Frusan skrev 2023-12-25 21:22:43 följande:
Härligt 😍 hur går det med bebis och med stygn och allt 👶🏼😍
Här går det bra, lite reflux som gör att hon tycker det är jobbigt att ligga plant vilket påverkar min sömn en del men min första hade kolik så det är ändå lindrigt ☺️ annars är hon oftast nöjd och Belåten om jag ser till att leverera mat nog fort vill säga 😅
Bebisen mår jättebra, amningen funkar tack och lov jättebra och han går upp i vikt precis som han ska 🥰 Han har en hel del gaser och magknip så det är väl det som är lite jobbigt just nu, ibland är nätterna besvärliga och andra nätter är toppen där han kan sova flera timmar i sträck (har fått ok från bm att inte väcka för matning på natten då han ökar så fint i vikt ändå). Vi börjar så smått hitta våra föräldraroller och rutiner som funkar för oss. Vi testar oss fram 🙂
Det går väldigt bra med bristningen också. Hade förberett mig på massa smärta och besvär för det var lite så sjukvårdspersonalen fick det att låta som det oundvikligen skulle bli. Men har mest bara varit lite öm vilket snarare hade känts konstigt om så inte varit fallet 🤷🏼?♀️ så jag är jättenöjd med det också. Är förvånad över hur fort kroppen återhämtat sig, trodde jag skulle vara mer påverkad vid det här laget så jag känner mig lyckligt lottad.
Jobbigt med reflux! 😞 Hur länge brukar de ha det så, är det något som de växer ifrån? Hoppas i så fall att det lättar snart för din lilla så du får lite vettig sömn!