• Anonym (M)

Framtiden är AI, män och kvinnor kommer inte behöva varandra längre

1) Män och kvinnor är redan idag självständiga från varandra. Vi behöver inte varandra längre, utan kan leva fullgoda liv var och en för sig.

2) Behöver du prata med någon efter en hård dag på jobbet? Det här kommer AI kunna fixa inom bara några år. Elon Musks Grok AI kommer kunna förstå sarkasm och humor (vilket ChatGPT har svårt med idag), och därmed inte ha några problem med att ersätta en riktig människa.

3) Forskning med DNA och artificiella livmödrar är redan på väg sedan år tillbaka. Det här kommer säkert att dröja längre, men i framtiden kommer vi kunna skapa barn på konstgjord väg, och det kommer vara lika naturligt som en IVF-behandling är idag.

4) Antalet födda barn per kvinna är på nedgång globalt, och fler och fler människor över hela världen väljer att vara singlar. Även de mest framgångsrika människor kommer välja AI framför en tjej eller kille eftersom AI kan skräddarsys efter behov, och stängas av så fort man tröttnar.

Framtiden är singel. Framtiden är att män och kvinnor mer och mer kommer sakna anledningar att bilda par. Och jag tror att alla kommer tjäna på detta, folk kommer bli mycket lyckligare när de kan göra som de vill utan att behöva kompromissa sina liv med en annan vilja hela tiden.

Så här skulle en AI-tjej kunna se ut. Designad från grunden att vara så sexig som möjlig, att aldrig åldras och att aldrig vara en energitjuv.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Framtiden är AI, män och kvinnor kommer inte behöva varandra längre
  • Anonym (Pope)
    Gurksoppa skrev 2024-01-24 21:58:46 följande:
    Du har hittills i x antal svar inte kunnat påvisa ett enda inlägg som styrker det du säger. så nu vet vi alla att påven är en lögnare :) dina tolkningar får stå för dig, men påstå inte att jag skrivit något som inte finns där. sådant beteende har bara troll :)
    Att du inte kan förstå kan jag inte göra så mycket åt. Det hänger på dig själv. Att hata och missakta andra löser inte så mycket, den du kan förändra är bara dig själv, du får fråga dig vilken värld du vill ha.
  • Gurksoppa
    Anonym (Pope) skrev 2024-01-24 22:01:41 följande:
    Att du inte kan förstå kan jag inte göra så mycket åt. Det hänger på dig själv. Att hata och missakta andra löser inte så mycket, den du kan förändra är bara dig själv, du får fråga dig vilken värld du vill ha.
    1) du har fortfarande inte förklarat hatet du påstår mig bedriva
    2) du sprider medvetna lögner om mig och vad jag skrivit. i noll och inget inlägg står det att alla män son köper en docka är misogyna incels, vilket alla med läsförståelse kan se.
    3) du väljer att lägga in din värdering och din tolkning i mina ord, och läser inte vad det faktiskt står. Det säger återigen mer om dig än om mig, så kolla dig gärna i spegeln.
    4) eftersom du fortfarande inte bett om ursäkt för dina feltolkningar och felvärderingar på mina svar så förtjänar du inte mer än luft framöver. så bra jobbat påven, bra jobbat, du har förlorat mot gurkan. måste varit en mycket öm tå att jag rekommenderade ai robot för vissa typer av män, undra vilka ;)
  • Anonym (Pope)
    Gurksoppa skrev 2024-01-24 22:11:17 följande:
    1) du har fortfarande inte förklarat hatet du påstår mig bedriva
    2) du sprider medvetna lögner om mig och vad jag skrivit. i noll och inget inlägg står det att alla män son köper en docka är misogyna incels, vilket alla med läsförståelse kan se.
    3) du väljer att lägga in din värdering och din tolkning i mina ord, och läser inte vad det faktiskt står. Det säger återigen mer om dig än om mig, så kolla dig gärna i spegeln.
    4) eftersom du fortfarande inte bett om ursäkt för dina feltolkningar och felvärderingar på mina svar så förtjänar du inte mer än luft framöver. så bra jobbat påven, bra jobbat, du har förlorat mot gurkan. måste varit en mycket öm tå att jag rekommenderade ai robot för vissa typer av män, undra vilka ;)
    Citerar mig själv igen eftersom du ändå inte verkar förstå.
    Anonym (Pope) skrev 2024-01-24 22:01:41 följande:

