• Anonym (M)

Framtiden är AI, män och kvinnor kommer inte behöva varandra längre

1) Män och kvinnor är redan idag självständiga från varandra. Vi behöver inte varandra längre, utan kan leva fullgoda liv var och en för sig.

2) Behöver du prata med någon efter en hård dag på jobbet? Det här kommer AI kunna fixa inom bara några år. Elon Musks Grok AI kommer kunna förstå sarkasm och humor (vilket ChatGPT har svårt med idag), och därmed inte ha några problem med att ersätta en riktig människa.

3) Forskning med DNA och artificiella livmödrar är redan på väg sedan år tillbaka. Det här kommer säkert att dröja längre, men i framtiden kommer vi kunna skapa barn på konstgjord väg, och det kommer vara lika naturligt som en IVF-behandling är idag.

4) Antalet födda barn per kvinna är på nedgång globalt, och fler och fler människor över hela världen väljer att vara singlar. Även de mest framgångsrika människor kommer välja AI framför en tjej eller kille eftersom AI kan skräddarsys efter behov, och stängas av så fort man tröttnar.

Framtiden är singel. Framtiden är att män och kvinnor mer och mer kommer sakna anledningar att bilda par. Och jag tror att alla kommer tjäna på detta, folk kommer bli mycket lyckligare när de kan göra som de vill utan att behöva kompromissa sina liv med en annan vilja hela tiden.

Så här skulle en AI-tjej kunna se ut. Designad från grunden att vara så sexig som möjlig, att aldrig åldras och att aldrig vara en energitjuv.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Framtiden är AI, män och kvinnor kommer inte behöva varandra längre
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (A)
    Anonym (P) skrev 2024-01-23 14:25:27 följande:

En framtida AI kommer vara precis som en människa, det kommer inte gå att se eller märka skillnad. Sedan att vissa här vägrar tro på att AI kan lära sig ett brett känslospektrum får stå för dem. Okunnighet deluxe.

Så när du beställer din AI så kan de lika gärna skicka en livs levande kvinna, menar du? För du märker ingen skillnad? 

Vad ska du med en docka till då om den beter sig som viljen kvinna som helst?

• Anonym (A)
    Anonym (P) skrev 2024-01-23 15:04:06 följande:
    Du vet att folk kan skapa djupa, känslomässiga band till sina husdjur, va? Och de är inte ens människor och kan inte prata.

Det som kommer ta tid är att skapa fysiska robotar som är lika smidiga som en människa.

Jämför du ett husdjur med en maskin? 

• Meddelande borttaget
  • fultextad användarhandbok
    Anonym (P) skrev 2024-01-23 14:25:27 följande:

En framtida AI kommer vara precis som en människa, det kommer inte gå att se eller märka skillnad. Sedan att vissa här vägrar tro på att AI kan lära sig ett brett känslospektrum får stå för dem. Okunnighet deluxe.

Hur kan känslor förstås utan qualia?
  • Anonym (Fille)
    Anonym (P) skrev 2024-01-23 15:04:06 följande:
    Du vet att folk kan skapa djupa, känslomässiga band till sina husdjur, va? Och de är inte ens människor och kan inte prata.

Det som kommer ta tid är att skapa fysiska robotar som är lika smidiga som en människa.
    Fysiska robotar är inte AI. Det är något helt annat. Robotar finns inte ens på kartan inom AI-utvecklingen. Jag sitter och jobbar för fan med det varenda dag. Folk blandar ihop saker huller om buller, det är okunnighet deluxe om något.
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Fille)
    Anonym (P) skrev 2024-01-23 15:20:21 följande:
    Nej, det gör du inte. I Japan har man redan börjat ersätta sjuksköterskor med fysiska robotar, mycket pga deras snabbt minskande befolkning. Tekniken är på väg.
    Tack, jag ska ta upp det på vårt nästa styrgruppsmöte att vi tydligen inte alls jobbar med AI enligt Familjelivs experter. Det blir en intressant diskussion särskilt eftersom vi normalt brukar räknas som världsinnovativa.
  • Anonym (A)
    Anonym (P) skrev 2024-01-23 15:20:21 följande:
    Nej, det gör du inte. I Japan har man redan börjat ersätta sjuksköterskor med fysiska robotar, mycket pga deras snabbt minskande befolkning. Tekniken är på väg.
    Och du tror de robotarna ser ut som en människa? 
  • Anonym (Försent)
    Auditanne skrev 2024-01-23 06:23:22 följande:
    Det är inte vi utan snarare de män som startar diskussioner som denna som sitter inne med en riktigt dålig attityd gentemot kvinnor (något de också gett uttryck för flera gånger i denna tråd) och det enda vi gör är att ge dessa tramsare svar på tal.

Och jo, det är troligtvis mest socialt eftersläntrande män och misogynister som kommer att välja dessa fejkpartners medan normala män med en sund kvinnosyn (majoriteten av män) kommer fortsätta sina relationer med riktiga kvinnor.

Kvinnor slutar vanligen att leka med dockor och fantasikompisar innan de nått puberteten så nej, även där ger du uttryck för ett klart önsketänkande. Du vill att fejkade partners ska framstå som något helt normalt bara för att du själv ska slippa känna dig konstig. Det är så uppenbart. 
    Anonym (A) skrev 2024-01-23 07:11:11 följande:

Ja, ni verkar vara många som tror detta är en verklighet snart. Och det får ni gärna hoppas på.
    Men när dagen är slut så är det ändå en docka du tillbringat din tid med. En programmerad docka, för att du inte klarar av mänsklig interaktion. 

En AI docka är inte som en människa, för då hade de ju inte behövts, eller hur? 

Det är nästan komiskt, den enda strategin ni kommer på är att identifiera mig som en looser och ni båda pratar om mina tillkortakommande socialt. Detta utan att veta något om mig alls.

Jag har familj/barn, arbetar på en vanlig arbetsplats med mycket människor och därmed sociala relationer. Jag har ett bra liv med vänner och intressen och jag är inte bitter på kvinnor.
Svar på tråden Framtiden är AI, män och kvinnor kommer inte behöva varandra längre