EFW skrev 2024-12-12 09:43:13 följande:
Å vad kul med sf mått och sparkar från bebisen 🥰 och vad skönt att du inte mår illa längre! Det är ju inte super långt kvar för dig nu. 😍
Jag ska till barnmorskan redan vecka 20, blir behandlad som förstföderska då det är över 10 år sedan sist och tror att jag på grund av åldern kommer få extra tillväxtultraljud också. Känns verkligen som de håller koll på allt. Äter min trombyl och blev också beordrad att börja med järntabletter. Är verkligen annorlunda att vara gravid som 40 åring om jag jämför med när jag var 29 😂😂😅
Hade en cysta på ena äggstocken vecka 8 på det tidiga vul vi gjorde så var tillbaka nu två veckor efter kub och kikade så den var borta. Vilket den var så var skönt och så fick jag se lilla hjärtat picka på där inne som en bonus ❤️ Så nu är det rul den 27 som man ser framemot.
Härligt att du känner dig omhändertagen. Och skönt att cystan gått tillbaka! Så nu tuffar det på till rul då? Skönt att ha det inklämt det precis före nyår, haha. Ska du kolla kön?
Jag var hos barnmorskan igår och allt såg finfint ut. SF-måttet var mindre (!!!) än i ungefär samma vecka med min förra. Då fick jag tul, men nåt sådant verkar det inte bli denna gång. Men nu är alla besök inbokade till dagen efter bf - känns läskigt nära! Jag brukar dessutom föda 2-3 veckor tidigare, så jag misstänker att tiden kommer gå sjukt snabbt nu sista 10 veckorna. Men det får den gärna - längtar såååå till att få gosa bebis, se vem det är och slippa jobba 😂