Inlägg från: Snorkfrökenhär |Visa alla inlägg
  • Snorkfrökenhär

BIM Oktober 2024

04/10 - knyttets
    04/10 - cheryblossom
    04/10 - AX87
    06/10 - Snorkfröken
    10/10 - Arconia
    12/10 - LifeGivesYouLemonade
    15/10 - Jassssen
    15/10 - Anonym(Sladdis2025)
    16/10 - Yasen
    16/10 - Frogelt
    17/10 - Anonym(Tredjegångengillt)
    17/10 - Supermario91
    17/10 - Augustilejon
    18/10 - Siripiri 
    18/10 - Anonym (En till)
    19/10 - Mothertotwo
    19/10 - Nanathalie
    19/10 - Anonym(Lollo)
    21/10 - TrueResolution
    23/10 - Pinpina 
    23/10 -Tredje
    31/10 - EJT (oregelbunden cykel)

Uppdaterat listan då BIM för mig skjuts fram två dagar och blir 6/10 då jag nu vet säkert att ägglossning skett, rejäl tempstegring imorse 😄 Då börjar eviga väntan på BIM? 🙈

• Snorkfrökenhär
    Anonym (L) skrev 2024-09-25 21:09:19 följande:

BIM OKTOBER 2024

04/10 - knyttets
    04/10 - cheryblossom
    04/10 - AX87
    06/10 - anonym (L)
    06/10 - Snorkfröken
    10/10 - Arconia
    12/10 - LifeGivesYouLemonade
    15/10 - Jassssen
    15/10 - Anonym(Sladdis2025)
    16/10 - Yasen
    16/10 - Frogelt
    17/10 - Anonym(Tredjegångengillt)
    17/10 - Supermario91
    17/10 - Augustilejon
    18/10 - Siripiri 
    18/10 - Anonym (En till)
    19/10 - Mothertotwo
    19/10 - Nanathalie
    19/10 - Anonym(Lollo)
    21/10 - TrueResolution
    21/10 - Emlan93
    23/10 - Pinpina 
    23/10 -Tredje 
    24/10 JustinzeVar
    31/10 - EJT (oregelbunden cykel)

verkade som att jag tappades bort från listan så lägger till mig igen☺️

när brukar ni börja testa efter äl? 

Om jag vill börja smygtesta brukar jag börja ÄL+9 eller +10. Får alltid mens äL+12 så tycker att en graviditet borde kunna synas för mig den tiden i cykeln, men kan ju hända att det är för tidigt ändå 🙈 

Tidigare graviditeter testade jag aldrig före BIM, testa till och med först en vecka efter BIM typ. Hur kunde jag vara så lugn då? 😂
  • Snorkfrökenhär
    Anonym (L) skrev 2024-09-26 19:11:03 följande:
    Ja äl+9 är väl tidigaste laget för att inte bli allt för besviken😂 Förra gången testade jag redan äl+8 och blev besviken för neg.. tänkte försöka hålla mig till äl+10 denna gång, men tror verkligen inte det blev något denna gång.. vi fick bara till det 5 dagar innan äl så oddsen är inte på vår sida🤪

riktigt imponerande att du kunde hålla dig tills bim innan! Hur många barn har du?☺️
    Ja lite besviken blir man fast man vet att det är tidigt, brukar iaf gå över snabbt för mig iaf, jag testar mest för sta det är kul och spännande. Förväntar mig aldrig nåt plus, kommer typ trilla baklänges om plusset dyker upp nån dag 😂

Jag har två barn födda -12 och -15 🥰 

Jag likt dig har inte oddsen på min sida den här gången så kommer inte förvänta mig annat än minus och jag börjar testa tidigt 🙈
  • Snorkfrökenhär
    LifeGivesYouLemonade skrev 2024-09-25 23:54:09 följande:

Positiv ägglossningstest för oss idag. ☺️

Wohooo 😄 Hoppas det är ett riktigt guldägg som släpper 🤞🏻 
  • Snorkfrökenhär
    LinneaSj skrev 2024-09-27 07:42:28 följande:

Jag har bim 2/10, ska ta graviditetstest imorgon bitti 😬👌🏼 har inga alls symtom så det känns osannolikt, men samtidigt kan det ju vara graviditet utan symtom också. Är ju tidigt om det är positivt, v 3 drygt bara. Kanske normalt att inte ha några symtom alls då.

