• Anonym (M)

Framtiden är AI, män och kvinnor kommer inte behöva varandra längre

1) Män och kvinnor är redan idag självständiga från varandra. Vi behöver inte varandra längre, utan kan leva fullgoda liv var och en för sig.

2) Behöver du prata med någon efter en hård dag på jobbet? Det här kommer AI kunna fixa inom bara några år. Elon Musks Grok AI kommer kunna förstå sarkasm och humor (vilket ChatGPT har svårt med idag), och därmed inte ha några problem med att ersätta en riktig människa.

3) Forskning med DNA och artificiella livmödrar är redan på väg sedan år tillbaka. Det här kommer säkert att dröja längre, men i framtiden kommer vi kunna skapa barn på konstgjord väg, och det kommer vara lika naturligt som en IVF-behandling är idag.

4) Antalet födda barn per kvinna är på nedgång globalt, och fler och fler människor över hela världen väljer att vara singlar. Även de mest framgångsrika människor kommer välja AI framför en tjej eller kille eftersom AI kan skräddarsys efter behov, och stängas av så fort man tröttnar.

Framtiden är singel. Framtiden är att män och kvinnor mer och mer kommer sakna anledningar att bilda par. Och jag tror att alla kommer tjäna på detta, folk kommer bli mycket lyckligare när de kan göra som de vill utan att behöva kompromissa sina liv med en annan vilja hela tiden.

Så här skulle en AI-tjej kunna se ut. Designad från grunden att vara så sexig som möjlig, att aldrig åldras och att aldrig vara en energitjuv.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Framtiden är AI, män och kvinnor kommer inte behöva varandra längre
  • Anonym (M)
    Anonym (Fille) skrev 2024-01-24 08:07:56 följande:

Det här är nog den mest förvirrade tråden jag sett. Rena dagisnivån här.

Någon snubbe tjatar om en skitdålig pixlad spelfigurs rumpa medan två andra bankar på varandra om sunkig kvinno- och manssyn, samtidigt som några sitter och pratar om robotteknik, och allt i en tråd som påstår sig handla om mönsterigenkänning, dvs AI.

På vilket sätt är rumpan "skitdålig"? Den är ju sexig och vacker.
  • Anonym (Fille)
    Anonym (M) skrev 2024-01-24 08:10:08 följande:
    På vilket sätt är rumpan "skitdålig"? Den är ju sexig och vacker.
    Men kom igen, det ser ut som ett 25 år gammalt dataspel. Kolla lite på nya spel så lär du nog upptäcka ett och annat vad gäller grafik.
  • Anonym (M)
    Anonym (Fille) skrev 2024-01-24 08:18:37 följande:
    Men kom igen, det ser ut som ett 25 år gammalt dataspel. Kolla lite på nya spel så lär du nog upptäcka ett och annat vad gäller grafik.
    Den är fortfarande sexig och vacker. Du behöver inte den senaste grafiken för att något ska se bra ut, designen är betydligt viktigare.
  • Anonym (Pope)
    Anonym (Fille) skrev 2024-01-24 08:07:56 följande:

Det här är nog den mest förvirrade tråden jag sett. Rena dagisnivån här.

Någon snubbe tjatar om en skitdålig pixlad spelfigurs rumpa medan två andra bankar på varandra om sunkig kvinno- och manssyn, samtidigt som några sitter och pratar om robotteknik, och allt i en tråd som påstår sig handla om mönsterigenkänning, dvs AI.

håller med dig, en märklig mix
  • Gurksoppa
    Anonym (M) skrev 2024-01-24 07:34:48 följande:
    Inte hat kanske, men det är ju tydligt att du sysslar med missaktning. Du sätter dig själv på en piedestal och spottar ned på alla män du ser som misslyckade bara för att de inte föddes rika, snygga och smarta.

