• t123

BF december 2023

Hej! Startar en tråd för oss med BF i december 2023 😀 Jag är beräknad precis i månadsskiftet november-december men har gått över tiden de andra gångerna så det är nog lika bra att ställa in sig på decemberbebis 😅

Hoppas tråden fylls på nu framöver!

• Svar på tråden BF december 2023
  • Gabz

Hej! 
    Hittade den här tråden av en slump men också beräknad Dec. 2023.
    Jag har haft ljusarosa flytningar och blir lite nojig. Var inte så med min första. något ni andra har upplevt? 

• ladylovely
    Gabz skrev 2023-04-23 11:55:42 följande:

Hej! 
    Hittade den här tråden av en slump men också beräknad Dec. 2023.
    Jag har haft ljusarosa flytningar och blir lite nojig. Var inte så med min första. något ni andra har upplevt? 

Jag har också haft stänk av rosa 2 dagar denna vecka. Typ en droppe bara. Inget som syns på varken pappret eller i toaletten. 
  • Cykelhjul

Usch är så orolig nu ☹️ dom senaste dagarna har jag haft ganska starka grav symptom. Men imorse började en brun blödning och nu efter att jag var på toa så kom en röd blödning. Börjar dessutom få värk i mage och svanken 😭

Känns riktigt riktigt kasst

• Lyftaren

Usch vad tråkigt att höra om era berättelser?
    Även jag har fått rosa flytningar. Precis så har mina tidigare MA (3st) börjat. Detta verkar bli mitt fjärde. Är helt förkrossad. v 6+1 är vår otursdag rakt igenom. Jag ska försöka få till ett VUL i slutet av veckan för att få det bekräftat. Jag har tidigare varit med om att det kommer röda/bruna flytningar och dagen/dagarna därpå har de trots allt hittat ett pickande hjärta men som sedan ska ha slutat slå följande dagar. Därav vill jag vänta lite.

Frågan är om vi någonsin kommer få ett barn. Jag är 25 år och har haft flera MA, gjort utredningar, blivit inlagd för komplikationer vid medicinsk abort, fått äta trombyl mm.
    Sen gör det inte mindre ont av att få frågan från människor omkring/kollegor ?När ska ni skaffa barn? Det är väl nästa steg i ert liv??. 

• Palsternacka

Hej! 

Jag är gick precis in i v.7 idag. Det är första barnet så en hel del osäkerhet från mitt håll i hur saker ska känna. jag har kanska ofta huggande ?smärta? i nedre delen av magen men har förstått att det kan vara ligamenten. Mitt inskrivningssamtal och första möte med BM är inte förrän v.10 - känns som en evighet tills dess. 

Jag är så offantligt trött - och har en helt ny typ av huvudvärk för mig. Jag orkar nästan ingenting.

• Escjohansson

Lyftaren och Cykelhjul, usch jag förstår oron, men vi håller verkligen tummarna för att det bara är falsk alarm och att allt slutar bra! 

HATAR verkligen frågan om barn från alla runtomkring, det är så himla okänsligt för man har ingen aning om vad andra går igenom. Min mamma är en sådan, som borde veta bättre då hon legat på min bror och hans fru som en igel för ett par år sedan och skämdes som en hund när de tillsist fick berätta att hon var infertil. Men hon lärde sig tydligen inte för nu är hon på oss lika mycket, och kommenterar min vikt hela tiden mm.. 

• Cookee

Hej! 

ser att det är många som har rosa flyningar, vet hur jobbigt det och hur orolig man blir då tidigare missfall jag haft börjat med bruna eller brunrosa flytningar.

Även denna gång har jag haft jag lite ljust brun/rosa flytningar under den veckan jag skulle haft mens, men de upphörde på samma dag som mensen skulle tagit slut. Är i 4+6 nu och tummarna att det inte kommer tillbaka! Man läser ju ofta om gravida som får genombrottsblödning när de skulle haft mens, men kan det vara samma med färgade flytningar tror ni, att man kan få det när man skulle haft mens?

• Palsternacka
    Cookee skrev 2023-04-24 15:52:40 följande:

Hej! 

ser att det är många som har rosa flyningar, vet hur jobbigt det och hur orolig man blir då tidigare missfall jag haft börjat med bruna eller brunrosa flytningar.

Även denna gång har jag haft jag lite ljust brun/rosa flytningar under den veckan jag skulle haft mens, men de upphörde på samma dag som mensen skulle tagit slut. Är i 4+6 nu och tummarna att det inte kommer tillbaka! Man läser ju ofta om gravida som får genombrottsblödning när de skulle haft mens, men kan det vara samma med färgade flytningar tror ni, att man kan få det när man skulle haft mens?

Jag tänker att det skulle kunna vara så? Speciellt eftersom du säger brun/rosa?

Jag håller tummarna för dig, och er andra med oro pga rosa flytningar! 

• ladylovely

Att det är rosa eller brunt eller kommer färskt blod behöver ju inte betyda att något är fel. Men det är lätt få katastroftankar. När jag väntade min första hade jag en rejäl brun blödning i 4 dagar. Men graviditeten fortsatte ändå. När jag väntade andra barnet lyfte jag en tung kruka o började störtblöda och hade riktigt rejäl värk i flera dagar. Det berodde på att moderkakan satt för långt ner, vid första ul satt den över öppningen men flyttade lite på sig sedan.  Och graviditeten fortsatte. Livmodertappen är ju extra känslig i början.

Svar på tråden BF december 2023