Inlägg från: Snorkfrökenhär |Visa alla inlägg
  • Snorkfrökenhär

BIM Oktober 2024

Annpor skrev 2024-10-29 20:05:39 följande:

Blev nyfiken, någon som har koll?
    Om man har peak lh ökning på kvällen, sen testar man för skoj skull morgonen efter och ser att lh testet då är negativt, kan man anta att ägglossning skett då? 🤔

Tempar också men ingen bekräftelse där. 

Ägget släpper 1 dygn efter positivt ÄL-test (dock aldrig en garanti), sen tar det ytterligare 1-2 dagar innan tempen börjar stiga. Är ju lite olika för alla men ungefär så :)
  • Snorkfrökenhär
    Anonym (Syskonlängtan) skrev 2024-10-29 20:33:03 följande:

ÄL+ 7 imorgon och allt jag vill är att börja testa, 5-6 dagar till BIM då men det känns kanske som att det bara är slöseri på testen att börja så tidigt🙈

Hehe, jag förstår känslan 🙈 Kommer nog inte visa något så tidigt, ägget har väl knappt fäst så tidigt 😬

Jag testade idag ÄL+10 och fick ett supersvagt streck, nästan så jag tror jag inbillar mig 😆 Väntan på att få testa igen är ju olidlig.
  • Snorkfrökenhär
    Väntarpå4an skrev 2024-10-29 21:05:51 följande:

Det var på riktigt❤️❤️

Stannar kvar i gruppen och håller tummarna för er, hoppas det är en plussande vecka denna veckan🙏
    Så himla kul 🥳❤️ Extra bra med tydliga besked 😄 Vi hoppas det smittar av sig till oss andra 😍🙏🏻
  • Snorkfrökenhär
    Annpor skrev 2024-10-29 20:53:59 följande:

Tack! 🙏🏻
    Hade peak igår och vi ?fick till det då?. Sååå borde kanske vara ägglossning idag då. Känt lite smärta till hö ikväll. Vet du om det är större chans till graviditet om vi ex ligger även ikväll? Eller kan man vara lugn med gårdagen? Är sjuk så känner mig fett opepp på det 🤓? 

Varannan-var tredje dag ska det ju räcka att ha sex för att inte missa ÄL har jag fått sagt till mig av fertilitetsläkare. Jag och min man brukar nöja oss med att få till det varannan dag kring ÄL om inte suget är så stort 🙈 Blivit gravid 3 gånger tidigare på det sättet så tror inte att man har bättre chanser om man ligger oftare. Är så mkt som ska klaffa för att det ska bli graviditet 😅
  • Snorkfrökenhär
    Björkskogen skrev 2024-10-30 07:25:48 följande:

Samma höga temp som igår, ingen menskänning än och fortfarande minus på gravtest. Äl+16 nu 👀 
    Jag bara måste haft äl senare än ff säger. 

Vilken tortyr 😆 Jaaa, det verkar ju som det mest logiska om ägglossningen var lite senare, hmmmm? Fortsätter hålla tummarna då 🤞🏻🥰

Jag fick då inga jätteklara besked heller. Testet är starkare idag än igår men fortfarande svagt. Vågade mig på att ta det digitala testet jag hade hemma men det sa inte gravid, slag i magen 😆 ÄL+11. Mensen brukar komma ÄL+11 eller ÄL+12? får väl se om mensen drar igång eller inte imorrn. Denna ovisshet 🙈

Bild på dagens test: 

• Snorkfrökenhär
    Björkskogen skrev 2024-10-30 08:12:03 följande:
    Tortyr vet jag inte men jag börjar nästan bli irriterad 😂 jag vill ha mens nu så vi får försöka igen. 
    Hade jag äl 3 dagar senare så är jag ju bara på äl+13 idag och då är det fullt rimligt att jag inte får plus än eller mens. Har alltid, vad jag kan minnas, haft 14-15 dgr lutealfas. Så mens imorgon eller fredag senast. 
    Det som talar för graviditet är att tempen är så hög och jämn. Den borde börja dippa ner om jag ska ha mens snart. 
    Något annat jag minns från tidigare graviditeter är att jag testade positivt ganska sent. Men minns bara att jag gick någon dag över bim. Dessutom vet jag inte om det va testa-tidigt-test eller vanliga. 
    det är för många år sen för att komma ihåg exakt, det är 11 år sen yngsta föddes så 😂🤷?♀️ 

Nej vad trist att inte få svart på vitt med digitalt. Hoppas du får fin stegring till imorgon/fre. Håller tummarna 🥰 
    Tycker absolut att dagens test ser positivt ut. Även om det är svagt. 

Min yngsta är 9 så jag kommer inte heller ihåg exakt hur allt var då, vet bara att jag då gick över BIM flera dagar innan jag köpte ett test. Då blev det ju typ positivt bara av att jag tog det ur förpackningen 😂 Hade mer is i magen då. 

