• Ostronflickan

🌷 Fler som ska ruva under Maj 2023?

Några som vill följas åt? 

Jag gjorde ET igår med en fin 5-dagars blastocyst och är alltså på RD1 idag. Vi har gjort IVF i Köpenhamn och kliniken har satt 12/5 som officiell testdag.. 

Det är andra behandlingen för mig (donerade spermier), men första insättningen. Jag är 27 år och vi har inga barn sedan innan. Har PCOS och enligt läkaren stor risk att bli överstimulerad om/när embryot får fäste (de kunde se lite vätska i magen). 

Vid äggplocket fick de ut 12 ägg varav 8 blev befruktade och utvecklades fint på dag2. Alla 8 hade nått till blastocyster och Embryologen valde att frysa ner 3 stycken 5-dagars och fortsätta odla 4 stycken till 6-dagars så vi väntar på besked om de sista.
    ⭐️🥚🌟

• Svar på tråden 🌷 Fler som ska ruva under Maj 2023?
  • Ellencassandra
    aminabe skrev 2023-05-19 10:55:59 följande:
    Jag tror det är väldigt olika, har väl inte heller så mycket hopp på grund av inga symptom men det är ju inte kört förrän testet visar minus. Jag är på ruvardag 11 idag.
    Ja det e det säkert.. när har du testdag? Ruvar du på en 2.3 eller 5 dagars? :)
  • Olivia91

Jag plussade i måndags men kände redan en vecka innan plus smärta i livmoden och mer flytningar, idag har jag kännt av lite illamående från och till, hoppas ni som har test dag framför er kommer plussa❤️ Jag känner dock ingenting i brösten än! 

• aminabe
    Ellencassandra skrev 2023-05-19 13:31:00 följande:
    Ja det e det säkert.. när har du testdag? Ruvar du på en 2.3 eller 5 dagars? :)
    Jag ruvar på en 5 dagars, FET. Vår enda flinga som klarade sig till frysen, fick inte göra färskåterföring pga risken för överstimulering. Fick ut 22 ägg, 11 normalt befruktade men bara en liten till dag 5. Däremot var den väldigt ?snygg? som läkaren uttryckte det så är väldigt hoppfull att det ska vara vårt guldägg! Testdag imorgon!

Vad ruvar du på? 
  • Ellencassandra
    aminabe skrev 2023-05-19 17:20:23 följande:
    Jag ruvar på en 5 dagars, FET. Vår enda flinga som klarade sig till frysen, fick inte göra färskåterföring pga risken för överstimulering. Fick ut 22 ägg, 11 normalt befruktade men bara en liten till dag 5. Däremot var den väldigt ?snygg? som läkaren uttryckte det så är väldigt hoppfull att det ska vara vårt guldägg! Testdag imorgon!

Vad ruvar du på? 

Åh va spännande! Hoppas verkligen att det blir ett plus :D  
    men oj va mycket ägg! Har du mått dåligt efter överstimuleringen? 

ruvar på en 2 dagars FET. Har en till i frysen. Vår dotter blev till på samma ivf omgång.. har svårt å tro att vi skulle ha två guldägg på en å samma omgång.. men hoppas! 

• Anonym (Nkb)

Hej ! 

såg eran tråd och har senaste veckan läst om olika ivf och ruvardagar och graviditetest så ögonen blöder.
    jag satt in ett två dagars embryo 5 maj , testdag 24 maj. 

ruvardag 14 idag och tog ett test som var negativt. 5 dagar kvar till riktiga test dagen. Mensvärk har jag sedan 1 vecka tillbaka men den lyser med sin frånvaro än så länge. 

men nu till det som gör mig tokig, är det kört för jag testade negativt idag eller kan/ har det hänt någon att de plussat några dagar senare trots Ruvardag 14 ? 

har läst så många kommentarer och jag håller tummarna för oss alla 🌺????🏽

• aminabe
    SierraLeone skrev 2023-05-19 17:42:08 följande:

Om ett försök misslyckas när brukar man få mensen då? 

Åh nej, gick det inte vägen? lutinus kan fördröjà med 3-4 dagar skulle jag säga men annars borde den komma. Beror ju dock på sin vanliga cykel tänker jag. 
  • aminabe
    Anonym (Nkb) skrev 2023-05-19 18:46:53 följande:

Hej ! 

såg eran tråd och har senaste veckan läst om olika ivf och ruvardagar och graviditetest så ögonen blöder.
    jag satt in ett två dagars embryo 5 maj , testdag 24 maj. 

ruvardag 14 idag och tog ett test som var negativt. 5 dagar kvar till riktiga test dagen. Mensvärk har jag sedan 1 vecka tillbaka men den lyser med sin frånvaro än så länge. 

men nu till det som gör mig tokig, är det kört för jag testade negativt idag eller kan/ har det hänt någon att de plussat några dagar senare trots Ruvardag 14 ? 

har läst så många kommentarer och jag håller tummarna för oss alla 🌺????🏽

De sätter alltid en testdag utifrån när testen kan bedömas ge ett tillförlitligt resultat. Alltså alla test innan dess kan ge ett utfall som inte stämmer. Jag håller tummarna för att det går vägen.
  • SierraLeone

Tog precis graviditettest och det visade positivt! Helt galet, första gången jag är gravid 😃

• Olivia91

det är 14 dagar sen dom satte in en 5 dagars på mig och är Alltså i kalender vecka 4 + 1 och har igår litegran men idag på morgonen vaknat jätte illamående, knaprat kex som de stod man skulle göra men hjälpte inte😂 någon mer som också börjat få sånna symtom ?❤️

Svar på tråden 🌷 Fler som ska ruva under Maj 2023?