• Tom Araya

Mediedrevet mot Carola.

Nu går det ett mindre mediedrev mot Carola efter hennes uttalande om utvecklingen i samhället vad det gäller våld och kriminalitet.

Efter kritiken ? Carola ber om ursäkt och skyller på tidning (familjeliv.se)

Efter mediernas kritik har Carola nu bett om ursäkt för uttalandet.
    Men behöver hon verkligen det?

Hur utvecklingen ser ut är väl ändå rätt uppenbar idag och även att den har påverkats av svensk immigrationspolitik!?

Det är väl ändå uppenbart vad Carola menar och att hon inte pekar ut hela gruppen invandrare som skyldiga?
    Kan vara en bild av text där det står ?DET VIKTIGA AR INTE VAD DE SÄGER, UTAN SAMMANHANG I DU VILKET HANG MISSTOLKA ATT DET?

• Svar på tråden Mediedrevet mot Carola.
  • fornminne

Att Carola inte har något emot invandring eller flyktingar i sig, är ju också uppenbart med tanke på hennes humanitära arbete.

Som skrevs ovan, hon är en av få förmögna kändisar som har gjort personliga och aktiva insatser för flyktingar. Inte bara skänkt pengar och vackra ord.

Detta betyder givetvis inte att man står över kritik. Men som sagt, hon kan säkert ta det. Hon har stått i rampljuset större delen av sitt liv.

• Anonym (zxcv)

Det som Carola gjort fel är väl att låtsas att alla invandrare är religiösa. Det är dem inte.
    "I deras religiösa skrifter. "

Nej Carola, alla invandrare tror inte på heliga böcker. Be om ursäkt till alla invandrare som inte tror på skrifter där "otrogna" skammas!

Jag skulle inte heller vilja stämplas som religiös.

• Lönnsirap
    Tukt skrev 2023-04-13 17:30:36 följande:
    Nu tror jag inte att "Inget drev" menade makten i form av Carola utan makten i samhället generellt. Politisk, ekonomisk, och så vidare.
    Men ändå så är Carola en artist med mycket makt och inflytande. Och den använder hon. Inte minst just genom att prata humanism och att tycka generellt. Det är inte första gången.
    Att hon valde att ge en intervju nu, är  för att hon ska ut på turné om några dagar.
    Hon vill sälja helt enkelt.  
    Så Carola är knappast någon vanlig person som råkar ut för en ond journalist. Däremot kanske det inte är så schysst mot de läsare, som kanske uppskattar henne, att inte fokusera lite mer på hennes långa artistliv.
    Jag tänker att det just inte är så enkelt när det kommer till Carola. En av orsakerna till att hon är en stor artist är ju just att hon berör och faktiskt står upp för vad hon tycker. 
    Så att säga att hon bara vill sälja tror jag inte riktigt heller är sant.
    Jag tänker att hon faktiskt är en människa som faktiskt försöker göra världen till en bättre plats, och jobba på.

Hon är ju inte vanlig, men tämligen mänsklig. Jag vet inte tillräckligt om henne för att anta att hon borde kunna hanterat detta bättre, eller om hon faktiskt blev förd bakom ljuset.

I min värld är hon artist och religösa. Inte proffstyckare, politiker eller helgon. Behöver hon be om ursäkt? Knappast. Däremot uppskattar jag att hon inte ger upp hoppet, utan faktiskt står upp för vad hon menar och inte bara låter andra tolka hennes svar.

Jag tänker att den offentliga debatten om olika saker är levande och att Carola precis som någon påpekade faktiskt klarar av denna storm i vattenglaset.
  • Anonym (Nog inte så mycket Carola)

Är nog egentligen inte så mycket mot just Carola som person, utan mot att uttrycka sådana åsikter som folkkär kändis med inflytande, med förhoppning om att fler med sådana åsikter fortsättningsvis håller det för sig själva.

• Anonym (Karl-Åke)
    Anonym (Nog inte så mycket Carola) skrev 2023-04-13 18:36:53 följande:

Är nog egentligen inte så mycket mot just Carola som person, utan mot att uttrycka sådana åsikter som folkkär kändis med inflytande, med förhoppning om att fler med sådana åsikter fortsättningsvis håller det för sig själva.

