• Hedda04

Besviken på regeringen

Jag var en av de som röstade för regeringsskifte men nu känner jag mig grundlurad och desillusionerad. Vi blev utlovade elstöd innan jul och kraftigt sänkt bensinpris. Det enda som levereras är skattesänkning för höginkomsttagare. Någon mer som ångrar att ni röstade för ny regering?

• Svar på tråden Besviken på regeringen
  • KillBill
    Tom Araya skrev 2023-04-17 18:28:32 följande:
    Sverige har länge behövt ompröva sin försvarspolitik och vad det gäller just Ukraina så uppstod just det skälet redan 2014.
    Men det viktigaste är att det i S:s löfte inte ens lämnades utrymme för omprövning av något skäl alls.

Det blev en helt annan dignitet på konflikten 2022 då Ryssland invaderade Ukraina och det var detta som fick Finland och därefter Sverige att omvärdera synen på Natomedlemskap. Det är oseriöst att bortse från detta.

Kan du ge rimliga argument till att det var befogat för Ulf Kristersson att efter bara ett år svika löftet till förintelseöverlevaren Hedi Fried om att aldrig ha samröre med Sverigedemokraterna ett parti med rötterna i nazismen?

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Tom Araya
    KillBill skrev 2023-04-17 21:32:06 följande:

Det blev en helt annan dignitet på konflikten 2022 då Ryssland invaderade Ukraina och det var detta som fick Finland och därefter Sverige att omvärdera synen på Natomedlemskap. Det är oseriöst att bortse från detta.

S gav inget utrymme för omvärdering i NATO-frågan trots att krig var nära förestående. Löftet uttrycktes som definitivt och absolut. Det är oseriöst att bortse från det.

Se, jag klarar att vara lika oseriös som du. Får jag applåder nu? Skrattande
  • KillBill
    Tom Araya skrev 2023-04-17 22:23:51 följande:
    S gav inget utrymme för omvärdering i NATO-frågan trots att krig var nära förestående. Löftet uttrycktes som definitivt och absolut. Det är oseriöst att bortse från det.

Se, jag klarar att vara lika oseriös som du. Får jag applåder nu? Skrattande

Larvigt. Du bortser från den lilla detaljen att Ryssland invaderade Ukraina EFTER det att S sagt nej till att gå med i Nato.  Det är Rysslands invasion av Ukraina som fick Finland att ändra ståndpunkt i Natofrågan och detta bidrog till att de två största svenska partier S och SD gjorde samma omsvängning.  

Jag noterar att du inte kommenterar vad det var som gjorde det befogat för Ulf Kristersson att efter bara ett år svika löftet till förintelseöverlevaren Hedi Fried om att aldrig ha samröre med Sverigedemokraterna ett parti med rötterna i nazismen..

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Minnesbank

Att Åkessons entourage väljer att dränera kommunernas  ekonomiska förutsättningar i vårbudgeten är mycket beklagligt, inte minst för att det drabbar skolan och socialtjänsten.

Det räcker inte med att Busch och Svantesson leder ett bönemöte för att man ska kunna komma tillrätta med den grova kriminaliteten. Det är faktiskt anmärkningsvärt att Åkesson inte har beordrat Kristersson att det måste satsas på att stoppa nyrekryteringen till gängen.

Svar på tråden Besviken på regeringen