Lönnsirap skrev 2023-04-13 14:11:28 följande:
Sen kan man ju fråga sig själv om Carola är makten, och om det är rimligt att intervjua henne om politik i samband med hennes artistjubileum...
Själv blir jag inte jätteimponerad av att just intervjua en kändis och sen publicera en artikel där man vet att det blir en kultur-diskussion.
Hade Carola aktivt velat driva politik, hade hon väl använt sin plattform... Media tappar förtroende genom att "granska" där det knappt finns utrymme för granskning.
I min värld är det inget drev.... men heller inte intressant, eller av allmänintresse. Rätt skönt att hon själv kan lyfta sin sida och inte bara vara beroende av andra medias tolkning.
Nu tror jag inte att "Inget drev" menade makten i form av Carola utan makten i samhället generellt. Politisk, ekonomisk, och så vidare.
Men ändå så är Carola en artist med mycket makt och inflytande. Och den använder hon. Inte minst just genom att prata humanism och att tycka generellt. Det är inte första gången.
Att hon valde att ge en intervju nu, är för att hon ska ut på turné om några dagar.
Hon vill sälja helt enkelt.
Så Carola är knappast någon vanlig person som råkar ut för en ond journalist. Däremot kanske det inte är så schysst mot de läsare, som kanske uppskattar henne, att inte fokusera lite mer på hennes långa artistliv.