Nu blandar du ihop begreppen, fakta och åsikter är inte samma sak. Folk stör sig på att Carola valde att prata om sådan fakta som hon borde hållit tyst om.

• Anonym (Nog inte så mycket Carola)
    Anonym (Karl-Åke) skrev 2023-04-13 18:47:39 följande:
    Nu blandar du ihop begreppen, fakta och åsikter är inte samma sak. Folk stör sig på att Carola valde att prata om sådan fakta som hon borde hållit tyst om.
    Fakta och åsikter vill jag hävda på senaste kanske 15 åren att de börjat flyta ihop. Man förkastar den fakta som går emot åsikten och tar till sig den fakta som stödjer den, det här verkar vara sant även på hög vetenskaplig nivå med väldigt intelligenta människor. Även den simplaste fakta som ansetts absolut självklar och uppenbar även för de allra dummaste då kan idag bli delegerad till en åsikt.

Att fråga efter fakta och källor är idag mest ett retoriskt knep för att få någon med en annan åsikt att sucka trött eller istället för att fortsätta diskutera gräva fram fakta. Inte att någon faktiskt vill ha fakta, (om den inte stödjer åsikten).

Så nej begreppen är redan blandade, jag blandar dem inte. 
  • nihka

I Carolas värld är väl helst alla religiösa och sedan delar hon upp världen i vi och dom med deras religiösa skrifter.

Hon bad väl om ursäkt när hon märkte att det inte lät så klyftigt.

Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (Karl-Åke)
    nihka skrev 2023-04-13 19:23:50 följande:

I Carolas värld är väl helst alla religiösa och sedan delar hon upp världen i vi och dom med deras religiösa skrifter.

Hon bad väl om ursäkt när hon märkte att det inte lät så klyftigt.

Vad var inte klyftigt - att säga den obekväma sanningen?
  • nihka
    Anonym (Karl-Åke) skrev 2023-04-13 20:09:59 följande:
    Vad var inte klyftigt - att säga den obekväma sanningen?
    Den obekväma sanningen är att alla inte är religiösa och det är inte så klyftigt att utgå från det. Vad det för svårt att räkna ut?
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Tukt
    Lönnsirap skrev 2023-04-13 18:27:12 följande:
    Jag tänker att det just inte är så enkelt när det kommer till Carola. En av orsakerna till att hon är en stor artist är ju just att hon berör och faktiskt står upp för vad hon tycker. 
    Så att säga att hon bara vill sälja tror jag inte riktigt heller är sant.
    Jag tänker att hon faktiskt är en människa som faktiskt försöker göra världen till en bättre plats, och jobba på.

Hon är ju inte vanlig, men tämligen mänsklig. Jag vet inte tillräckligt om henne för att anta att hon borde kunna hanterat detta bättre, eller om hon faktiskt blev förd bakom ljuset.

I min värld är hon artist och religösa. Inte proffstyckare, politiker eller helgon. Behöver hon be om ursäkt? Knappast. Däremot uppskattar jag att hon inte ger upp hoppet, utan faktiskt står upp för vad hon menar och inte bara låter andra tolka hennes svar.

Jag tänker att den offentliga debatten om olika saker är levande och att Carola precis som någon påpekade faktiskt klarar av denna storm i vattenglaset.
    Jag tror nog inte heller att hon bara vill sälja. Så svartvit är sällan livet. Men förmodligen en bidragande orsak.
    Carola vet att hon är lite komplex, eftersom hon är uttalat kristen, vill försöka göra bra saker utöver hennes artisteri. Förmodligen därför hon gör förhållandevis få intervjuer. Men passar på att göra dessa då hon släpper musik eller är på turné.
    Tror heller inte den här "stormen" på något sätt var till någon nackdel eller var oväntad för henne. Hon är proffs och förfogar över folk som är ännu mer proffs och planerar och kalkylerar med sådant här.
Svar på tråden Mediedrevet mot Carola.