• Jhannis

Robinson 2023

En undran om någon startat Robinson tråden då jag varit borta länge?

• Svar på tråden Robinson 2023
  • flygrl
    Jhannis skrev 2023-04-20 20:06:26 följande:
    Jag försöker kämpa med den här nya FL, men glad är jag inte för det var så mycket enklare att navigera på gamla FL.
    Jhannis skrev 2023-04-20 20:21:50 följande:

Alltså jag blir inte klok på FL så kallade nya sida för det tar 3-4 minuter för att svara på ett inlägg. Sen för att jag ska se om någon svarat mig eller annas på tråden så måste jag skrolla upp och gå på mina trådar igen för att se svar....Så var det inte på gamla FL.....Kan nog vara så att även jag lämnar helt familjeliv....Inte roligt att vara med längre. Demon

Jhannis skrev 2023-04-20 23:59:39 följande:
    Jag blir så frustrerad att man måste skrolla hela tiden för att se om någon svarat. Jag hoppas att FL gör en ny FL som är som den gamla....

Än så länge är jag kvar Glad
    Jhannis skrev 2023-04-21 20:49:15 följande:

Nä nu får det vara nog.......Ser inga svar....eller så svarar ingen...Får på mail att FL saknar mig och vill att jag ska logga in......Vad i hela H...vetet är det frågan om.....Får nog göra som många av mina vänner och LÄMNA FAMILJELIV.....som förstört hela forumet.

Jag förstår du har det sjukt jobbigt med nya FL men jag kan bara säga som molly50 att det borde räcka uppdatera sidan för att se nya inlägg och då vilka som svarat dig. Har kört "nya" FL sen jag blev medlem för typ 7 år sen, mest på min iPhone men även på min PC och det har inte vart några problem.

Sen är ju FL rent allmänt en ovanligt buggig och knepig sajt med undermålig moderering osv. men jag trivs här ändå och hoppas du stannar för jag och flera med mig skulle verkligen sakna dig.

Jhannis skrev 2023-04-22 13:26:00 följande:
    Ok så du har med fått mail.....Jag tänker på att supporten och teknikern har hjälpt mig hela förra veckan så borde dem ha koll att jag är inloggad.
    Det är mycket knäppa grejer på FL och det där mailet har jag och kanske alla medlemmar fått oavsett att vi är permanent inloggade.
    Jhannis skrev 2023-04-22 13:24:06 följande:
    Jag har inga problem med Elin mer än att hon pratar massor. Ja hon högg Christina, men baktanken var att hon kände sig tryggare med Millan. Jag tror även att Elin kände på sig att det gjorde ont att välja Christina.

Håller med dig va gäller Elin. Hon va i en pressad situation och kände sig tydligen få bättre stöd av Millan och därför skickade hon sorgligt nog Christina till duell. Det va ju helt uppenbart det va plågsamt för Elin att välja Christina. Hon gjorde valet med tungt hjärta. :/

• flygrl
    molly50 skrev 2023-04-20 20:11:03 följande:
    Ja,fast vad jag läste i en Robinsongrupp på facebook så är de i alla fall fortfarande vänner. 

Ja,det verkade bli det. 
    Det låter ju bra att dom fortfarande är vänner.

Det blev en jämnare kamp i senaste tävlingen även om Eriks lag vann klart. F.ö. är det ju mest forna lag Syd-medlemmar i bägge lagen nu då det ffa va gamla lag Nord som ständigt tappade medlemmar. Idiotiskt koncept det som vart med äldre mot yngre, Hoppas det aldrig återkommer!
  • flygrl
    Kvittning skrev 2023-04-21 23:00:15 följande:
    Jag uppfattar henne som precis tvärtom, den enda som inte kör ett spel utan bara är den hon är.

Sedan fattar hon inte vilken påverkan hon har på vissa killar. Som i dagens avsnitt där dennis pratade om att hon lindade erik och tidigare honom runt lillfingret.  Hon är bara sig själv och tycker hon träffar nya polare och sedan är det de själva som virar sig runt lillfingret utan att det alls är hennes mening. Och så blir alla i omgivningen upprörda och ser det som att hon styr omgivningen till att bli på det sättet fast hon säkert är helt omedveten om det 

