• Tom Araya

Mediedrevet mot Carola.

Nu går det ett mindre mediedrev mot Carola efter hennes uttalande om utvecklingen i samhället vad det gäller våld och kriminalitet.

Efter kritiken ? Carola ber om ursäkt och skyller på tidning (familjeliv.se)

Efter mediernas kritik har Carola nu bett om ursäkt för uttalandet.
    Men behöver hon verkligen det?

Hur utvecklingen ser ut är väl ändå rätt uppenbar idag och även att den har påverkats av svensk immigrationspolitik!?

Det är väl ändå uppenbart vad Carola menar och att hon inte pekar ut hela gruppen invandrare som skyldiga?
    Kan vara en bild av text där det står ?DET VIKTIGA AR INTE VAD DE SÄGER, UTAN SAMMANHANG I DU VILKET HANG MISSTOLKA ATT DET?

• Svar på tråden Mediedrevet mot Carola.
  • Anonym (X)
    Carolatom07 skrev 2023-04-13 09:55:00 följande:

Ytterligare en kändis som försöker bli populär i ytterhöger-SD-kretsar, påhejad av sin f.d. make, fängelsekunden Runar, som påstår sig vara kristen, men även han har sedan länge anammat SD-retoriken. Det verkar som om en del äldre kändisar, som kanske märkt av att deras fanbase stadigt minskar, försöker med dessa populistiska knep.

Richard Herrey och Peter Wahlbeck är två andra exempel.

Ja, alla har rätt att säga vad de tycker, givetvis, men detta är nog mer ett försök av Carola att verka "rebellisk" och tilltala en ny "publik".

Jag tror inte att hon tänkte så mycket utan mer reflexmässigt råkade påtala att kejsarn inte har några kläder, dvs att invandringen inte vart så lyckad på det sättet Sverige bedrev den. 
  • Anonym (Inget drev)
    Anonym (Karl-Åke) skrev 2023-04-13 10:16:58 följande:
    Vem vågar stå upp för sådant som anses vara obekvämt, även om det är sant?

Vill hon ha uppdrag (och inkomst) så får hon finna sig i att be om ursäkt.
    Det gör väl de flesta normala och sunda människor, står upp för sanningen. Klarar man inte det, då är det kanske inte heller sant, det man tror på. 
  • Lönnsirap

Jag ser det inte heller som ett "drev", utan mer som en uppmärksammad intervju, med en person som trots att hon levt i offentligheten hela sitt vuxna liv inte insett att saker och ting tolkas av andra på sätt som inte alltid faller tillbaka särskilt snyggt på den intervjuade.

Hon behöver inte be om ursäkt, och jag tänker att det var en rätt bra nivå på "ursäkten". Carola vill ju se på sig själv som en god människa som står upp för vad gud vill och rent krasst så har den typen av människor ofta svårt att se att vissa av deras "sanningar" faktiskt kan vara problematiska.

Jag har inte läst intervjun och mest skummat kritiken och tänker att det liksom är det nya medialandskapet som både blir ett problem och en lösning. Hon får kritik och har också möjlighet att besvara kritiken på sin egen plattform. Och jag har inte möjlighet att helt ta ställning eftersom jag valt en prenumeration på en annan tidning.... Så som vanligt så är jag "hänvisad" till gratis, eftersom mitt intresse i frågan inte är tillräckligt stort för att köpa tidningen. 

Min syn på Carola är tämligen oförändrad. Hon är kontroversiell, färgstark och självcentrerad och uppfriskande "sig själv". Ingen människa att varesig dyrka, eller förakta men väldigt lätt att tycka olika saker om.

Jag är inte ett dugg förvånad att hon talar om samhällsproblem utifrån en populistisk syn på invandrare, och tror faktiskt på henne när hon berättar att hon är missförstådd. För exakt hur Carola tänker kan man nog inte veta, utan att förstå hennes gudstro och hennes världsbild.

• Anonym (Karl-Åke)
    Anonym (Inget drev) skrev 2023-04-13 10:23:32 följande:
    Det gör väl de flesta normala och sunda människor, står upp för sanningen. Klarar man inte det, då är det kanske inte heller sant, det man tror på. 
    Knappast, få vågar säga det som de får bannor för och åsiktskorridoren är väldigt snäv.

Vem vill riskera sin karrär och inkomst bara för att säga det som alla vet, men få vågar säga? Carola är en tramsig artist, ingen politiker eller opinionsbildare. Hon borde vetat bättre.

• Anonym (Inget drev)
    Anonym (Karl-Åke) skrev 2023-04-13 11:06:02 följande:
    Knappast, få vågar säga det som de får bannor för och åsiktskorridoren är väldigt snäv.

