• Ostronflickan

🌷 Fler som ska ruva under Maj 2023?

Några som vill följas åt? 

Jag gjorde ET igår med en fin 5-dagars blastocyst och är alltså på RD1 idag. Vi har gjort IVF i Köpenhamn och kliniken har satt 12/5 som officiell testdag.. 

Det är andra behandlingen för mig (donerade spermier), men första insättningen. Jag är 27 år och vi har inga barn sedan innan. Har PCOS och enligt läkaren stor risk att bli överstimulerad om/när embryot får fäste (de kunde se lite vätska i magen). 

Vid äggplocket fick de ut 12 ägg varav 8 blev befruktade och utvecklades fint på dag2. Alla 8 hade nått till blastocyster och Embryologen valde att frysa ner 3 stycken 5-dagars och fortsätta odla 4 stycken till 6-dagars så vi väntar på besked om de sista.
    ⭐️🥚🌟

• Svar på tråden 🌷 Fler som ska ruva under Maj 2023?
  • Anonym (IdaPetra91)
    Olivia91 skrev 2023-05-20 22:38:58 följande:
    Men åh spännande! Håller tummarna att de lyckas för er!!  Jag var också svullen och öm som första symtom, brösten och må illa kom nu typ igår, trodde typ inte ont i magen var ett alternativ men de va de första och svullnaden ska vi inte tala om😂😂 ser höggravid ut 😂
    Tack :) 
    Jag var inte beredd på svullnaden men det har varit extremt 😂 tur man haft långhelg så man kunnat vila och gå runt i mjukisar!
    Men skönt också att komma tillbaka till jobbet och få annat att tänka på så tiden förhoppningsvis kan gå lite fortare.
  • Olivia91
    aminabe skrev 2023-05-21 17:56:30 följande:
    När var det du hade testdag? för visst skulle du anmäla utfallet av det? Jag anmäler via 1177 och borde få svar inom de kommande dagarna med en tid för ultraljud i vecka 8.
    Ja anmälde på 1177, har inte heller fått svar, fick en brun flygning ikväll och innan de hög de i äggstocken ca två timmar .. fick en tid imon för ultraljud de påstår sig troligtvis kunna se hjärta redan imon, får väl se då är så ledsen om de är missfall , någon med erfarenhet ?
  • Olivia91
    Olivia91 skrev 2023-05-21 21:38:57 följande:
    Ja anmälde på 1177, har inte heller fått svar, fick en brun flygning ikväll och innan de hög de i äggstocken ca två timmar .. fick en tid imon för ultraljud de påstår sig troligtvis kunna se hjärta redan imon, får väl se då är så ledsen om de är missfall , någon med erfarenhet ?
    Jag är i 4+3 imon för att tillägga 
  • Olivia91
    Olivia91 skrev 2023-05-21 21:40:11 följande:
    Jag är i 4+3 imon för att tillägga 
    Lägger till massa här men de hugger ännu konstant men inga mer bruna flytningar  
  • Ellencassandra
    Olivia91 skrev 2023-05-21 21:42:00 följande:
    Lägger till massa här men de hugger ännu konstant men inga mer bruna flytningar  
    Det är för tidigt att se hjärtat slå. Jag var på ul i 6+1 och det var inte säkert att man kunde se då ens men man såg ett pyttelitet hjärta. Men som sagt jag hade jätte mycket bruna flytningar i tre veckor - gammalt blod. Kan vara från vaggitorerna man sätter in varje dag som har irriterat slemhinnorna. håller tummarna Hjärta
  • Olivia91
    Ellencassandra skrev 2023-05-22 05:40:48 följande:
    Det är för tidigt att se hjärtat slå. Jag var på ul i 6+1 och det var inte säkert att man kunde se då ens men man såg ett pyttelitet hjärta. Men som sagt jag hade jätte mycket bruna flytningar i tre veckor - gammalt blod. Kan vara från vaggitorerna man sätter in varje dag som har irriterat slemhinnorna. håller tummarna Hjärta
    Jag använder inte variatorer gör helt utan någonting ❤️ Ja tror med de är för tidigt förstår inte varför dom sa så i Karlskrona, ska iallafall dit vid 10 idsg kanske dom kan förklara smärtan , får hoppas de va något annat 
  • Ellencassandra
    Olivia91 skrev 2023-05-22 07:45:59 följande:
    Jag använder inte variatorer gör helt utan någonting ❤️ Ja tror med de är för tidigt förstår inte varför dom sa så i Karlskrona, ska iallafall dit vid 10 idsg kanske dom kan förklara smärtan , får hoppas de va något annat 
    Aha okej jag förstår! men bruna flytningar brukar vara rätt vanligt ändå. jag håller tummarna!! 
    nä det e lite märkligt att dom sa så.. å smärta å hugg osv är ju också vanliga symtom.. men såklart det kan gå åt båda hållen. Hoppas iallafall att allt ser bra ut!

