ADHD
Hej !
Kan ena förälder godkänna stark medicin utan den andra förälderns godkännande ? Tycker själv att det är tidigt att ge barn stark medicin. Finns insatser man gör och tid att se resultat innan man skynda på och ge sådan stark medicin!
Hej !
Kan ena förälder godkänna stark medicin utan den andra förälderns godkännande ? Tycker själv att det är tidigt att ge barn stark medicin. Finns insatser man gör och tid att se resultat innan man skynda på och ge sådan stark medicin!
Jag hade pans/pandas (fått kortison mot det).
Men adhd medicin kan säkert hjälpa många också. Så jag menar inte att vara negativ. Men man kanske kan tänka och fundera på hur man har det runt sig också.
Hela min barndom var stress och kaos iallafall och det kan såklart ge en ångest och koncenttationsproblem
men jag är ingen expert
bäst är ju att ni går efter vad läkaren säger!
Vad det beror på går väl att diskutera, om man läser om ny forskning.
Varför de ville utreda vet inte jag, tog 15 år för dem att komma på vad det var. Så det var väl inte så lätt helt enkelt. Jag tror att jag har mycket drag av adhd också. Men man behöver ju inte ha det för det. hade jättesvårt med fokus som liten och var otroligt blyg, men så som jag hade det i omgivningen gjorde nog sitt.
Men till ts, behöver barnet medicin så kanske det ändå är det bästa. Som sagt prata med läkarna. Tror inte forumet är det bästa.
Men som sagt, jag är ingen expert så ta det jag säger med en nypa salt. Men jag gillar att läsa om detta.
hoppas det ordnar sig.
Ja jag håller med. Det gör vi ofta och jag variera aktivitet med honom så han inte tröttnar. Ja jag var med på möten i skolan och dem säger att han har koncentrationssvårigheter. Även vill ha saker ibland på ett rättvist sätt när han leker med andra. Han är begåvad. Social och omtyckt av hans omgivning, säger de i skolan. Men ibland är han extra aktiv och det vad som stör hans läraren att han är det. Jag tycker att barn i den ålder ( 5, 6, 7 eller 10 ) är ju aktiva, nyfikna av sig och ganska rastlösa. Vi människor skapta av att röra oss och inte sitter i skolbänken i timmar. Så vad säger vi om barn ? Det som stör mig att om ett barn är aktiv så är han ADHD om han är tyst så har han Autism etc ...de ligger alltid i en special fack. Finns tusen andra sätt att behandla barn med istället för att ge dem medicin. Dagens samhälle är mer digitalt än vad de har varit för några år sen ...med alla dessa surfplattor och smarta mobiler och spel och de gör att barn sitter gärna mer och mer framför sina surfplattor eller tv och titta på istället för att fånga dagen!
Vad det beror på går väl att diskutera, om man läser om ny forskning.
Varför de ville utreda vet inte jag, tog 15 år för dem att komma på vad det var. Så det var väl inte så lätt helt enkelt. Jag tror att jag har mycket drag av adhd också. Men man behöver ju inte ha det för det. hade jättesvårt med fokus som liten och var otroligt blyg, men så som jag hade det i omgivningen gjorde nog sitt.
Men till ts, behöver barnet medicin så kanske det ändå är det bästa. Som sagt prata med läkarna. Tror inte forumet är det bästa.