Inlägg från: Snorkfrökenhär |Visa alla inlägg
  • Snorkfrökenhär

BIM Oktober 2024

eae95 skrev 2024-10-24 14:04:34 följande:

ÄL+10 idag, negativt med vanliga RFSU stickor. Under skrivande stund väntar jag på ett testa tidig, men tror inte det tagit sig denna månad. 🥹

Väntarpå4an skrev 2024-10-24 18:50:22 följande:
    Äl +9 här tog ett test på eftermiddagen idag, cb testa ultra tidigt men negativt. Förvänta mig inget annat men EM urin och dessutom +9🙈
    Men jag håller med, det är lite kul att testa och jag är sååå nyfiken 

Spännade väntan 🤩🤞🏻 Har ni några symtom då? behöver man ju inte ha. Har jag aldrig haft så tidigt men man är ju bra på att känna efter 🙈
  • Snorkfrökenhär
    Väntarpå4an skrev 2024-10-24 20:45:29 följande:
    Snorkfrökenhär skrev 2024-10-24 20:14:01 följande:
    ÄL+5 bara så mkt dötid kvar för mig innan det börjar bli spännande 😆

Jag var inte såhär besatt och nyfiken på allt när jag försökte få de andra barnen, aldrig testat före BIM utan väntat flera dagar för att liksom se om mensen skulle dyka upp eller inte. Skulle ju aldrig hända nu 😂

Jag har diffus illamående men det kan likväl vara hjärnspöken för jag tycker det är för milt illamående😅 sen har jag värk i tjejmagen. Det har dock vart så sen ägglossningen, kissar oftare. Men det är allt 💁?♀️

Åh mycket dötid nu för dig då😮?💨 jag dör av denna väntan men precis som du har jag aldrig testat innan BIM innan. Hade inte ens koll på varken bim eller äl då😅
    Jag brukar önska att få känna massa illamående man inte kan förneka, ett riktigt pangsymtom. Skulle väl ångra mig som fan sen förstås men nu önskar jag det 😂 Jag har aldrig varit illamående som gravid, vet inte vad jag går och önskar mig 🙈
  • Snorkfrökenhär
    Björkskogen skrev 2024-10-25 05:56:27 följande:
    Lyllo dig. Jag mådde illa heeela graviditeten sist 🥲 gick ner i vikt istället för upp. 
    Men jag förstår att man vill känna sig gravid, allra helst i början innan man får se eller känna bönan. 

Mina bröst börjar bli väldigt ömma. Hade som hugg i tjejmagen igår en kort stund och ungefär som mensvärk resten av dagen. Tempen hög idag oxå 👀 dör av spänning 😂 
    Låter ju lovande 🤩 Min temp är hög men inte lika hög som igår, den skapar ett roligt mönster den här gången 😅 Upp ena dagen, sen ner lite nästa dag, upp igen nästkommande dag osv. Aldrig haft så, blir spännande att se om det är bra eller dåligt. Idag ska jag nämligen lämna blodprover för en fertilitetsutredning, så exakt idag skulle progesteronet mätas så jag får verkligen svart på vitt snart hur pass bra eller dålig ÄL jag har 😬
  • Snorkfrökenhär
    Väntarpå4an skrev 2024-10-25 06:52:17 följande:
    Oj så spännande🙏❤️ håller alla tummarna för er.
    Tog ett nytt test nu på morgonen där testet måste vart dåligt eller så är det en dålig uppsugningsdel för det blev nästan obefintligt på båda rutorna :( så besviken att slösat morgon urin i onödan och värst av allt hållt mig i onödan🤣🤣🙈

Tack ☺️💕 Jag tror jag kan behöva hjälp att boosta upp ägglossningen, är 10 år äldre idag än sist jag var i bebisverkstan 🙈 Får se vad proverna visar och vad proffsen säger. 