jag har testdag 25/5 men kommer nog testa imorgon.. då är jag på ruvardag 12 och enligt beräkningar så kommer mensen då.. vet inte vad som är värst, att få mensen eller att få se ett minus. Har inte så mycket känningar.. i lördags fick jag jätte ont i livmodern och bak i ryggen, men sen försvann det. å nu bubblar magen som den brukar göra innan mens. men hade även så när jag plussa med dottern så det säger inte så mkt egentligen?.
  • Olivia91
    Ellencassandra skrev 2023-05-22 09:44:57 följande:
    Aha okej jag förstår! men bruna flytningar brukar vara rätt vanligt ändå. jag håller tummarna!! 
    nä det e lite märkligt att dom sa så.. å smärta å hugg osv är ju också vanliga symtom.. men såklart det kan gå åt båda hållen. Hoppas iallafall att allt ser bra ut!

jag har testdag 25/5 men kommer nog testa imorgon.. då är jag på ruvardag 12 och enligt beräkningar så kommer mensen då.. vet inte vad som är värst, att få mensen eller att få se ett minus. Har inte så mycket känningar.. i lördags fick jag jätte ont i livmodern och bak i ryggen, men sen försvann det. å nu bubblar magen som den brukar göra innan mens. men hade även så när jag plussa med dottern så det säger inte så mkt egentligen?.
    har varit på ultraljud nu, hon såg gulesäcken och fosterhinnan men inget foster än men de är ju för tidigt precis som vi trodde, konstigt läkarn sa så igår.. men iallafall de tog också hormon prover som ja ska ta onsdag och fredag också för att se så de ökar, de sa att de är svårt att säga om de är missfall men dom tkr jag borde haft en större blödning då, ska på ultraljud 13 juni i Malmö! hoppas allt ser fint ut att hormonerna har ökat på fredag när läkaren ringer! 

håller tummarna att du kommer plussa!!!❤️ Jag bubblade också i magen men er va plus! brösten fick ja liksom ont i och började må illa nu i dagarna och är i 5+0 idag så de kom sent på mig😂 så hoppas för din skull!
  • Ellencassandra
    Olivia91 skrev 2023-05-22 12:07:03 följande:
    har varit på ultraljud nu, hon såg gulesäcken och fosterhinnan men inget foster än men de är ju för tidigt precis som vi trodde, konstigt läkarn sa så igår.. men iallafall de tog också hormon prover som ja ska ta onsdag och fredag också för att se så de ökar, de sa att de är svårt att säga om de är missfall men dom tkr jag borde haft en större blödning då, ska på ultraljud 13 juni i Malmö! hoppas allt ser fint ut att hormonerna har ökat på fredag när läkaren ringer! 

håller tummarna att du kommer plussa!!!❤️ Jag bubblade också i magen men er va plus! brösten fick ja liksom ont i och började må illa nu i dagarna och är i 5+0 idag så de kom sent på mig😂 så hoppas för din skull!
    Ja verkligen konstigt! men skönt att du får ta blodprover och kolla så det ökar som det ska ❤️ hoppas verkligen 😀 

tack! ❤️ hoppas också.. vi får se vad det blir.. är det negativt så tar jag semester över sommaren och så kör vi på vår sista eskimå i höst.. 
  • aminabe
    Olivia91 skrev 2023-05-22 12:07:03 följande:

Då är vi hack i häl, är på 4+6 idag. Skönt att de tog dig på stort allvar och att du fick göra alla kontroller. Tror inte det är helt ovanligt med blödning de första veckorna så håller tummarna att allt är bra!
Svar på tråden 🌷 Fler som ska ruva under Maj 2023?