• Hannis1983

39 och planera barn

Hejsan!

Tänkte kolla om vi är fler som är äldre och planerar barn. Har läst att det kan vara svårt så är väl förberedd på att det kanske aldrig blir. men har träffat en ny partner och vi vill så gärna ha en gemensam. 

Är första månaden vi försöker sen jag slutade med minipiller så.

Någon mer?

• Svar på tråden 39 och planera barn
  • sötmummy

Kan ej citera men tack MajonäsSkrattande förstår du bara vill kunna gå vidare nu.
    Hannis1983 ah ja fyller ju år i mars så blir en fin sen födelsedagspresent 

• Hannis1983
    sötmummy skrev 2022-09-02 12:33:23 följande:

Kan ej citera men tack MajonäsSkrattande förstår du bara vill kunna gå vidare nu.
    Hannis1983 ah ja fyller ju år i mars så blir en fin sen födelsedagspresent 

Åh verkligen!Hjärta Såna presenter är de finaste skulle jag säga, jag fick en sån själv för 15 år sedan 
  • Anonym (mee)
    Hannis1983 skrev 2022-09-02 12:23:37 följande:

Majonnäs: det förstår jag, blir ju en negativ påminnelse att se mailen. Hoppas du får en så fin helg som det går Hjärta

Mee: Samma här, har BIM tisdag men har något liknande mensvärk och haft hela veckan så den får gärna starta nu så man kan börja om. 

När kommer du våga börja testa? jag har beställt hem några testa tidigt och sen några vanliga. 
  • Hannis1983
    Anonym (mee) skrev 2022-09-02 13:09:55 följande:
    När kommer du våga börja testa? jag har beställt hem några testa tidigt och sen några vanliga. 

inte innan den är sen i så fall, vill inte bli besviken Glad men jag är rätt säker på att det inte skulle ta sig på första försöket efter p-piller har tagit några månader förut innan allt är som det ska igen när jag slutat och då har jag inte slutat för att bli gravid 

• Maymom

Majonnäs: Förstår dig helt! Jag har en kollega som är beräknad samma dag som jag var beräknad innan senaste ma... sjukt jobbig påminnelse. 
    jag fick mitt i juni, får se om jag får normal cykel denna månaden, fick störtblödning för en vecka sen igen och nu mens, måste ha varit nåt som låg kvar som de missat. Blöder nästan inget denna mensen, men så glad att den kom nu. :)

• Majonnäs
    Maymom skrev 2022-09-02 15:34:54 följande:

Majonnäs: Förstår dig helt! Jag har en kollega som är beräknad samma dag som jag var beräknad innan senaste ma... sjukt jobbig påminnelse. 
    jag fick mitt i juni, får se om jag får normal cykel denna månaden, fick störtblödning för en vecka sen igen och nu mens, måste ha varit nåt som låg kvar som de missat. Blöder nästan inget denna mensen, men så glad att den kom nu. :)

Fy så jobbigt med kollegan, det blir ju att man tänker på det extra mycket då . 

Säkert rester kvar då ja, verkar väldigt vanligt med rester när jag läser. Skönt med mensen, längtar sååå efter min men först måste jag göra skrapningen. 

Hur vågar man försöka igen ? Kommer ju gå på tå varje minut känns det som OM jag lyckas bli gravid igen.

• Majonnäs

Hannis1983 tack detsamma !

Ha en fin helg alla kämpar {#emotions_dlg.flower}

• Hannis1983

ha en fin helg allihop. 

du kommer våga majonnäs för lyckan är så stor när det väl går Hjärta

• Maymom

Majonnäs:
    ja lite så blir det ju. Jag var Övertygad om att det skulle bli missfall nu senast, kände inga symptom, och plussade sent och svagt länge. På ett sätt skönt att känna att jag hade rätt i att nåt inte stämde, blev lättare att gå igenom då. Första var värre när jag kämpat mig igenom illamåendet och började känna mig plufsig och sen känna nej jag är inte gravid längre bara tjock?.

men längtan finns ju där, och den är ju starkare än oron, annars hade det inte funnits så många barn. :)

• Anonym (mee)
    Hannis1983 skrev 2022-09-02 14:18:00 följande:

inte innan den är sen i så fall, vill inte bli besviken Glad men jag är rätt säker på att det inte skulle ta sig på första försöket efter p-piller har tagit några månader förut innan allt är som det ska igen när jag slutat och då har jag inte slutat för att bli gravid 

När har du bim? Jag har nån gång mellan den 7-9 sep. Drömde inatt att jag plussade,såklart, eftersom det är det enda jag typ tänker på. Givetvis visade testet negativt imorse. Sist plussade jag på äl+12 har jag för mig. 
Svar på tråden 39 och planera barn