Så allting gick skrev 2023-04-10 13:49:29 följande:
Ärligt tror jag det Musk berättar är sant:
"Det är helt okej att kritisera mig hela dagen, men att visa min plats i realtid och utsätta min familj för fara är inte okej", twittrar han.
Men nu har han haft en omröstning, likt en demokrati, han har öppnat upp konton efter omröstningen, vad vänstern nu klagar på är just stämpen att BBC är statligt finansierad, vi alla vet om att även detta är sant. BBC får 90 miljoner pund från regeringen.
Musk och twitter ( eller vad de heter just nu) backar från att kalla BBC för regeringsfinansierad media.
www.dn.se/kultur/npr-lamnar-twitter-efter-markning-svt-ser-over-sin-narvaro/
"Det har väckt kritik sedan Twitter förra veckan markerade public service-bolagen BBC och NPR som ?regeringsfinansierade medier?.Twitter skriver att definitionen tillämpas på medier som helt eller delvis finansieras av regeringen och där regeringen kan ha ?varierande inflytande över det redaktionella innehållet?.
...
Initialt klassade Twitter det amerikanska bolaget NPR som ?statsanknutet?, men ändrade efter protester benämningen till ?regeringsfinansierad?. NPR uppger att det endast får en procent av sin budget från staten och ser därför benämningen som missvisande. På onsdagseftermiddagen meddelade det amerikanska public service-bolaget att det helt lämnar Twitter.
? Jag skulle aldrig släppa ut vårt innehåll där det riskerar att skada vår trovärdighet, säger NPR:s vd John Lansing i en intervju.
Twitters ägare Elon Musk uppgav i en intervju med BBC tidigare under onsdagen svensk tid att företaget ska ändra benämningen på det brittiska public service-bolaget till ?offentligt finansierad?."