Tukt skrev 2023-04-13 17:30:36 följande:
Nu tror jag inte att "Inget drev" menade makten i form av Carola utan makten i samhället generellt. Politisk, ekonomisk, och så vidare.
Men ändå så är Carola en artist med mycket makt och inflytande. Och den använder hon. Inte minst just genom att prata humanism och att tycka generellt. Det är inte första gången.
Att hon valde att ge en intervju nu, är för att hon ska ut på turné om några dagar.
Hon vill sälja helt enkelt.
Så Carola är knappast någon vanlig person som råkar ut för en ond journalist. Däremot kanske det inte är så schysst mot de läsare, som kanske uppskattar henne, att inte fokusera lite mer på hennes långa artistliv.
Jag tänker att det just inte är så enkelt när det kommer till Carola. En av orsakerna till att hon är en stor artist är ju just att hon berör och faktiskt står upp för vad hon tycker.
Så att säga att hon bara vill sälja tror jag inte riktigt heller är sant.
Jag tänker att hon faktiskt är en människa som faktiskt försöker göra världen till en bättre plats, och jobba på.
Hon är ju inte vanlig, men tämligen mänsklig. Jag vet inte tillräckligt om henne för att anta att hon borde kunna hanterat detta bättre, eller om hon faktiskt blev förd bakom ljuset.
I min värld är hon artist och religösa. Inte proffstyckare, politiker eller helgon. Behöver hon be om ursäkt? Knappast. Däremot uppskattar jag att hon inte ger upp hoppet, utan faktiskt står upp för vad hon menar och inte bara låter andra tolka hennes svar.
Jag tänker att den offentliga debatten om olika saker är levande och att Carola precis som någon påpekade faktiskt klarar av denna storm i vattenglaset.