• Jhannis

Robinson 2023

En undran om någon startat Robinson tråden då jag varit borta länge?

• Svar på tråden Robinson 2023
  • Jhannis
    molly50 skrev 2023-04-25 08:21:03 följande:
    Nej,jag har missat det. Men jag ska titta.
    Var det i gårdagens avsnitt?

Ja,precis! Jag förstår inte hur vissa kan komma undan med sådant beteende,medans andra kan åka ut för lindrigare saker än så. 
    Ja gårdagens Gränslandet.

Det är verkligen underligt att en del deltagare får bete sig väldigt illa åt och hur länge som hest när en del deltagare  bara säger nåt galet åker direkt ur Robinson
  • molly50
    Jhannis skrev 2023-04-25 17:09:40 följande:
    Ja gårdagens Gränslandet.

Det är verkligen underligt att en del deltagare får bete sig väldigt illa åt och hur länge som hest när en del deltagare  bara säger nåt galet åker direkt ur Robinson
    Ok. Ja,precis! Det är så jag tänker också.

Missade kvällens avsnitt då jag var med sonen på orienteringströning ikväll.
    Men ska försöka titta på det imorgon. 
  • Jhannis
    molly50 skrev 2023-04-25 23:10:26 följande:
    Ok. Ja,precis! Det är så jag tänker också.

Missade kvällens avsnitt då jag var med sonen på orienteringströning ikväll.
    Men ska försöka titta på det imorgon. 
    Hoppas du hinner titta i morgon så vi får diskutera Robinson.
  • Jhannis
    A4ka skrev 2023-04-25 23:23:01 följande:

Vad glad jag blev när Zeki fick lämna!!

Det var det enda rätta som han betedde sig både mot Elin och Dennis. Tycker Elin var stark som tålde all elakheter hon fick ta emot och inter lämnade Gränslandet.
  • Anonya

Flygrl: Jo, läste det du skrev om Peter och Christina. Tycker som du där. Läste också att Peter sade att han inte visste vad det var han skickades hem för (fick välja mellan att det skulle sägas att han åkte av personliga skäl eller så skulle han bli diskad) och att han därför inte kunde varken förklara eller försvara sig. 

Christina förklarade så jättebra för Zeki om hur kvinnor upplever synen på dem.  Du som är invandrare borde förstå det, sade hon till Zeki. Du kan med ord förklara hur det är att vara invandrare men den som inte är det kan ändå inte riktigt förstå hur det verkligen är. Zeki sade genast att precis så. Christina fortsatte då och sade att precis så är det för kvinnor. Den som är kvinna kan med ord berätta hur det känns när folk behandlar en på ett visst sätt när man är kvinna (vet inte om det var just det hon sade), men den som inte är det kan inte riktigt förstå hur det är. Zeki sade att det där var bra förklarat. 

Det är så man skapar förståelse. Inte genom att anklaga andra. Inte genom att en pensionär diskas för att han använt ett förlegat ord i neutral betydelse men som förstås ändå kan såra. Just n-ess ordet tror jag att en del äldre faktiskt ser som en beteckning på vackra mörka kvinnor. En diskussion med Peter och att han skulle be om ursäkt och förklara för Christina iom att hon fick hört det. Det hade varit vettigt, tycker jag. 

Helt knäppt med slagsmålet. Zeki säger i media att Dennis var den som påbörjade både provokation och att han först höll Zeki under vattnet. Ord står mot ord, men med tanke på hur de två betett sig förut under veckorna så tror jag att mycket få tror på Zeki.  

Jaså, var det det som censurerades med ett pip. Jag hörde bara på programmet just då, så uppfattade inte riktigt vem som sade vad. Verkligen inte okej språkbruk. Det använde han dessutom i nedvärderande syfte. Det tar man med i programmet, visserligen censurerat, men det blir nästan ändå tydligare då, de hade ju bara kunnat skippa det. 

• molly50
    Jhannis skrev 2023-04-25 23:18:45 följande:
    Hoppas du hinner titta i morgon så vi får diskutera Robinson.
    Jadå. Annars är det helt ok om ni vill diskutera ändå.  Glad
  • Jhannis
    molly50 skrev 2023-04-26 08:48:07 följande:
    Jadå. Annars är det helt ok om ni vill diskutera ändå.  Glad
    Jag väntar gärna att du hunnit se programmet Glad
  • molly50
    Jhannis skrev 2023-04-26 12:27:57 följande:
    Jag väntar gärna att du hunnit se programmet Glad
    Jag har tyvärr inte hunnit se det än.
    Har hållit på med att hjälpa min mamma att flytta. 
    Så vill ni diskutera programmet så går det bra. Glad
  • Jhannis
    molly50 skrev 2023-04-26 18:50:45 följande:
    Jag har tyvärr inte hunnit se det än.
    Har hållit på med att hjälpa min mamma att flytta. 
    Så vill ni diskutera programmet så går det bra. Glad
    Finns inte så många som vill diskutera programmet....eller Gränslandet. Nå det har blivit så lugnt på Gränslandet så det är som deltagarna är på semester...Ok i morgon tävlar dem om vilka två som får komma till tillbaka till Robinson...

Jag hoppas på Dennis och Elin eller Dennis och Oskar.
Svar på tråden Robinson 2023