• Anonym (Lycklig)

Otrohetstråden - Den positiva tråden

Så många trådar om otrohet. Så få positiva.
    Därför startar jag den positiva tråden.
    Intro: Äktenskap 20 år. Tonåringar. Sex 3-4 gånger / månad. Vaniljsex. Missionären. Trötthet/ vill inte/ ont i huvudet/ ont överallt/ mkt på arbetet....etc etc
    Långa diskussioner....korta diskussioner...inga diskussioner.
    Då bestämde jag mig; ut på Victoria Milan. Första dagen noterar jag en dam några år yngre än mig. Lunch. Ett synnerligen trevligt samtal. Humor och intelligens. Middag ngn dag senare. Den oskyldiga kyssen efteråt.
    En vecka senare träffas vi för en promenad. Det hela slutar med ett hett samlag mot ett träd.
    Sen dess (2020-) träffas vi några gånger i månaden. Allt från 1-2 timmar till hela nätter på resor som länkas ihop. Vi gör saker som jag aldrig har upplevt hemma.
    Vi har en tydlighet att vi endast är KKs. Vi går hem till våra respektive och lever vidare. Tillfredsställda och lyckliga. Man har bara ett liv.

Berätta om era positiva upplevelser.

Alla moralpikar undanbedes.

• Svar på tråden Otrohetstråden - Den positiva tråden
  • nihka
    Anonym (Lyckliga relationer) skrev 2024-04-03 15:19:16 följande:
    Är det du eller jag som behöver försöka få ett grepp om verkligheten?

Förklara hur du menar att jag skulle ha fel när jag konstaterar, i verkligheten gäller att:
    "Den som inte vet något om en annan människas handling kan givetvis inte tycka att den okända handlingen är vare sig något positivt eller något negativt."
    Givetvis, men att inte veta är ju inte ett garanterat permanent tillstånd. Det kan ändra sig från den ena sekunden till den andre och du har noll kontroll över resten av världens inblandning. Du tror väl inte på fullt allvar att det enda sättet din otrohet kan komma fram är att du berättar?
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (Lyckliga relationer)
    nihka skrev 2024-04-03 18:05:04 följande:
    Givetvis, men att inte veta är ju inte ett garanterat permanent tillstånd. Det kan ändra sig från den ena sekunden till den andre och du har noll kontroll över resten av världens inblandning. Du tror väl inte på fullt allvar att det enda sättet din otrohet kan komma fram är att du berättar?
    Jag har inte resonerat något om det du skriver och det du håller på med är off topic.

Det exempel jag relaterar till kan inte på något sätt förändras från ena sekunden till den andra. Rent faktabaserat skulle det inte vara möjligt.
    Det är ingen mening att du försöker inbilla dig saker om vad jag tror eller inte tror. Det enda du kan resonera om är det jag skriver, inte vad du inbillar dig om mig, och det är det tydliga svaret på din fråga.

Det var du som kom med ditt påstående om positivt eller negativt.

Det jag svarade på ditt påstående, och det du citerade och opponerade dig mot, är den självklara sanningen att:
    "Den som inte vet något om en annan människas handling kan givetvis inte tycka att den okända handlingen är vare sig något positivt eller något negativt."
    Anonym (Otrogna vill inte bli bedragna) skrev 2024-04-03 17:33:54 följande:

Visst, om du tror det kan du gärna anmäla mitt inlägg till moderatorerna, som då tsannolikt ser att mitt ISP inte ens är i samma land som övriga. Varsågod och återkom gärna sen.

Väldigt fult att falskt anklaga människor utifrån sina egna fantasier.
    Du började första inlägget med en svada av påståenden att jag ljög, innan jag hade skickat mer än 1-2 inlägg. Fast du om någon borde inte bli förbannad om det vore så att jag ljög. Du anser ju att det är fullkomligt mänskligt och något som vi alla gör hela tiden?

Så hädanefter tar jag det är,för vad du själv påstått, och antar att du ljuger flera gånger under en feminutersperiod.  Om det är något jag lärt mig så är det att inte lita på lögnare, och att det är en dålig idé att diskutera med sådana. Vilket resulterar i falska påhopp, och lögner. .

Borde inte vara förvånad, för såna är de som är otrogna.

Du ljuger som vanligt.
    Jag har inte anklagat dig för något.

Du anklagar mig för att jag skulle ha påstått saker när sanningen är att jag bl a har refererat till en forskare, och jag har angivit källan.

Ditt övriga dravel i ditt inlägg saknar anknytning till det jag har skrivit, och det saknar anknytning till trådens ämne, och f ö jag klarar inte förstå vad du babblar om.
  • nihka
    Anonym (Lyckliga relationer) skrev 2024-04-04 09:23:05 följande:
    Jag har inte resonerat något om det du skriver och det du håller på med är off topic.

