Inlägg från: Snorkfrökenhär |Visa alla inlägg
  • Snorkfrökenhär

BIM Oktober 2024

BIM OKTOBER 2024

01/10 Mothertotwo (Gissar! Kan ske någon gång mellan 29/09-06/10) 
    04/10 - knyttets
    04/10 - cheryblossom 
    04/10 - Snorkfröken
    15/10 - Jassssen
    21/10 - TrueResolution

Jag med får joina oktobertråden. BIM kan behöva justeras, ÄL sker lite olika dagar i cykeln men i början på oktober borde BIM bli i alla fall 😊

Börjar bli redigt less på att det inte blir nåt plus. Kroppen verkar ju funka men ändå blir det inget. Fortfarande hoppfull och uppåt för det mesta men känns så tråkigt att aldrig få plussa. Har två skolbarn så detta är tänkt att bli ett tredje sista barn, en sladdis 🥰 

Hoppas oktober är månaden det händer för oss alla 🙏🏻

• Snorkfrökenhär

Hej gänget, försökt läsa ikapp lite men inte haft så mkt att dela med mig av. Bara gått och väntat på ÄL och nu är den nog snart förbi? väntar på tempstegringen och dom ömma brösten som alltid kommer efter ÄL 😅 Min man åker bort några dagar nu så jag hoppas att ägget släpper NU, blir ju tyvärr inga fler försök den här gången.

• Snorkfrökenhär
    Anonym (En till) skrev 2024-09-21 23:54:03 följande:

Hej!! 

min yngsta fyller också tre år nu i höst. Hade egentligen också velat ha lite tätare men nu blir det som det blir..

Presenterar mig, jag har två barn och två graviditeter, blev snabbt gravid med båda två. Tredje gången gillt nu och vi har de senaste 5 mån lyckats med 2 försök av olika anledningar. Vi har inte prickat ägglossningen någon av de två gånger S tyvärr, antingen är mannen borta eller har vi varit på fel ställen för att få till det under sommaren 😅 

jag tempar och min cykel verkar äntligen ha ordnat upp sig efter en väldigt stressig period både fysiskt och psykiskt, så nu hoppas vi en trea så fort som möjligt! Någon mer som försöker med tredje barnet? 🙏🏽

Hejsan, vad roligt att försöka få ett tredje barn, samma här 😄 Vi har försökt ett tag nu, verkar ta tid den här gången, men än ger vi inte upp 🙏🏻😅 
  • Snorkfrökenhär
    Söderloppan skrev 2024-09-22 18:33:31 följande:

Hoppar in här med. Försökt i ca 1.5 år, hittills blivit gravid en gång med missfall i v.6. BIM troligtvis 7/10 då jag fick utslag på äggstickan igårkväll.

Tycker verkligen det borde vara er tur att få bli gravida nu när ni kämpat så länge. Håller tummarna  🤞🏻😊
  • Snorkfrökenhär
    Anonym (Myggan89) skrev 2024-09-23 06:54:54 följande:

Hej! Många verkar ha lämnat septembertråden. Ville bara säga att jag plussat 😭😭❤️ september var månaden!! Trots att jag var bortrest vid ÄL och blev dunderförkyld precis efter ÄL. Haha! Hur livet kan bli.. jag vill också tacka er alla för support och stöd och önska er största lycka till framåt. Plusset är på väg 🤞

Hoppas ni kan be lite extra för mig nu, har ett missfall i januari som jag gärna inte vill göra om. Puss o kram!!
     Stort grattis 😍 Lycka till 🙏🏻💕
    Anonym (En till) skrev 2024-09-23 09:26:47 följande:

hur gamla är dina äldre barn? Gick det snabbt att bli gravid med dem? Usch vad kämpigt, känns som det tagit en evighet för oss också denna gång eftersom jag längtat så länge. Även om det i verkligheten bara är två halvhjärtade försök på fem månader. Heja er!!!!