Tycker nog mest att hon verkar som en tjej som är väldigt snäll och omtänksam men som i sitt extroverta sätt att vara uppfattas som egoistisk.
    Så ser jag också Amanda men samtidigt har jag också börjat tänka det kanske ligger nåt i den kritik flera framfört här i tråden. Som sagt, vi får se.
  • Kvittning
    flygrl skrev 2023-04-22 18:29:54 följande:
    Så ser jag också Amanda men samtidigt har jag också börjat tänka det kanske ligger nåt i den kritik flera framfört här i tråden. Som sagt, vi får se.
    För min del så handlar det nog mycket om att jag känner igen mig själv som ung när jag ser henne. Och känner igen skitsnacket som baseras på den ganska högljudda ytan och helt missar vad som kan finnas därunder.
  • flygrl
    Kvittning skrev 2023-04-22 18:46:19 följande:
    För min del så handlar det nog mycket om att jag känner igen mig själv som ung när jag ser henne. Och känner igen skitsnacket som baseras på den ganska högljudda ytan och helt missar vad som kan finnas därunder.
    Nu är jag iofs yngre än Amanda men jag fattar va du menar. Jag hoppas våran bild av henne stämmer.
  • flygrl

Har lite svårt hitta självklara favoriter i årets Robinson men det finns ju några jag tycker klart bättre om än andra. Oskar och Markus är nog två såna, Robinsons överlevnadsexperter som jag båda tycker är rätt sympatiska.
    Lite trist att allt slit Markus lagt ner på den där "fiskburen" inte gett utdelning än men det kanske kommer...

Erik tycker jag väl ändå verkar va en rätt sjysst person även om svärmandet med Amanda vart lite cringe. Jag läste däremot på Flashback att han tydligen inte är särskilt framgångsrik som MMA-kämpe utan bara gått ett fåtal matcher. Jag hade uppfattat det som han tävlat på EM-nivå men verkar inte stämma.

Om och jag menar verkligen OM inte Amanda bara är en iskall manipulatör kan jag även tänka mig henne som Robinson-vinnare.

Den äldre Dennis som verkar populär tycker jag är svår veta var man har. Lite avvaktande tveksam till honom faktiskt.

• Jhannis
    flygrl skrev 2023-04-22 19:30:57 följande:

Har lite svårt hitta självklara favoriter i årets Robinson men det finns ju några jag tycker klart bättre om än andra. Oskar och Markus är nog två såna, Robinsons överlevnadsexperter som jag båda tycker är rätt sympatiska.
    Lite trist att allt slit Markus lagt ner på den där "fiskburen" inte gett utdelning än men det kanske kommer...

Erik tycker jag väl ändå verkar va en rätt sjysst person även om svärmandet med Amanda vart lite cringe. Jag läste däremot på Flashback att han tydligen inte är särskilt framgångsrik som MMA-kämpe utan bara gått ett fåtal matcher. Jag hade uppfattat det som han tävlat på EM-nivå men verkar inte stämma.

Om och jag menar verkligen OM inte Amanda bara är en iskall manipulatör kan jag även tänka mig henne som Robinson-vinnare.

Den äldre Dennis som verkar populär tycker jag är svår veta var man har. Lite avvaktande tveksam till honom faktiskt.

Jag har också svårt att få några favoriter i årets Robinson. Oskar tycker jag är för självsäker som överlevnadsexpert....Samma med Markus. Ok helt klart kan dessa killar sin grej. Erik tycker jag är eller ser hård ut, men kanske är en snäll människa. Amanda babblar på hela tiden och är lite översnäll och så kanske hon är vanligtvis med, men jag är osäker på om hon spelar snäll med alla så hon inte åker ut på Ö-rådet. Det andra tjejerna/damerna har jag inget att säga om.

Dennis den äldre tycker jag ser ut som en go Nalle Björn. Han verkar snäll och har även visat sina känslor. Han kanske inte är så bra på tävlingar, men jag gillar han som person.
  • Kvittning
    flygrl skrev 2023-04-22 19:16:36 följande:
    Nu är jag iofs yngre än Amanda men jag fattar va du menar. Jag hoppas våran bild av henne stämmer.
    Och jag är typ 20 år äldre

Amanda, Dennis och Dennis är mina favoriter. 
  • Jhannis
    Kvittning skrev 2023-04-22 21:53:15 följande:
    Och jag är typ 20 år äldre

Amanda, Dennis och Dennis är mina favoriter. 
    Jag vet inte hur gamla deltagarna är, men jag kan säga att jag är pensionär.

MIna favo är Dennsi (Äldre) och Dennsi yngre. om jag ska ens säga favoriter eftersom jag inga har. 

Kommer väl att ändras när sammanslagningen kommer.
  • molly50
    Jhannis skrev 2023-04-22 13:26:00 följande:
    Ok så du har med fått mail.....Jag tänker på att supporten och teknikern har hjälpt mig hela förra veckan så borde dem ha koll att jag är inloggad.
    Ja,det verkar vara nå´t slags spam som har gått ut till alla användare.
    Jag vet fler som har fått det,i alla fall. 
    Men nu har jag i alla fall inte fått några fler sådana mail. 
Svar på tråden Robinson 2023