Det exempel jag relaterar till kan inte på något sätt förändras från ena sekunden till den andra. Rent faktabaserat skulle det inte vara möjligt.
    Det är ingen mening att du försöker inbilla dig saker om vad jag tror eller inte tror. Det enda du kan resonera om är det jag skriver, inte vad du inbillar dig om mig, och det är det tydliga svaret på din fråga.

Det var du som kom med ditt påstående om positivt eller negativt.

Det jag svarade på ditt påstående, och det du citerade och opponerade dig mot, är den självklara sanningen att:
    Du kan fortfarande inte kontrollera resten av världen och kan därför inte vara säker på att din otrohet inte uppdagas. Och om den uppdagas är det fullständigt irrelevant hur någon som inte vet känner.
    nihka skrev 2024-04-04 17:52:29 följande:
    Du kan fortfarande inte kontrollera resten av världen och kan därför inte vara säker på att din otrohet inte uppdagas. Och om den uppdagas är det fullständigt irrelevant hur någon som inte vet känner.

Nej, du har fel.
    Du borde avstå från att påstå saker som du inte vet något om.

Den specifika otroheten som jag refererar till kan inte uppdagas.
    Bl a pga att den personen omkom i en tragisk olycka för många år sedan.

Du fortsätter skriva om hur någon känner gällande något som den inte vet.

Du får försöka fantisera ihop vilka hypoteser du vill och som du verkar ha något konstigt behov av. 
    Men jag är för min egen del säker på att en människa inte kan ha några känslor gällande en handling som den inte känner till.

• nihka
    Anonym (Lyckliga relationer) skrev 2024-04-05 09:04:40 följande:

Nej, du har fel.

Du får försöka fantisera ihop vilka hypoteser du vill och som du verkar ha något konstigt behov av. 
    Men jag är för min egen del säker på att en människa inte kan ha några känslor gällande en handling som den inte känner till.

Du kan fortfarande inte kontrollera någon annan än dig själv. Du har ingen aning om vad andra människor berättar för andra och som i sin tur och berättar vidare.

Ingen. Som. Helst. Kontroll. Alls.
  • Anonym (Lisa)
    Anonym (Lyckliga relationer) skrev 2024-04-05 09:04:40 följande:

Nej, du har fel.

Du påstår att alla ljuger hela tiden men berätta gärna hur du kan vara säker på att det inte kommer fram. Jag hoppas att du inte har älskarinnan fastkedjad i nån källare i ett gammalt hus i skogen för då kan jag förstå om du anser det riskfritt
  • Anonym (On point)

Intressant att se hur tråden förändrats från att försöka hitta något positivt i otrohet till allmänt käbbel om vem som ljuger.

Jag tänker i alla fall ge lite input av det positiva slaget.

Levde i en totalt kärlekslös relation och trodde i min enfald att det var så det skulle vara. Vi träffades unga och bildade familj för tidigt vilket resulterade i att jag inte hade råd att fortsätta mina studier utan fick ta ett lärarjobb, som jag fortfarande harvar på med, varken stimulerande eller lönande. Med andra ord var jag desillusionerad. 

En dag blev jag förälskad och detta var min räddning. Jag fick en anledning att bryta upp från äktenskapet, Jag hittade min soulmate via otrohet, och det är jag väldigt tacksam över.

Min gamla partner har vad jag förstått ett bra liv nu och barnen är glada och lyckliga när föräldrarna är det. 

• Anonym (Kåt fru)
    Anonym (On point) skrev 2024-04-05 21:40:40 följande:

Intressant att se hur tråden förändrats från att försöka hitta något positivt i otrohet till allmänt käbbel om vem som ljuger.

Jag tänker i alla fall ge lite input av det positiva slaget.

Levde i en totalt kärlekslös relation och trodde i min enfald att det var så det skulle vara. Vi träffades unga och bildade familj för tidigt vilket resulterade i att jag inte hade råd att fortsätta mina studier utan fick ta ett lärarjobb, som jag fortfarande harvar på med, varken stimulerande eller lönande. Med andra ord var jag desillusionerad. 

En dag blev jag förälskad och detta var min räddning. Jag fick en anledning att bryta upp från äktenskapet, Jag hittade min soulmate via otrohet, och det är jag väldigt tacksam över.

Min gamla partner har vad jag förstått ett bra liv nu och barnen är glada och lyckliga när föräldrarna är det. 

Bra inlägg. Så var det för mig också. Otroheten blev min väg ut. Otroligt tacksam för att det hände! Men jag får väl brinna i helvetet om man får tro moralklubben på FL
  • Anonym (Lisa)

Vad jag har förstått på TS så handlar det om att ha en pågående otrohet utan en tanke på att bryta upp. 

Svar på tråden Otrohetstråden - Den positiva tråden