Robinson 2023
En undran om någon startat Robinson tråden då jag varit borta länge?
En undran om någon startat Robinson tråden då jag varit borta länge?
Lag syd vann den första ödestävlingen.
Syd hade fler att jobba med....orättvis tävling.
Vad kul med mycket diskussion här! Jag har under denna vecka tittat ikapp både Robinson och Gränslandet som jag inte sett ett enda avsnitt av sedan 4/4.
Tur de ändrade om lagen, borde gjorts tidigare. Vissa tävlingar mycket orättvisa mot de äldre, speciellt då alla yngre är normal- eller vältränade.
Att Alva tvingades vara lagkapten tycker jag var mycket fel. Hon är inte bara yngst, utan verkligen inte en person som passar och trivs med det. Hon fick en jättejobbig början.
Orsaken till att Peter försvann hade jag missat helt, läste först här. Har nu läst om den. Enligt vad jag läste tycker jag det känns överdrivet att han tvingades åka hem. Stod att han alldeles i början av tävlingen då de inte kunde varandras namn förklarat vem hon var med den kvinnliga varianten av n-ordet. Jag tror inte han skulle använt n-ordet men att det kvinnliga för honom som äldre inte var laddat. Tycker absolut att det skulle tagits upp till diskussion med honom och att han fått reda ut det med Christina, men inte tvingats åka hem. Om det alltså är så att han använda det kvinnliga ordet bara som en för honom neutral beskrivning utan värdering. Mest klantigt, liksom.
Undrar mycket vad som hänt på Gränslandet. Det framkommer väl först imorgon. Efter att jag nu läst om Peter gissar jag att det är någon som uttryckt sig väldigt illa. Vilka andra regler finns det liksom att bryta mot? Få smugglat till sig mat eller fuskat i någon tävling känns inte sannolikt.
Har svårt för Zeki, inte minst hans hämndlystnad. Att han blev sur förstår jag mycket väl. Tycker ingen ska bli bortplockad första eller andra dagen som både förra säsongen och nu, allra minst för att en eller ett par personer bara valt bort dem som nu eller de som inte blev valda av någondera laget som förra året.
.
Oj, du måste ha legat i med tittandet. Kul att du är här nu!
Va gäller Alva kanske hon va rätt olämplig som deltagare från första början. Inte att jag ogillar henne men hon är kanske lite för känslig för den ändå rätt tuffa miljö Robinson är.
Mtp vilken institution Robinson blivit borde man redan när man anmäler sig va införstådd med att man kan utsättas för både det ena och andra på Robinson-ön.
Antar att du läst det jag skrev om Peter och Christina tidigare i tråden och därför känner till hur jag ser på det. Nu kan jag förstås inte tala för vare sig Peter eller Christina men personligen tycker jag verkligen det där borde ha kunnat redas ut genom ett ärligt snack där på ön. Visst, det va klumpigt av Peter men alltihop började ju faktiskt med att han ville visa henne uppskattning för insatsen i den där tävlingen.
Själv hade jag inte tagit illa vid mig på det där sättet men däremot försökt förklara det olämpliga med ordet/orden för Peter. Jag upplever att Peter verkligen försökt förklara och be om ursäkt men att Christina tyvärr är oförsonlig i det här. Sorgligt imho.
Deltagare har ju kommit undan med betydligt värre grejer genom åren. Ta bara hur hotfull Hayes va mot Mattias och snackade om att fysiskt skada honom eller att väl Chris kallade Amanda för "falsk f***a" häromdagen (det bleepades bort men va väl det han sa). Jag tycker inte Chris ska skickas hem för det MEN han använde helt klart ett grovt och nedsättande ord om henne och om Peter skickades hem borde samma hända med honom.
@Anonya: Måste lägga till att jag håller med dig det är dumt det här att deltagare liksom ska gallras ut när dom knappt kommit i land på Robinson-ön. Känns onödigt hårt imho.
Att jag liksom du har svårt för Zeki är en annan sak.
Nu ska jag titta på Gränslandet
Och herre min skapare. Egentligen borde man ha fått se hur slagsmålet började mellan Dennis och Zeki, men samtidigt skönt att det blir lugn och ro på Gränslandet.
Vet inte om alla sett Gränslandet därför säger jag inte mer
Nu går det att läsa i Aftonbladet om händelsen på Gränslandet.
Nu går det att läsa i Aftonbladet om händelsen på Gränslandet.