• Ostronflickan

🌷 Fler som ska ruva under Maj 2023?

Några som vill följas åt? 

Jag gjorde ET igår med en fin 5-dagars blastocyst och är alltså på RD1 idag. Vi har gjort IVF i Köpenhamn och kliniken har satt 12/5 som officiell testdag.. 

Det är andra behandlingen för mig (donerade spermier), men första insättningen. Jag är 27 år och vi har inga barn sedan innan. Har PCOS och enligt läkaren stor risk att bli överstimulerad om/när embryot får fäste (de kunde se lite vätska i magen). 

Vid äggplocket fick de ut 12 ägg varav 8 blev befruktade och utvecklades fint på dag2. Alla 8 hade nått till blastocyster och Embryologen valde att frysa ner 3 stycken 5-dagars och fortsätta odla 4 stycken till 6-dagars så vi väntar på besked om de sista.
    ⭐️🥚🌟

• Svar på tråden 🌷 Fler som ska ruva under Maj 2023?
  • Ellencassandra

Alltså har helt glömt sen sist jag gjorde ivf å blev gravid men vad har ni fått för förhållningsregler efter insättning? Alltså sex, bada, träning.. kommer verkligen inte ihåg. Nu är det ju inte så mysigt med lutinus så e ändå inte så sugen men ändå.. 

• Olivia91
    SierraLeone skrev 2023-05-23 13:21:58 följande:

Är i 4+1 idag och de senaste två dagarna har jag vaknat på natten av att vara extrem kissnödig. Mina menssmärtor är inte lika häftiga längre men känner av växtvärken ibland. Inget illamående än så länge, äter vid fasta tider. Har dock märkt en ökad känsla av hunger så äter ett litet mål till på kvällen. Vilka symptom har ni tjejer?  // Glad

Jag är i 5+2 och jag har ont i brösten, mår illa varannan dag ungefär och har från å till mensvärk , mer eller mindre imorse vaknade jag och de gjorde sååå ont och andra stunden är de en helt annan smärta, sen mer flytningar ! Men en fråga äter ni tillskott av omega 3?? :)
  • aminabe
    Ellencassandra skrev 2023-05-24 10:35:01 följande:

Alltså har helt glömt sen sist jag gjorde ivf å blev gravid men vad har ni fått för förhållningsregler efter insättning? Alltså sex, bada, träning.. kommer verkligen inte ihåg. Nu är det ju inte så mysigt med lutinus så e ändå inte så sugen men ändå.. 

Leva som vanligt fick vi, max två koppar kaffe och ingen alkohol då. Men annars inget ☺️
  • SierraLeone
    Olivia91 skrev 2023-05-24 11:13:28 följande:
    Jag är i 5+2 och jag har ont i brösten, mår illa varannan dag ungefär och har från å till mensvärk , mer eller mindre imorse vaknade jag och de gjorde sååå ont och andra stunden är de en helt annan smärta, sen mer flytningar ! Men en fråga äter ni tillskott av omega 3?? :)
    Efter att ha räknat ut vilken vecka jag är i efter samtalet här i tråden så är jag i 5+0 istället ☺️.

Jag tar bara folsyra 500 och betolv, är omega 3 något som ni fått rekommendation om? 
  • Ellencassandra
    SierraLeone skrev 2023-05-24 11:34:26 följande:
    Efter att ha räknat ut vilken vecka jag är i efter samtalet här i tråden så är jag i 5+0 istället ☺️.

Jag tar bara folsyra 500 och betolv, är omega 3 något som ni fått rekommendation om? 
    Det är mest man om man inte äter fisk ☺️ rekommendationerna för gravida är 2ggr i veckan. Annars e det ju bra med omega 3.
  • Olivia91
    SierraLeone skrev 2023-05-24 11:34:26 följande:

Jag äter folsyra å b12 som dom rekommenderade men sen äter ja även c vitamin omegs 3 och blutsaft, jag äter fisk men inte kött kyckling osv , jag kanske tar för mkt vitaminer 🤯
  • Ellencassandra

Idag var officiell testdag så nu har jag rapporterat in till kliniken. blir en lång väntan.. hoppas ni mår bra!

• aminabe
    Olivia91 skrev 2023-05-24 18:49:42 följande:
    Jag äter folsyra å b12 som dom rekommenderade men sen äter ja även c vitamin omegs 3 och blutsaft, jag äter fisk men inte kött kyckling osv , jag kanske tar för mkt vitaminer 🤯
    Jag äter folsyra och b12, tänker att jag går över till en multivitamin när jag kan sluta med den stora dosen av b12. Rädd att det blir överdoserat annars. Men omega-3 och c-vitamin kan väl inte vara fel. Har du låga järndepåer eller varför tar du blutsaft? ☺️
  • aminabe
    Ellencassandra skrev 2023-05-25 06:24:16 följande:

Idag var officiell testdag så nu har jag rapporterat in till kliniken. blir en lång väntan.. hoppas ni mår bra!

❤️❤️❤️

Här inväntar jag fortfarande återkoppling från kliniken. Hoppas få svar idag men det sa jag igår också. Skönt med en tid för ultraljud så man har något att förhålla sig till. Tog du också lutinus och hur länge ska du ta det isf?
  • Ellencassandra
    aminabe skrev 2023-05-25 09:21:56 följande:
    ❤️❤️❤️

Här inväntar jag fortfarande återkoppling från kliniken. Hoppas få svar idag men det sa jag igår också. Skönt med en tid för ultraljud så man har något att förhålla sig till. Tog du också lutinus och hur länge ska du ta det isf?

Oj! Min klinik var väldigt snabb. Dom ringde för en timme sedan. får komma på ultraljud den 14e juni! Vilken klinik går du på? 

ja jag tar lutinus! Frågade om det och hon sa att jag kunde ta det tills ultraljudet! 

Svar på tråden 🌷 Fler som ska ruva under Maj 2023?