Åååh så spännande. Håller tummarna för plus 🤞🏻😄

Jag har varit gravid 3 gånger och aldrig haft symtom förrän typ två veckor efter BIM och inte ens då särskilt mycket symtom. Har till exemplet aldrig mått illa eller haft särskilt ömma bröst. Mitt största graviditetstsymtom har varit extrem trötthet 😴

Så du kan absolut vara gravid utan en massa symtom såhär tidigt 😄 
  • Snorkfrökenhär
    Anonym (L) skrev 2024-09-27 09:22:47 följande:
    Ja det har du faktiskt rätt i, att besvikelsen går över ganska fort😅 

åh vad mysig, kul med en tredje!😍

ska bli spännande att se om vi slår oddsen denna månaden då😉
    Hade varit himla kul om det blev en tredje snart, mina barn skulle bli överlyckliga, dom har önskat sig ett litet syskon flera år 😄

Jaa, vi kan väl få vara dom som lyckas mot alla odds 🤞🏻😅 Lång väntan nu innan man vet.
  • Snorkfrökenhär

Min graf ser ut exakt som den brukar, ligger alltid kring 36,8 efter ÄL. Känner av lite stick och värk kring livmodern ibland, har ömma bröstvårtor och det är också helt i sin ordning som jag brukar ha. Inte roligare än så, bara vänta och vänta på att närma sig BIM 😊

HOLM94 - Jag ser svaga skuggor men skulle inte våga lita på det, tyvärr kan dom testen luras. Håller tummarna för tydligare streck 🙏🏻

Väntarpå4an - Jag har kört med CB rosa ÄL-test, dom visar en smiley när dom är positiva, enkelt och tydligt! 

knyttets - Vilka symtom 😄 Låter ju helt klart misstänkt. Bra att försöka vänta med att testa tills efter helgen, kan ju visa nåt då 🙏🏻

• Snorkfrökenhär
    Anonym (Myggan89) skrev 2024-09-28 12:55:45 följande:
    Det räckte för mig 😅🙌 dock typ 3 dagar innan ÄL (var bortrest utan sambo vid ÄL). Flera månader tidigare har vi myst typ 3-4 ggr men det har inte tagit sig. Håller tummarna! 
    Oooh, låter ju positivt för en som mig som den här gången hade sex 2 dagar före ÄL, sen reste maken bort 😆 Vet ju att spermierna kan leva flera dagar men ändå nojar jag över att det inte räcker. Å andra sidan har vi ju inte lyckats tidigare månader heller trots idogt liggande alla dagar kring ÄL 😅 
  • Snorkfrökenhär
    mothertotwo skrev 2024-09-28 16:34:39 följande:
    Varning till känsliga!!! Flytning

Kan ni hjälpa mig tolka en flytning som jag inte blir klok på?

Ska försöka beskriva den noggrannt..

1. Det är tjockt, föreställ er slajm.
    2. Det är vitt/genomskinligt. 
    3. Kan töja ut det emellanåt men oftast går det inte förblir som förklaringen nedan. (barn snorkråkor). 

Det är inte älflytningar. 

Svampodling har dem precis kollat och det har jag inte. 
    Flytningen är inte grynig, utan föreställ er barn vid riklig förkylning (virus snoret) Grönt och slajmigt... Fast min flytning är inte grön som sagt. Det var bara en jämförelse på konsistensen. Typ gelé! 

Finns det någon här som haft denna typen vid graviditet? Jag försöker minnas med mina två, men det är liksom hundra år sen nu.😂 
    Jag fick detta gravtest för någon dag sedan. Tyckte mig se ett svaaagt streck. Men det borde vara starkare nu då och det är det inte. 
    Jag börjar känna mig skengravid! Ont i huvudet i några dagar, även när jag vaknar. Trött och illamående har t.o.m. kräkt en gång på morgonen. Nu igår började det dra som fan i bäckenet eller ljumsken. Töjer, drar och känns "fullt" om ni förstår vad jag menar med det. Tyngd typ och det strålar bak i ländryggen. Känner bara att jag inbillar mig nu. För övrigt har jag svullnat upp med. 

Men det visar ingenting på testen haha. 

Skumt, låter ju som ÄL-flytningar men är det inte den tiden vet jag inte. Symtomen känns ju också rätt likt nåt som skulle kunna tyda på graviditet, eller pms då det ofta likt 😅 

Jag har under några dagar haft flytningar som känns som att det rinner ut, mer kladd i trosorna och när jag var på toa sist såg jag liksom hur det bara rann ut ner i toastolen, kunde liksom krysta ut typ filmjölk 😆🙈 Det är  något nytt för mig, aldrig haft så mkt! 

• Snorkfrökenhär
    mothertotwo skrev 2024-09-28 21:50:38 följande:
    Jag har haft det så i ca två veckor. Är inte under ägglossning nu då jag hade det ca två veckor sen. Någon dag efter kom en blödning jag fick som sedan försvann lika fort igen. Vet inte om jag ska räkna det som mens ändå för att nu kanske ha ägglossning igen.😂 Men kan inte ha tre ägglossningar på en månad. Något är rubbat i min kropp.   
    Nä då känns det ju inte så troligt med ÄL 😅 Borde ju vara BIM för dig nu då eller? Kanske positivt om nån dag? 😄🙏🏻
Svar på tråden BIM Oktober 2024