Mina barn är 12 och 9 år, hade oregelbunden mens som yngre och fick då äta ägglossningsstimulerande tabletter för att få ägglossning, blev gravid direkt då. Sedan dess har jag haft regelbunden mens och blev snabbt gravid med andra barnet och även oplanerat gravid en tredje gång (den graviditeten avbröt jag). Men nu är det svårare, förmodligen för att jag är äldre 🙈 Men kroppen fungerar ju som den ska så det borde lyckas nångång tycker jag, får väl se 😅

Jag är nöjd med dom barn vi har, ganska skönt med större barn på många sätt. Men längtan efter en sista liten en är stor 💕 så jag förstår din längtan! 

• Snorkfrökenhär

Idag fick jag superpositivt Äl-test nästan innan jag ens kissat på stickan 😂 Och det stramar och värker långt ner i magen? det är så typiskt att jag garanterat nu har fetaste ägglossningen och så har maken rest iväg på jobb. Vi fick till det natten till idag, får hålla tummarna att det räcker med det lär det garanterat inte göra 😆🙈

Det år väl typiskt! Inte känt av ägglossningen såhär tydligt på länge, vad sur jag blir.

• Snorkfrökenhär
    knyttets skrev 2024-09-23 21:44:49 följande:
    Älskar känslan av ett tokpositivt test men vad typiskt med en bortrest man! Men med en stark och lyckad ägglossning kanske det tar sig ändå! 😄
    Haha, ja jag får väl hålla tummarna och hoppas att det räckt men känns inte särskilt troligt 😆 Positivt med en ägglossning i alla fall, gäller att tänka positivt 😄
  • Snorkfrökenhär
    EJT skrev 2024-09-24 07:52:54 följande:
    Ja fy så tråkigt, så typiskt! Sådär hade vi förra månaden. Bästa ägglossningen på länge och så var min partner bortrest. Håller tummarna att natten till idag räcker! 
    Ja visst är det typiskt 😆 men vad gör man. Bara hålla tummarna och se vad som händer.

Håller tummarna för att ni lyckas denna månad, såg att ni hört av er till vården om ägglossningsstimulerande, vore ju toppen om det skulle funka så ni inte behöver gå igenom IVF.

Jag med ska ringa till vården om det inte tar sig den här gången. Jag fick äta ägglossningsstimulerande för många år sedan då vi inte lyckades bli gravid med första barnet och då funkade det super. Så jag tänkte iaf be om att få bli kollad nu igen då vi försökt ett tag utan resultat och åldern smyger sig ju på, kanske min kropp behöver en boozt 😄

Är det ert första barn?
  • Snorkfrökenhär
    EJT skrev 2024-09-24 10:30:15 följande:

Och det är vårt andra barn ☺️ Vi har en dotter på snart 5 år också. 

Minns att du hade lite äldre barn Snorkfröken. Hur gammal är du? ☺️

Neeej, vilket tungt besked? varför måsta vänta så länge när man redan sett symtom på PCOS? Men det är lite så regionen fungerar. Jag blev ju utredd och fick ägglossningsstimulerande via regionen för många år sedan (dottern blir 12 😊) som sagt och då vi redan har två barn så får vi ingen mer hjälp via regionen. Så jag kontaktade privat klinik för ett tag sedan som redan då sa att jag mest troligt kunde få testa Letrozol, men dom vill ju ändå först träffa mig och ta lite prover och så. Har valt att avvakta och se om det blir nån graviditet utan hjälp på traven då jag ändå har regelbunden mens, verkar ha ÄL osv. Men nu tror jag tålamodet börjar på vara slut 😅

Jag är 38 år så jag känner att tiden börjar vara knapp också, hade egentligen tänkt vara klar med barn för längesen men så kom värsta suget nu 😍

Då du varit gravid tidigare så lär du ju iaf lyckas igen, men jag vet hur det är att ha långa cykler, tar ju sån tid mellan försöken. Hoppas du finner nån hjälp.
  • Snorkfrökenhär
    JustinzeVar skrev 2024-09-25 07:45:58 följande:

Hej alla! 

För exakt en månad sedan var jag i vecka 10 men fostret hade dött i vecka 6-7 nånting så fick göra en medicinsk abort med cytotec. Det var fruktansvärt men nu fyra veckor senare har jag börjat läka från det och idag kom första mensen sen mitt MA. Så nya tag nu.

Tror att min bim blir 24 oktober!

Nej så fruktansvärt 💔 

Då håller vi tummarna att det blir bebis nu 😊🙏🏻

Svar på tråden BIM Oktober 2024