Inlägg från: Snorkfrökenhär |Visa alla inlägg
  • Snorkfrökenhär

BIM Oktober 2024

trefaldigmästareikärlek skrev 2024-10-02 20:06:40 följande:

Hoppar in 👋
    Lpng cykel denna månad, troligtvis pga sjukdom x3 och stress i skolan. Ammar även bebis på 8 månader ännu men till slut verkar äl blivit av för två dagar sedan. Bim 10/10. Hade kort lutealfas (11dgr jämfört med annars 14-15dgr) förra månaden och svajig temp i lutealfas (svag äl?) så ska bli spännande se denna månad.
    Kände av ägglossningen ORDENTLIGT denna gång, hade fruktansvärt ont i båda äggstockarna, nu ligger även tempen högre än den brukar för mig 🤷?♀️

Oooh, kanske en dunderägglo den här gången då? 😄🤞🏻 Jag kände också av min ÄL rejält den här gången, men kan ha missat tillfället då maken var bortrest, jäkla typiskt 😆
  • Snorkfrökenhär
    trefaldigmästareikärlek skrev 2024-10-03 07:01:15 följande:
    Ja en kan ju hoppas! Fick till det dagen innan så chanserna känns rätt goda denna gång, dock orolig för svajande progresteron men ska försöka stärka upp med c-vitamin 👍 åh så typiskt, vet känslan när man inte kan få till det vid äl 😱 Vilket försök är du/ni på? ❤️ Förra tog 11 månader gör oss och därför ville vi sätta igång snabbt med ett syskon 😍

Vi har försökt sedan i vintras nångång, verkar ta lång tid den här gången, har två barn sedan tidigare som gick ganska snabbt men nu är jag ju äldre 🙈 Ska dock höra av mig till fertilitetskliniken om mensen dyker upp den här gången (redan pratat med dom tidigare), känner att vi försökt länge nog nu och jag misstänker lite klen ägglossning. Märker inte av den lika tydligt nu som jag gjorde förut? 

Smygtestade imorse, ÄL+9? blankt. Så jag känner mig rätt säker på att det inte blev nåt den här gången heller, och det var ju ganska väntat 😊 

• Snorkfrökenhär
    Nanathalie skrev 2024-10-03 12:15:58 följande:
    Glöm nu inte att man inte måste ha sex på själva dagen för ägglossning för att bli gravid! Äl+8 är vråltidigt dessutom!
    Nä jag vet men känns precis som vanligt likt alla andra månader. Men det är ju inte över förrän mensen dyker upp, får försöka tänka så 😄
  • Snorkfrökenhär
    Vias skrev 2024-10-03 15:01:25 följande:
    Oooh denna spänning!! ÄL +14 och BIM idag, och imorse sköt tempen till 0.2 grader över coverline. Förmodlingen handhavande fel på termometern (🤪), men ännu ingen mens i sikte.

Ååååh spännande 😄🤞🏻 Lovande med tempen, ska du testa nåt?
    adirf10 skrev 2024-10-03 15:18:33 följande:

Min mens kom idag, på BIM... sån besvikelse...
    Vi har försökt i 6 månader, men det här var första gången jag kände mig gravid och så var det ändå inget...
    Hoppas på nästa månad istället 🙏🏼

Lycka till ni andra, hoppas ni får ert efterlängtade plus ❤️

Nääää, jäkla skit 🙁 Hoppas det blir er tur nästa månad 🙏🏻💕
  • Snorkfrökenhär
    Vias skrev 2024-10-03 19:26:50 följande:
    ja, jag tänkte testa på lördag om mensen inte kommer innan dess 🥹
    Strongt att vänta, men då får du nog också tydliga svar 😄🤞🏻
  • Snorkfrökenhär
    trefaldigmästareikärlek skrev 2024-10-03 21:01:17 följande:
    Varje månad känns som en evighet, så det är okej att bli frustrerad! Vad gör att du misstänker svag äl? Är tempen svajig eller är det bara att den känns mindre?

Du, jag kan trösta dig att med min 2:a var gravtest äl+9, äl + 10 vitt som snö men svagt pos på äl+11 ❤️ Sitt lugnt i båten 🥰

Tempen är rätt hög och stabil men har mkt mindre känningar kring ÄL, mindre ÄL-flytningar exempelvis. Lutealfasen kan ibland också bli lite kortare än vanligt.

Tack för pepp 💕 Ska hålla modet uppe 😄🙏🏻

• Snorkfrökenhär

Här händer det mycket, så tråkigt med mensen som dykt upp för vissa. Nångång blir det tillsist ett plus, förhoppningsvis snart för oss alla 🙏🏻😄

ÄL+10 idag. Snart är väntan över, hoppas mensen uteblir. Tempen steg lite imorse, man kan ju hoppas det bådar gott 🙏🏻😅 Kan lika gärna störtdyka imorrn, usch denna plåga 🙈

• Snorkfrökenhär
    Nanathalie skrev 2024-10-04 16:24:52 följande:
    JEEZ jag är SÅ avis! Tempen ser ju jättefin ut 🥹
    Haha, ja den duger än så länge. Den kan hålla sig hög och sedan störtdyka precis när mensen startar så is i magen får jag allt ha 🙈😬

Snart får du med en rejäl temphöjning håller jag tummarna för. Kom igen äggis 🙏🏻😄
  • Snorkfrökenhär
    Anonym (L) skrev 2024-10-04 18:53:13 följande:

Idag kom mensen, skönt ändå att den kom lite tidigare än vad jag trodde! då är min nästa bim 4/11☺️ 

stort grattis till alla er som plussat!

Näää så trist, men du verkar ha rätt inställning, blicken framåt mot nästa chans 😄
  • Snorkfrökenhär
    Nanathalie skrev 2024-10-04 19:24:19 följande:
    Men visst innebär en sådan temphöjning att ägglossning iallafall ägt rum? Eller går tempen upp sådär även om ett ägg inte släpper?

Nej men jag tempar med SPÄNNING alltså 😂 så taggad!! 

Så nervöst att se varje morgon vad tempen ska visa, tycker jag borde lärt mig hur det brukar vara, jag har ju tempat lääänge 😄 

Svar på tråden BIM Oktober 2024