• Anonym (Bestämt mig)

Hur berättar jag för min fru att jag vill skiljas?

Hej!

Jag har under senaste två åren övervägt skilsmässa. Vi fick ett barn till för drygt två år sedan och jag hade nog någon förhoppning om att det skulle få igång mina känslor. Det blev inte så. Jag älskar mina tre barn och tillbringar mer och mer tid med dem, speciellt sedan jag bestämt mig för all lämna min fru. Jag har skjutit på det eftersom den yngsta är liten men nu går det inte längre. Jag vill lämna innan det blir bråk och irritation mellan oss. Vi har inte haft sex sedan yngsta blev till. Jag har inte heller försökt. Mina känslor är helt borta och mitt intresse för att försöka. 

Nu är det dags och jag vill ta det under så bra förutsättningar som möjligt. Det är viktigt för mig att hon förstår att jag kommer göra allt för att barnen ska ha det bra och jag kommer hjälpa henne initialt med bad hon behöver men när skulle ni berätta? Kväll.helg? Skaffa barnvakt? Berätta gärna hur ni gjort eller fick veta och vad som gick bra och dåligt? Vad som hade underlättat?

• Svar på tråden Hur berättar jag för min fru att jag vill skiljas?
  • Anonym (Bestämt mig)

Det är ju inte så att jag inte förstår hur galet allt detta låter. "Snubbarna" är mina nära vänner och jag behöver deras stöd tror jag. Diskutera med mina närmaste typ. Min fru har inte varit det på länge. Ibland funderar jag på varför hon inte "har förstått", hon måste ju märka att jag bara är med barnen och undviker all kontakt med henne. Hon gör kanske samma, undviker mig. Men jag tror absolut inte hon håller på som jag.

Den nya, vi har känt varandra länge och det har funnits något väldigt länge men hon har ju varit och är också min bästa vän. Kvinnan som alla vill hänga med och som får allt att bli ljust. Jag vill vara snubben som dör som hennes man.

• Anonym (Bestämt mig)

Jag har så klart en anledning till att åka bort, jag drar ju inte bara. Jag har ju barn.

• FruVirrad

Du lät sympatisk från början. Nu gör du inte det längre. Stackars din fru. Hon måste må riktigt dåligt men jag hoppas hon mår så mycket bättre när allt är över. 

• Anonym (?)
    Anonym (Bestämt mig) skrev 2023-06-17 21:45:06 följande:

Det är ju inte så att jag inte förstår hur galet allt detta låter. "Snubbarna" är mina nära vänner och jag behöver deras stöd tror jag. Diskutera med mina närmaste typ. Min fru har inte varit det på länge. Ibland funderar jag på varför hon inte "har förstått", hon måste ju märka att jag bara är med barnen och undviker all kontakt med henne. Hon gör kanske samma, undviker mig. Men jag tror absolut inte hon håller på som jag.

Den nya, vi har känt varandra länge och det har funnits något väldigt länge men hon har ju varit och är också min bästa vän. Kvinnan som alla vill hänga med och som får allt att bli ljust. Jag vill vara snubben som dör som hennes man.

Och då kommer dina "snubbar" att berätta för sina fruar som kommer att berätta för din fru. Men det vet du ju redan. Så slipper du berätta själv. För det har du ju inte stake nog att göra.
  • Anonym (?)
    FruVirrad skrev 2023-06-17 22:19:33 följande:

Du lät sympatisk från början. Nu gör du inte det längre. Stackars din fru. Hon måste må riktigt dåligt men jag hoppas hon mår så mycket bättre när allt är över. 

Äsch, frun kommer snart att få det så mycket bättre.
  • Anonym (Birgitta)

Jag brukar verkligen inte stå först i kön för att döma otrogna, men jag tycker att du grovt stjäl tid av hennes liv nu. Har läst allt du skriver och ser inga förmildrande omständigheter alls, det här är inte OK. Min åsikt.

• Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Stockholm32

Vilket skämt.

TS - du måste gå i terapi efter detta. Det handlar inte äktenskapet. Du har djupa problem du behöver jobba på.

?lyckats boka semester? säger du som om du är helt oförmögen att ta beslut? som att en robot bara för saker å dina vägnar. Helt handfallen inför både det ena och det andra.

Sjukt osexigt.

Svar på tråden Hur berättar jag för min fru att jag vill skiljas?