• Hannis1983

39 och planera barn

Hejsan!

Tänkte kolla om vi är fler som är äldre och planerar barn. Har läst att det kan vara svårt så är väl förberedd på att det kanske aldrig blir. men har träffat en ny partner och vi vill så gärna ha en gemensam. 

Är första månaden vi försöker sen jag slutade med minipiller så.

Någon mer?

• Svar på tråden 39 och planera barn
  • Hannis1983
    Anonym (mee) skrev 2022-09-03 09:07:51 följande:
    När har du bim? Jag har nån gång mellan den 7-9 sep. Drömde inatt att jag plussade,såklart, eftersom det är det enda jag typ tänker på. Givetvis visade testet negativt imorse. Sist plussade jag på äl+12 har jag för mig. 

5/9 ungefär tror jag, men det är bara andra månaden med normal cykel efter p-piller så svårt att säga exakt. När jag käkade pillren hade jag mellan 30-45 dagar cykel så ser fram emot mensen nu för att se vart den landar. Brukade ha 28-29 dagar innan jag började med pillren Tyst

• sötmummy

Fick lite brunt i trosan förut. E så nervös att smärta ska komma och det ska öka :(

• Anonym (mee)
    sötmummy skrev 2022-09-03 12:45:44 följande:

Fick lite brunt i trosan förut. E så nervös att smärta ska komma och det ska öka :(

Åh vad jobbigt, förstår dig! Håller tummarna!
  • Majonnäs

Sötmummy håller alla tummar här . {#emotions_dlg.flower}

• sötmummy

Inväntar läkaren  
    Så lång väntan. Smärtan är kvar o blödning har avtagit. 
    Då jag har dubbla livmödrar kan de vara blödning av den svagaste sidan för ge plats åt den starkaste. 
    Tack alla{#emotions_dlg.flower}

• Majonnäs

Sötmummy, håller tummarna det är den andra som spökar . Hoppas snart smärtan släpper och de hittar vad det beror på .

• sötmummy
    Majonnäs skrev 2022-09-03 18:51:21 följande:

Sötmummy, håller tummarna det är den andra som spökar . Hoppas snart smärtan släpper och de hittar vad det beror på .

Såg lillbönans hjärta ticka 🥰 de kunde ej säga vad blödningen berodde på. Kanske livmodern o alla kärl. Smärtan e från o till. Men mest pga hon som gjorde vul grävde runt för leta efter mina äggstockar. 
    Hade lite  socker i urinen men blodproven var bra. Så bvr gå t mvc o ta nytt prov. Så ja ej utvecklar graviddiabetes. Tack för stöd
  • Anonym (mee)
    sötmummy skrev 2022-09-03 22:21:55 följande:
    Såg lillbönans hjärta ticka 🥰 de kunde ej säga vad blödningen berodde på. Kanske livmodern o alla kärl. Smärtan e från o till. Men mest pga hon som gjorde vul grävde runt för leta efter mina äggstockar. 
    Hade lite  socker i urinen men blodproven var bra. Så bvr gå t mvc o ta nytt prov. Så ja ej utvecklar graviddiabetes. Tack för stöd
    Vad skönt att höra! Och att du fick hjälp, här där jag bor är det svårt att få vul eller ul tom när man har en blödning.
  • sötmummy
    Anonym (mee) skrev 2022-09-04 10:04:43 följande:
    Vad skönt att höra! Och att du fick hjälp, här där jag bor är det svårt att få vul eller ul tom när man har en blödning.
    Ah ja har gynakutmottagning sahlgrenska öppet dygnet runt så. Ah skönt se att allt såg bra ut. Usch borde finnas hjälp till vul el ul överallt i landet

Svar på tråden 39 och planera barn