• Syskonförsök

För oss 35+ som försöker bli gravida - fortsättning

Hej!

Denna grupp är till för oss som främst hängt tillsammans i tråden ?För oss 35+ som försöker bli gravida? och nu äntligen väntar en bebis, alternativt fortfarande försöker men vill hålla kontakten med de som plussat. 

Vore kul om vi ger en liten bakgrund och bf datum när vi ansluter till tråden❤️

• Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida - fortsättning
  • EFW

Stort grattis!! 🥰😍
    vad skönt att alt gick bra!! 

Jag tänkte jobba fram till vecka 38 😂 Men man kanske inte ska räkna med att gå 40 veckor som 41 åring? Känns som fler här inne har fött tidigare.

Phozie skrev 2025-01-27 16:34:42 följande:

Hej på er!

Den 21/1 i vecka 38+0 hade jag en inbokad tid för typ ?planerande av igångsättning? på förlossningen, liksom kolla läget för att se hur allt såg ut och hur de skulle lägga upp allt. Vi trodde att jag skulle få något piller och sedan få åka hem för att komma tillbaka senare! 😉

Vi kommer in klockan 10 och barnmorskan gör de vanliga kontrollerna som inte visar något särskilt och efter cirka 30 minuter kommer läkaren in för en vaginal undersökning. Hon känner efter & säger att hon måste be en annan läkare om en second opinion då hon inte är helt säker på vad hon känner. Den andra läkaren kommer in och bara: ?du är öppen 4-5 cm, så här blir det snart bebis!? Jag hade inte känt något! Knappt några sammandragningar eller någon slags värk. Jag blev inlagd direkt och en dryg timme senare tog de hål på hinnorna och så var det bara att tuta och köra!

Det hände lite tokigheter under eftermiddagen, men klockan 19.21 var hon ute! Så det gick rätt snabbt, men oj vilken grej!

• DidoAeneis

Grattis Phozie! Skönt att allt gick snabbt och bra!

Jag är i vecka 34 nu och har faktiskt varit sjukskriven på heltid sedan förra veckan. Skulle egentligen ha jobbat två veckor till, men en långdragen lunginflammation och brutna revben medförde att det kändes bäst att vila upp sig. Väldigt skönt! Men rent gravvemässigt känner jag mig rätt pigg! Ingen foglossning, sover gott.

Känns helt overkligt att det snart är över. Det här blir vårt sista barn, och jag är rädd att det ska kännas tomt, liksom. Nu ska man aldrig göra det här igen. Känner helt att antalet barn räcker, det är inte det - men den där känslan av "vem ska det bli??", att inte få känna den igen... Lite sorgligt. Men man kommer väl över det.

• Phozie
    EFW skrev 2025-01-28 16:07:37 följande:

Stort grattis!! 🥰😍

Jag tänkte jobba fram till vecka 38 😂 Men man kanske inte ska räkna med att gå 40 veckor som 41 åring? Känns som fler här inne har fött tidigare.

Jag hade ursprungligt datum enligt ?senaste mensens första dag? den 25/1 och blev flyttad till 3/2, så vem vet om jag egentligen var nästintill färdig ändå. 🤷🏻?♀️
  • DidoAeneis
    EFW skrev 2025-01-28 16:07:37 följande:

Stort grattis!! 🥰😍

Haha, ja, det är ambitiöst att jobba så länge. Jag har fött mina två runt vecka 38+0, så jag är inställd på att föda lite tidigare igen. Men trean kan ju vara lurig, har jag hört!
  • EFW
    DidoAeneis skrev 2025-01-28 22:01:44 följande:
    Haha, ja, det är ambitiöst att jobba så länge. Jag har fött mina två runt vecka 38+0, så jag är inställd på att föda lite tidigare igen. Men trean kan ju vara lurig, har jag hört!
    Har hemmakontor så kan ju ta det lugnt den sista tiden 😊 Jag har fött mina tre enligt nedan.
    40+6
    41+4
    40+4
    Men sista var ju snart 12 år sedan, så vem vet. 😅
  • EFW
    Phozie skrev 2025-01-28 21:37:08 följande:
    Jag hade ursprungligt datum enligt ?senaste mensens första dag? den 25/1 och blev flyttad till 3/2, så vem vet om jag egentligen var nästintill färdig ändå. 🤷🏻?♀️
    Ja det kan ju verkligen göra skillnad, jag tror att jag alla gångerna fick mitt bf framflyttad på mina ul, men jag vet ju inte exakt när man hade äl då. 
    Denna gång så är det ju IVF datumet som gäller då man ju vet exakt. Men på Rul så var huvudet en vecka längre gånget och midjan tre-fyra dagar längre gången. Så hade vi inte gjort IVF så hade de flyttat mitt bf datum till några dagar tidigare 😊
  • DidoAeneis

