• Ostronflickan

🌷 Fler som ska ruva under Maj 2023?

Några som vill följas åt? 

Jag gjorde ET igår med en fin 5-dagars blastocyst och är alltså på RD1 idag. Vi har gjort IVF i Köpenhamn och kliniken har satt 12/5 som officiell testdag.. 

Det är andra behandlingen för mig (donerade spermier), men första insättningen. Jag är 27 år och vi har inga barn sedan innan. Har PCOS och enligt läkaren stor risk att bli överstimulerad om/när embryot får fäste (de kunde se lite vätska i magen). 

Vid äggplocket fick de ut 12 ägg varav 8 blev befruktade och utvecklades fint på dag2. Alla 8 hade nått till blastocyster och Embryologen valde att frysa ner 3 stycken 5-dagars och fortsätta odla 4 stycken till 6-dagars så vi väntar på besked om de sista.
    ⭐️🥚🌟

• Svar på tråden 🌷 Fler som ska ruva under Maj 2023?
  • Olivia91
    aminabe skrev 2023-05-22 18:15:45 följande:
    Då är vi hack i häl, är på 4+6 idag. Skönt att de tog dig på stort allvar och att du fick göra alla kontroller. Tror inte det är helt ovanligt med blödning de första veckorna så håller tummarna att allt är bra!
    Åååh va roligt, tkr de är så roligt att följas åt!! Hur mår du?🥰 ja verkligen, ringde sånt dygnet runt nummer igår kväll så svarade förlossningen, men va skönt man kunde ringa någon iaf! Och tur ja fick en snabb tid också!:)
  • aminabe
    Olivia91 skrev 2023-05-22 20:17:48 följande:
    Åååh va roligt, tkr de är så roligt att följas åt!! Hur mår du?🥰 ja verkligen, ringde sånt dygnet runt nummer igår kväll så svarade förlossningen, men va skönt man kunde ringa någon iaf! Och tur ja fick en snabb tid också!:)
    Jag mår väldigt bra, lite molande värk under dagen. Har anteckningar från min förra graviditet och då kom illamåendet i 5+3 och höll i sig till vecka 15. Blir spännande att se hur det är den här gången. Tipsar om att köpa en bok, fint att ha nu med alla anteckningar. Köpte en grönaktig som heter ?Min graviditet - En veckodagbok?. Blir nog att köpa den igen ☺️ hur mår du?
  • cutepenguin
    Har inte tagit test ännu, men misstänker en graviditet. Utebliven mens, molande värk till och från några dagar, och imorse kom det en rosa flytning som jag misstänker kan vara en nidblödning? Om en nidblödning kan se ut så.. har noll koll. Hade BIM 19/5. Tänkte ta ett test om någon dag. SPÄNNANDE!
  • Ellencassandra

Jag plussade precis!! På rd 12. är i chock. Detta trodde jag inte. Så glad! Men en lång väntan nu Å veta att allt går bra.. 

• aminabe
    Ellencassandra skrev 2023-05-23 05:22:54 följande:

Jag plussade precis!! På rd 12. är i chock. Detta trodde jag inte. Så glad! Men en lång väntan nu Å veta att allt går bra.. 

cutepenguin skrev 2023-05-22 22:57:33 följande:
    Har inte tagit test ännu, men misstänker en graviditet. Utebliven mens, molande värk till och från några dagar, och imorse kom det en rosa flytning som jag misstänker kan vara en nidblödning? Om en nidblödning kan se ut så.. har noll koll. Hade BIM 19/5. Tänkte ta ett test om någon dag. SPÄNNANDE!

Men åh vad kul, grattis! Håller tummarna för dig cutepenguin att det är som magkänslan säger ❤️
  • SierraLeone

Stort grattis! ☺️
  • Olivia91

Åh grattis!!!!!! 🥰Ja denna väntan känns om en evighet! Hoppas de kommer gå bra för oss alla!
  • Ellencassandra
    Olivia91 skrev 2023-05-23 09:48:11 följande:
    Åh grattis!!!!!! 🥰Ja denna väntan känns om en evighet! Hoppas de kommer gå bra för oss alla!

Tack 😍 jaa verkligen. Dagarna kommer gå lååångsamt! 

ja det får vi verkligen hoppas! ❤️

• cutepenguin
    aminabe skrev 2023-05-23 06:44:14 följande:
    cutepenguin skrev 2023-05-22 22:57:33 följande:

Men åh vad kul, grattis! Håller tummarna för dig cutepenguin att det är som magkänslan säger ❤️
    Taaack! Hjärta Vågar knappt testa.. vill så gärna att det ska vara positivt..
Svar på tråden 🌷 Fler som ska ruva under Maj 2023?