Vem vill riskera sin karrär och inkomst bara för att säga det som alla vet, men få vågar säga? Carola är en tramsig artist, ingen politiker eller opinionsbildare. Hon borde vetat bättre.
    Tror du blandar ihop sanning med åsikter. Att invandrare är överrepresenterade i gängkriminalitet är sant och ingen blir av med jobbet pga det. 
  • Anonym (Karl-Åke)
    Anonym (Inget drev) skrev 2023-04-13 11:17:07 följande:
    Tror du blandar ihop sanning med åsikter. Att invandrare är överrepresenterade i gängkriminalitet är sant och ingen blir av med jobbet pga det. 
    Det skrivs ju massvis om det hela i media, så det är inte bara en sanning som Carola kom med, utan en obekväm sanning. Sådana människor är det bäst att undvika samarbeten med.

• Anonym (Inget drev)
    Anonym (Karl-Åke) skrev 2023-04-13 11:29:54 följande:
    Det skrivs ju massvis om det hela i media, så det är inte bara en sanning som Carola kom med, utan en obekväm sanning. Sådana människor är det bäst att undvika samarbeten med.

Obekväm sanning? Nä, det är väl sådant vissa hävdar när deras sk sanningar inte tas emot väl. När man inte får dra alla invandrare över en kam och liknande. Dvs åsikter, inte sanningar. 

Det är inte kontroversiellt att säga att invandrare är överrepresenterade när det gäller gängkriminaliteten, det vet alla.

• Gaskarl
    Anonym (hon) skrev 2023-04-13 09:52:41 följande:
    Varför tar hon tillbaka allt då, om det nu är så att hon tycker detta och det är så bra. Varför står hon inte upp för att detta är vad hon tycker? 

Och vem har sagt att hon inte får säga detta? Hon har sagt det i en av landets största morgontidningar. Men så fort hon fick lite ifrågasättande så försöker hon backa och låtsas att hon inte alls sagt detta. 

Varför står hon inte för vad hon tycker?
    Därför att hon tillhör PK-gänget, såsom så många andra, pga, att det popläraste rasistkortet gärna dras, och vem vill, offentlig eller inte, bli sedd somm rasist?
  • Anonym (Tystad av journalister)

Bra att någon tar upp detta annars hade jag gjort det.

Vad som är skrämmande är inte Carolas helt sunda och realistiska åsikter i frågan utan hur snäv åsiktskorridoren är i Sverige och majoriteten av journalisterna i våra största nyhetskanaler har reagerat och skammat henne för dessa uttalanden. Vi har ju inte ens yttrandefrihet längre utan att bli brända på bål i detta land.

Det är en skam att ingen får närma sig de svåra ämnena i och att ingen får ha åsikter om kulturkrockar och religion särskilt islam.

Jag personligen skulle kalla mig vänsterliberal och är för allas lika värde och att man ska få leva och tro på vad man vill, men nu har det gått för långt med hela woke och genusfanatismen som bara är en annan variation av diktatur och så långt från  det vakna och fria samhälle jag vill ha och leva i.

Hur många skjutningar, parallellsamhällen, våldtäkter, hedersrelaterade mord, könsstympningar, gangstrar och infiltreringar i vår svenska demokratiska kultur ska vi behöva stå ut med samt att fler och fler föredrar nazistiska partier och diktatursamhällen än att kämpa för demokrati och fred våga se världen för vad den blivit och göra konsekvensanalyser därav utan att tystas och frysas ut?

Carola har ju dessutom varit en av dem som öppnat sitt hjärta mest för flyktingar och  t o m haft flera boende i sitt hem och jobbat voluntärt vid medelhavsgränserna och tagit emot folk när de kommit av gummibåtarna. Carola vågade bara säga som det är och borde skattas för det.

• Anonym (Tystad av journalister)
    Anonym (hon) skrev 2023-04-13 09:52:41 följande:
    Varför tar hon tillbaka allt då, om det nu är så att hon tycker detta och det är så bra. Varför står hon inte upp för att detta är vad hon tycker? 

Och vem har sagt att hon inte får säga detta? Hon har sagt det i en av landets största morgontidningar. Men så fort hon fick lite ifrågasättande så försöker hon backa och låtsas att hon inte alls sagt detta. 

Varför står hon inte för vad hon tycker?
    Hon står för vad hon tycker, men blev avsiktligt missförstådd och måste nu förklara sig för idioter med naivistisk dumförklaringstydlighet. Inte lätt när alla kommer vända det emot henne vad hon än säger. Varje intelligent tänkande och samhällsupplyst människa förstår hur hon tänker och ser vad de försöker göra i media. PINSAMT är det! Journalister ska inte mästra och kväva åsikter. De ska förstå att det är istället är ansvariga för Sverigedemokraternas och övriga högerextremisters framfart senaste decenniet och välkomna oliktänkande istället för att  lägga personliga värderingar.
Svar på tråden Mediedrevet mot Carola.