• Ostronflickan

🌷 Fler som ska ruva under Maj 2023?

Några som vill följas åt? 

Jag gjorde ET igår med en fin 5-dagars blastocyst och är alltså på RD1 idag. Vi har gjort IVF i Köpenhamn och kliniken har satt 12/5 som officiell testdag.. 

Det är andra behandlingen för mig (donerade spermier), men första insättningen. Jag är 27 år och vi har inga barn sedan innan. Har PCOS och enligt läkaren stor risk att bli överstimulerad om/när embryot får fäste (de kunde se lite vätska i magen). 

Vid äggplocket fick de ut 12 ägg varav 8 blev befruktade och utvecklades fint på dag2. Alla 8 hade nått till blastocyster och Embryologen valde att frysa ner 3 stycken 5-dagars och fortsätta odla 4 stycken till 6-dagars så vi väntar på besked om de sista.
    ⭐️🥚🌟

• Svar på tråden 🌷 Fler som ska ruva under Maj 2023?
  • Olivia91
    aminabe skrev 2023-06-02 19:43:13 följande:

Jag mår också extremt illa men bara spytt en gång. Har tyvärr inget tips, vet hur jobbigt det är. Jobbiga är att veta att det är många veckor kvar av dessa symptom. Vilken vecka är ni i nu och när skulle ni göra VUL? 

Jag är i v 6+5 och mår så sjukt illa igår kräkte jag hela kvällen och nu känner jag bara att de inre är hanterbart men försöker kämpa på😭 längtar till illamåendet släpper, fick utskrivet xonvea tog två tabletter igår innan sovdax men de hjälpte ingenting, får se om de kan öka dosen.. vilken vecka är du i? :) jag har ultraljud den 13 juni, när har du? Eller vad står VUL för ?😂
  • Olivia91
    Ellencassandra skrev 2023-06-02 05:40:07 följande:
    Men usch låter helt fruktansvärt ☹️ får du i dig nåt å äta? Har tyvärr inga bra tips 😢 
    jag mår illa på morgonen när jag vaknar.. å yr. Men ändå hanterbart. När jag läste hur jag mådde i förra grav så började det ungefär såhär då också å så var det som värst mellan v 7-v-14 typ.. 😴
    Nej får inte i mig knappt någonting, allt har kommit upp i princip , idag har ja fått i mig lite blåbärssoppa å en potatis men ja , va menar dom me att barnet klarar sig ändå Att den tar de den behöver , men hur är de möjligt når man inte själv äter?🥺
  • SierraLeone
    Olivia91 skrev 2023-06-03 16:25:42 följande:
    Jag är i v 6+5 och mår så sjukt illa igår kräkte jag hela kvällen och nu känner jag bara att de inre är hanterbart men försöker kämpa på😭 längtar till illamåendet släpper, fick utskrivet xonvea tog två tabletter igår innan sovdax men de hjälpte ingenting, får se om de kan öka dosen.. vilken vecka är du i? :) jag har ultraljud den 13 juni, när har du? Eller vad står VUL för ?😂

Usch låter väldigt jobbigt! Jag är i samma vecka som du och i princip sedan jag gick in i vecka 7 mår jag illa hela dagen! Har inte spytt än men det kommer nog snart. 

• aminabe
    Olivia91 skrev 2023-06-03 16:25:42 följande:
    Jag är i vecka 6+5 idag så vi följer varandra. Tråkigt att höra att du har det så jobbigt med illamåendet. Mitt är ändå helt ok, märker att om jag äter regelbundet så blir det bättre men har mina dippar jag också. Tröttare än tröttast är jag också. VUL står för vaginalt ultraljud 😉 då har du ditt nästan en hel vecka innan mig. Jag fick tid den 19e. Tyckte det var i senaste laget men bara hoppas tiden går snabbt tills dess.
  • Ellencassandra

Verkar som vi alla mår rätt illa nu. Jag får kväljningar av bara tanken på mat. Igår stekte min sambo kyckling och jag höll på å spy. kan typ bara tänka mig å äta morötter eller äpplen just nu. jobbigt är också att jag måste ha tandskenor varje natt (har haft sån här osynlig tandställning) så hur ska jag klara det?? Hemskt.. 

• aminabe
    Ellencassandra skrev 2023-06-05 09:20:07 följande:

Verkar som vi alla mår rätt illa nu. Jag får kväljningar av bara tanken på mat. Igår stekte min sambo kyckling och jag höll på å spy. kan typ bara tänka mig å äta morötter eller äpplen just nu. jobbigt är också att jag måste ha tandskenor varje natt (har haft sån här osynlig tandställning) så hur ska jag klara det?? Hemskt.. 

Japp, jag spydde upp frukosten i morse. Så frustrerande när man inte kan göra något åt illamåendet och måste vara pigg och alert hela tiden. Nu blir det snart att gå och lägga sig, ögonen går i kors här. 
  • Olivia91

Har ni också fortfarande ont i livmodern som många av er hade i början inklusive jag, mitt hade lugnat ner sig lite men vaknade imoree med kramp mensvärk och de har kommit och gått under hela dagen 😩

• Ellencassandra

Funkar inte att citera men aminabe vad jobbigt! det e jätte jobbigt å må illa alltså. vad jobbar du med? Kan du jobba hemifrån? Jag jobbar inom vården och sjukskrev mig faktiskt nu några dagar för e så trött å mår illa. Kan inte ens gå å handla för får kväljningar av all mat.. 

olivia91 jag har inte ont i livmodern just nu.. men är ju vanligt att man har det och får kramper osv. Hoppas du mår bättre snart! 

• aminabe
    Ellencassandra skrev 2023-06-07 07:11:02 följande:

Funkar inte att citera men aminabe vad jobbigt! det e jätte jobbigt å må illa alltså. vad jobbar du med? Kan du jobba hemifrån? Jag jobbar inom vården och sjukskrev mig faktiskt nu några dagar för e så trött å mår illa. Kan inte ens gå å handla för får kväljningar av all mat.. 

olivia91 jag har inte ont i livmodern just nu.. men är ju vanligt att man har det och får kramper osv. Hoppas du mår bättre snart! 

Ja samtidigt om man har en bra dag så blir man orolig. Jag tycker mig inte ha mått lika illa idag och det sätter såklart griller i huvudet. Vagt illamående men inte alls som innan 😳

Jag kan få stickningar till och från i livmodern, är nog vanligt att man får lite mer i sjok!
  • Kiimen

Test dag i morgon. Men har inte kunnat låta bli😅
    Gjorde ett test redan i måndags med ett jättetidigt test från clear blue som var positivt❤️
    Med närver på helspänn gjorde jag ett till test idag, denna gång med ett vanligt clear blue OCH Är fortfarande positivt. ❤️

Är så glad att jag inte vet var jag ska ta vägen. 

Svar på tråden 🌷 Fler som ska ruva under Maj 2023?