Nämen vilket skit, onödigt slöseri som sagt 😆 

• Snorkfrökenhär
    Väntarpå4an skrev 2024-10-25 08:45:03 följande:
    Hur gammal är du nu om man får fråga? Hur länge har ni försökt? 
    Jag befarar att jag kanske är i samma sits. Mina barn är 14, 13 och 7 idag så det är några år sedan man var gravid sist och då var jag bra mycket yngre och alla har blivit till på första försöket med en hoppas dessutom. 
    Jag är 38, har barn på 9 och 12 år. Hade oregelbunden mens som yngre och fick då äta ägglossningstimulerande , blev gravid direkt med första barnet då. Efter den graviditeten bara blev min mens regelbunden som en klocka och barn nr 2 blev till direkt och sen blev jag oplanerat gravid en gång också. Satte då in en hormonspira för jag ville verkligen inte bli gravid då. När jag sedan plockade ut spiralen x antal år senare var mensen oregelbunden igen men nu sedan 1,5 år tillbaka är den regelbunden igen 🙌🏻 

Har försökt seriöst i drygt ett halvår utan resultat. Då tiden går och man blir äldre hela tiden så kände jag att det var dags att kolla upp läget. Har inte tid att försöka hur länge som helst känner jag 😅

Har ni försökt länge? 
  • Snorkfrökenhär
    Björkskogen skrev 2024-10-25 17:05:11 följande:
    Enligt fertility friend så har jag en trifasisk kurva just nu😅 jag vågar inte hoppas ändå. Finns typ inte på min världskarta att det skulle ta sig på första riktiga försöket när man är 36. 

Du måste berätta hur det gick idag! 
    Skönt att få kolla upp sig ordentligt oxå så man får lite svart på vitt hur det ligger till. 
    Trifasisk kan ju absolut vara positivt 🤩🙏🏻  Klart det kan ta sig direkt, fantastiskt om det gjorde det. Inte gjort det för mig tyvärr men man vet ju att det kan ta tid när man kommit upp lite i ålder 🙈 Man vill ju inte vänta. Jag längtar emellanåt såååå mkt men försöker tänka att rätt tid kommer och då kommer det bli underbart 🥰

Har bara lämnat blodprover idag, får svar senare och ska då också in på undersökning. Vaginalt ultraljud antar jag. Hoppas på inte allt för dålig prognos 🤞🏻😬
  • Snorkfrökenhär
    Väntarpå4an skrev 2024-10-25 21:30:29 följande:
    Förstår, vi är ganska jämngamla då. Jag känner samma att jag inte vill att tiden ska rinna iväg. Varje månad känns som att det räknas. Vi har försökt i 4 månader nu med ett tidigt mf. Blev då gravid på första försöket men det ville inte stanna kvar 😞
    Beklagar, kan inte föreställa mig hur det är 💔

Förhoppningsvis blir du snart gravid igen, tror du har goda chanser men mycket ska ju klaffa, det är verkligen som ett mirakel en graviditet och en bebis ☺️🙏🏻
  • Snorkfrökenhär

Spännande tider i tråden med eventuella svaga streck 🤩🙏🏻 Tummar hålles för er alla och mig själv.

Min temp steg idag igen, så det är verkligen ett fint sicksack mönster tempkurvan skapat den här gången 😂 

• Snorkfrökenhär
    TrueResolution skrev 2024-10-26 21:37:36 följande:

Nog för att väntan mellan ÄL & BIM är lång, men då kan man iaf analysera och smygtesta lite. Inser nu att väntan på ÄL också är rysligt lång dagen efter mensen lämnat fartyget. Har två veckor till verkstaden drar igång här och känner bara KOM IGEN NU DÅÅÅÅ... 😂🙄 

Tur vi iaf har vara dra här att peppa & längta med 😄 

Väntan mest hela tiden med andra ord 😆 Man är ju som i ingenmansland innan ÄL närmar sig så den väntan är nog ännu drygare än väntan på BIM. 
  • Snorkfrökenhär

Nej vad trist med blanka test 😔 Det är ju inte över förrän det är över men jag förstår hur ni tänker, man tycker det borde visas när man är så nära BIM?håller fortsatt tummarna ändå 🤞🏻💕

Vi vaknade 7.30 och förstod inte hur kan vi vara så pigga redan nu?! Sen trillade poletten ner att tiden dragits tillbaka en timme 😄 Det var ju annat när barnen var små, då blev det lååååång dag när klockan drogs tillbaka. Vårt första barn vaknade vid 05 sina första två år?!!! Så när det blev vintertid klev vi upp 04 😩

Det var ett helt annat liv verkligen, undrar ibland om vi verkligen vet vad vi vill in i igen, bebis och småbarnsliv, dålig med sömn, leka i sandlåda osv 😆

Svar på tråden BIM Oktober 2024