle vara samma men döm om min förvåning att det nästan är blankt. Inte ens ett dygn efter, därför jag svettades som en gris igår antagligen, hormonerna som sjönk. Är liiite synligt i verkligheten men det får man ju räkna med. Inte alls som tidigare. Så skönt att skrapningen funkade. 

• sötmummy
    Majonnäs skrev 2022-09-06 08:50:40 följande:

Jag är hur som väldigt tacksam idag, jag tänkte jag skulle testa för skojs skull med billiga tester för att se om det är lite svagare streck nu. Antog såklart att det skulle vara samma men döm om min förvåning att det nästan är blankt. Inte ens ett dygn efter, därför jag svettades som en gris igår antagligen, hormonerna som sjönk. Är liiite synligt i verkligheten men det får man ju räkna med. Inte alls som tidigare. Så skönt att skrapningen funkade. 

Va skönt skrapningen gick bra{#emotions_dlg.flower}
  • Anonym (mee)
    Majonnäs skrev 2022-09-06 08:50:40 följande:

Skönt att det är avklarat, gått igenom samma och det var skönt att känna att man kunde börja om. 
    Ikväll ska jag gå ut med kompisar..passa på innan det blir nya tag. 
  • Majonnäs
    Anonym (mee) skrev 2022-09-06 09:54:44 följande:
    Skönt att det är avklarat, gått igenom samma och det var skönt att känna att man kunde börja om. 
    Ikväll ska jag gå ut med kompisar..passa på innan det blir nya tag. 

Det gör du helt rätt i ! {#emotions_dlg.flower}

Precis, just så känns det. 

• Hannis1983

Mee: testade i morse negativt så nu väntar jag bara på att mensen ska komma så man kan börja ladda för omgång två Glad

• Anonym (mee)
    Hannis1983 skrev 2022-09-06 12:15:05 följande:

Mee: testade i morse negativt så nu väntar jag bara på att mensen ska komma så man kan börja ladda för omgång två Glad

ja jag hoppas den inte blir sen för min del. Så surt att kroppen kan lura en såhär. Jag har tom kräkts en morgon-något jag aldrig gör. 

Känns ändå skönt att kunna följas åt såhär :) Äter du några tillskott?
  • Majonnäs

Trist med negativa tester men det är bara att ta nya tag , jag är med er om ett par veckor. De sa två veckor ska jag hålla mig ifrån bad, sex och tamponger men läser så olika överallt. Men när man slutat blöda borde det väl ändå vara lugnt att försöka bli gravid igen ? Blöder knappt något idag. Skulle jag få missfall igen innan v 12 kommer jag begära skrapning. Går inte jämföra med medicinsk.

• Majonnäs

Menar då MA inte spontant missfall. 

• Anonym (mee)
    Majonnäs skrev 2022-09-06 12:58:00 följande:

Trist med negativa tester men det är bara att ta nya tag , jag är med er om ett par veckor. De sa två veckor ska jag hålla mig ifrån bad, sex och tamponger men läser så olika överallt. Men när man slutat blöda borde det väl ändå vara lugnt att försöka bli gravid igen ? Blöder knappt något idag. Skulle jag få missfall igen innan v 12 kommer jag begära skrapning. Går inte jämföra med medicinsk.

Vi körde på direkt efter missfall, alltså när jag fick äl igen. 
Svar på tråden 39 och planera barn