Hur går det nu, vilka är vi kvar som inte har fött än? Jag går idag in i vecka 37 och nu börjar det verkligen dra ihop sig! Men allt känns fortfarande bra, fast sjukskrivningen fortsätter ända in i kaklet.

Jag har gjort upp en förlossningsplan med läkare. Jag har mina tidigare två förlossningar haft vattenavgång utan snabbt efterföljande värkar, och sist smittades mitt barn av min gbs vid förlossningen (risken ökar vid långvarig vattenavgång). Därför har vi nu bestämt att jag ska bli igångsatt direkt om vattnet går. Känns sjukt pirrigt. Går bara och väntar på att det ska börja rinna, men så tänker jag gud det kanske inte alls börjar så den här gången! Så mycket har varit annorlunda denna graviditet, så förlossningen kanske också blir en helt annan.

• EFW
    DidoAeneis skrev 2025-02-17 09:04:22 följande:

Hur går det nu, vilka är vi kvar som inte har fött än? Jag går idag in i vecka 37 och nu börjar det verkligen dra ihop sig! Men allt känns fortfarande bra, fast sjukskrivningen fortsätter ända in i kaklet.

Jag har gjort upp en förlossningsplan med läkare. Jag har mina tidigare två förlossningar haft vattenavgång utan snabbt efterföljande värkar, och sist smittades mitt barn av min gbs vid förlossningen (risken ökar vid långvarig vattenavgång). Därför har vi nu bestämt att jag ska bli igångsatt direkt om vattnet går. Känns sjukt pirrigt. Går bara och väntar på att det ska börja rinna, men så tänker jag gud det kanske inte alls börjar så den här gången! Så mycket har varit annorlunda denna graviditet, så förlossningen kanske också blir en helt annan.

Jag är kvar 😊 Vecka 27 är jag i nu. Så snart får jag gå in i sista trimestern 😍 

Spännande att det snart är dags 🥰 Jag är också så nyfiken på hur det ska bli denna gång då det ju var 12 år sedan jag födde barn senast 😅
  • Cocachins

En liten fot som tillhör en stor kärlek, tillslut kom hon den efterlängtade bebisen och vi och storasyster är helt golvade av henne <3
  • DidoAeneis

Stort grattis, Cocachins!

Och kul att ha nån att följas åt med nu på sluttampen, EFW! Då räknas du väl nästan som förstagångare igen ☺️ Mycket spännande att se hur det blir! Jag är helt slut om dagarna nu. Finns liksom ingen kräm kvar. Halvkrasslig och tung. Hoppas hoppas hoppas han kommer inom kort. Imorgon är han iaf fullbakad enligt konstens alla regler. Sjukt...

• EFW
    Cocachins skrev 2025-02-23 11:39:32 följande:

En liten fot som tillhör en stor kärlek, tillslut kom hon den efterlängtade bebisen och vi och storasyster är helt golvade av henne <3
    Grattis!! ❤️❤️ Så härligt 🥰
  • EFW
    DidoAeneis skrev 2025-02-23 12:21:29 följande:

Stort grattis, Cocachins!

Och kul att ha nån att följas åt med nu på sluttampen, EFW! Då räknas du väl nästan som förstagångare igen ☺️ Mycket spännande att se hur det blir! Jag är helt slut om dagarna nu. Finns liksom ingen kräm kvar. Halvkrasslig och tung. Hoppas hoppas hoppas han kommer inom kort. Imorgon är han iaf fullbakad enligt konstens alla regler. Sjukt...

Japp, jag räknas som förstföderska och får några extra besök inom mödravården. Ska dit i dag och mäta magen 😊 och på lördag går jag in i tredje trimestern 😍 Känns som tiden går snabbt nu. 

Jag håller tummarna för att han kommer snart och att allt ska gå bra för er! ❤️
Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida - fortsättning