• Meddelande borttaget
  • Anonym (spring)
    Anonym (M) skrev 2024-01-24 07:29:13 följande:
    Instämmer. Kan vi vara överens om att tjejen i TS har en fet men vacker stjärt?
    En fet rumpa kommer aldrig att vara snygg.
  • Meddelande borttaget
  • Auditanne
    Anonym (Pope) skrev 2024-01-24 19:45:47 följande:
    Är du samma som Gurksoppa eller är ni två olika, du svarade på mitt inlägg till GS, ni skriver väldigt lika och uppför er på lika sätt.

Det är samma här, det jag kritiserar dig (eller er) för är hur illa ni uttrycker er om vissa män. Om vissa män vill använda leksaker så är det inte tokfel att använda sig utav nedsättande ord som att de skulle vara misogyna incel. Som ni ropar får ni då svar. Ni är manshatande incel kan man då med lätthet ropa tillbaka.

Om folk vill tro att dockor eller AI utgör likvärdiga ersättare för äkta kvinnor som partner så fine, låt dem göra det då. Det kommer knappast skada varken dig eller Gurksoppa på något sätt eller menar du att ni på något sätt skulle ta skada?

Att kalla andra för diverse tillmälen eller glåpord gör dig själv till en angripare och bidrar knappast till ett bättre samhälle. Det visar en brist på självinsikt och en dålig manssyn.

Nej, jag och medlemmen Gurksoppa är inte samma person.
    Att vi tycker likadant i denna fråga säger heller inte så mycket eftersom de flesta normala människor resonerar som vi gör med trådens ämne.

Och jag säger det igen att det inte handlar om manshat utan om kritik mot ett skevt syn som vissa män härinne uttryckt kring kvinnor och relationer. Det är misogyni vi motsätter oss och inte mannens kön.

Sen så ser jag inget fel i att påpeka att det oftast är incels som uppbär denna sorgliga kvinnosyn varav de också blir den främsta grupp att konsumera dessa artificiella hjälpmedel, leksaker, partners, vad ni än vill kalla det.

Jo, jag anser det nödvändigt att säga emot de män som ger uttryck för en objektifierande kvinnosyn då det i längden kan bli farligt att ignorera människohat. 

• Anonym (Pope)
    Auditanne skrev 2024-01-25 22:23:38 följande:

Nej, jag och medlemmen Gurksoppa är inte samma person.
    Att vi tycker likadant i denna fråga säger heller inte så mycket eftersom de flesta normala människor resonerar som vi gör med trådens ämne.

Och jag säger det igen att det inte handlar om manshat utan om kritik mot ett skevt syn som vissa män härinne uttryckt kring kvinnor och relationer. Det är misogyni vi motsätter oss och inte mannens kön.

Sen så ser jag inget fel i att påpeka att det oftast är incels som uppbär denna sorgliga kvinnosyn varav de också blir den främsta grupp att konsumera dessa artificiella hjälpmedel, leksaker, partners, vad ni än vill kalla det.

Jo, jag anser det nödvändigt att säga emot de män som ger uttryck för en objektifierande kvinnosyn då det i längden kan bli farligt att ignorera människohat. 

Ja anser det också nödvändigt, att säga emot de kvinnor som ger uttryck för en objektifierande manssyn eller misandri. Som du skriver så kan det bli farligt att ignorera (män)niskohat. Helt klart. 
  • Anonym (ABC)
    Anonym (P) skrev 2024-01-25 20:37:20 följande:
    Vänster: muskler
    Höger: fläsk
    Tecknade fantasifigurerGlad
  • Auditanne
    Anonym (Pope) skrev 2024-01-25 22:56:12 följande:
    Ja anser det också nödvändigt, att säga emot de kvinnor som ger uttryck för en objektifierande manssyn eller misandri. Som du skriver så kan det bli farligt att ignorera (män)niskohat. Helt klart. 
    Då har du helt uppenbart en undermålig läsförståelse. Jag har aldrig uttryckt nåt hat mot det manliga könet. Ingen annan heller härinne. Det är er usla kvinnosyn vi kritiserar. 
Svar på tråden Framtiden är AI, män och kvinnor kommer inte behöva varandra längre