Din intention i denna tråd är uppenbar.
    Sitter jag på en piedistal för att jag säger att utvecklingen av ai och robot är bra? Wow. Vad kan en kvinna säga? hur hade din reaktion varit om jag sagt det omvända? Då hade jag väl varit missunnsam och egoistisk som inte ser behovet för andra? Så hur ska jag svara för att det ska bli rätt menar du? Förklara gärna :)
  • Gurksoppa
    Anonym (Pope) skrev 2024-01-24 08:05:51 följande:
    det är samma retorik som du själv har gentemot andra. Att kalla andra för misogyna icel så kan andra säga misandri till dig, manshat och mansförakt är vad du står för. det du skriver är osunt och onormala uttryck i ett modernt samhälle där allas lika ska vara i fokus
    Alla har lika förstår du. Har du missat? Sedan att vissa lyckas och vissa misslyckas på relationsmarknaden med vänner och partners är individuella problem. Att de som misslyckas kan få en ersättare är väl bättre än nuläget? Tycker du inte? vad ska göras istället tycker du? att påstå att det är manshat att förespråka något som kan gynna vissa män är bisarrt
  • Anonym (Pope)
    Gurksoppa skrev 2024-01-24 11:38:24 följande:
    Alla har lika förstår du. Har du missat? Sedan att vissa lyckas och vissa misslyckas på relationsmarknaden med vänner och partners är individuella problem. Att de som misslyckas kan få en ersättare är väl bättre än nuläget? Tycker du inte? vad ska göras istället tycker du? att påstå att det är manshat att förespråka något som kan gynna vissa män är bisarrt

Du har redan fått svar, se nedan. Folk lyckad och misslyckas men att genuint säga att man hatar någon eller en grupp är osunt och kränkande. Det är antidemokratiskt

det är samma retorik som du själv har gentemot andra. Att kalla andra för misogyna icel så kan andra säga misandri till dig, manshat och mansförakt är vad du står för. det du skriver är osunt och onormala uttryck i ett modernt samhälle där allas lika ska vara i fokus

• Gurksoppa
    Anonym (Pope) skrev 2024-01-24 11:48:32 följande:

Du har redan fått svar, se nedan. Folk lyckad och misslyckas men att genuint säga att man hatar någon eller en grupp är osunt och kränkande. Det är antidemokratiskt

Och dessa stackars misogyna incels du försvarar är demokratiska menar du?
  • Anonym (Pope)
    Gurksoppa skrev 2024-01-24 11:58:26 följande:
    Och dessa stackars misogyna incels du försvarar är demokratiska menar du?
    Kan de vara eller inte men nu är det ditt beteende och din retorik som ifrågasätts. Det du anklagar andra för sitter du precis själv och gör. 
  • Gurksoppa
    Anonym (Pope) skrev 2024-01-24 13:33:07 följande:
    Kan de vara eller inte men nu är det ditt beteende och din retorik som ifrågasätts. Det du anklagar andra för sitter du precis själv och gör. 
    vart vill du komma?
    misogyna (läs på betydelse av misogyna) incels, alltså män som hatar kvinnor. Dessa män får en tillbaka kaka. Som dessa män ropar, får dessa män svar. en rasist blir inte mindre rasist bara för att beteendet normaliseras. Så en en misogyn man fortsätter vara misogyn oavsett hur jag som kvinna bemöter honom. tillbaka kaka, karma, eller vad du nu önskar.

att tycka att AI och dockor är bra för dessa män är väl knappast negativt. Eller mansförakt heller för den delen. att förvägra dessa män ett substitut hade varit mer skadligt. Eller vad är alternativet?

du som vill argumentera? För vem är dessa dockor bra och varför? Om du tycker dessa dockor är en dålig lösning, har du ett bättre förslag på lösning? Eller vilket substitut tycker du att misogyna män ska kunna ta del av? Eller varför vill du förvägra ett substitut till misogyna? är inte det mer egoistiskt? vad diskuterar du ens för eller emot? Just nu är dina svar mest påhopp på mig och har inget med dessa dockor att göra. som är trådens ämne, så ett tips håll dig till ämnet :)
Svar på tråden Framtiden är AI, män och kvinnor kommer inte behöva varandra längre