Ja dagens test är tydligare än gårdagens, fotot ger inte riktigt en rättvis bild här på familjeliv heller, bilden blir så mörk. Men streck finns ju, önskar bara att det kunde bli tokstarkt så jag törs bli glad. Går bara runt i limbo och är nervös över att det är en kemisk graviditet eller nåt 😬 

Min temp är högre än den brukar så jag hoppas det också är ett gott tecken 🙏🏻

• Snorkfrökenhär
    Väntarpå4an skrev 2024-10-30 08:44:45 följande:
    Det där strecket var tydligare idag😍 testa ta med digitalt på morgonen i morgon🙏 jag tror det är positivt 
    😍🙏🏻 Jag hoppas du har rätt, fasiken elakt av testen och kroppen att luras så annars 🙈 Ska iväg senare idag och köpa digitalt test så jag kan kolla imorrn eller när jag vågar 🤞🏻😄

Om mensen uteblir imorrn kommer jag känna mig hoppfull, har aldrig haft en lutealfas längre än 12 dagar. 
  • Snorkfrökenhär
    Anonym (K (Anonym)) skrev 2024-10-30 10:38:54 följande:

Har bim någonstans från idag till den 2a. Har testat svagtsvagt positivt alternativt spökstreck på alla tre, med 2 st cb early & apotek hjärtats. 

Symtom: Molande värk i magen, diffust illamående, rinniga flytningar, ömma bröst. Hade även stickningar i magen dag 6-8 efter äl. Är på dag +12 efter äl idag. 

Hur mår ni? :)

Ooooh vad spännande 😍 Håller tummarna hårt att du får klara positiva besked snart 🙏🏻

Jag har eventuellt plussat. Fick supersvagt igår ÄL+10, fortfarande svagt idag ÄL+11 men starkare än igår tycker jag så jag är hoppfull. Har hög temp också. Jag vågar dock inte jubla än, vill passera BIM som är idag/imorgon  och så vill jag få ett tydligt positivt test först. Hujja vad detta är jobbigt 🙈 Hopp och förtvivlan.

Har nog inga symtom. Är väldigt förkyld 😆 Kan ibland känna en svag, stickande värk i tjejmagen. Inte molvärk utan en annan smärta/känsla. Men jag känner ofta saker när BIM närmar sig så det är inget jag tänker betyder nåt.
  • Snorkfrökenhär
    Rdlsgdl9922 skrev 2024-10-30 10:42:55 följande:
    Hej,

Jag tog ett CB digitalt test igår eftermiddag på BIM-3. Inte gravid stod det.

RFSU vanliga test på morgonurin idag var också blankt, BIM-2.

Finns det ändå stor chans att jag är gravid bara att det inte syns än eller är det rätt kört när tom digitalt test visar negativt tätt inpå? Gråter
    Inte kul när testet skriker inte gravid, fick samma imorse 😆 Jag har dock fått svagt positivt på vanliga stickor och försöker tänka att det digitala testet kanske inte är lika känsligt och därför inte visar nåt än 😬🤞🏻 

Så länge mensen inte kommer tänker jag att hopp finns 💕
  • Snorkfrökenhär
    Jen20 skrev 2024-10-30 10:53:41 följande:
    Är ju tydligt plus jag fick också inte gravid på ett cb tidigt digitalt när jag hade svagt plus och dagen efter fick jag gravid 1-2 veckor med ett vanligt digitalt så tror inte alltid man kan lita på att de visar tidigare är min upplevelse.
    Gud så kul att höra, lättar lite på ångesten 🙈😅 Hoppas verkligen att det är så för mig också 🥹❤️🙏🏻 Försöker tänka hoppfulla tankar iaf men kastas mellan hopp och förtvivlan hela tiden 😅🙈
  • Snorkfrökenhär
    Ophelia1231 skrev 2024-10-30 14:23:52 följande:

Gravviiiid!!🥺🥺🥺????
    Men åååh 😍 Stort grattis, bästa känslan 🥳💕
  • Snorkfrökenhär

Åååh vad många nya test att analysera 😍 Jag kan ana svaga skuggor på vissa av era test, kanske att det är för tidigt. Vet exakt hur det är och känns. Tummarna hålles 🤞🏻💕

Jag vågade mig på ett digitalt nu ikväll? och titta 🥹🥰❤️

• Snorkfrökenhär

Tack hörni 🥰❤️ 

Tänk att det till sist hände? Nu sitter jag med positiva graviditetstest och är alldeles bubblig inombords. Trodde aldrig det skulle ske igen. Denna lilla är så efterlängtad 🥹❤️ 

Stort lycka till ni andra, snart kommer plussen 🙏🏻

• Snorkfrökenhär
    Ophelia1231 skrev 2024-10-30 20:51:09 följande:
    Tack, jaaa men vad man blir orolig, man tänker om det skulle bli Ett missfall🥺

Jaaa, man oroar sig massor, men man får försöka tänka att de allra flesta graviditeter faktiskt går bra, att man väntar barn och inte missfall. Går ju inte påverka om det sker 🥺 Lättare sagt än gjort men man får försöka tänka så för annars blir det ju inget roligt alls.

För mig har det lättat lite när jag kring v 7-8 gjort ultraljud och sett att det faktiskt lever nåt där inne 🙈 Jag har i mina tidigare graviditeter inte haft symtom och inte känt mig gravid alls förrän senare. Men helt släppte aldrig oron för mig, och sen när bebisen är ute oroar man sig massor över om den andas osv. Livslångt oroande att skaffa barn 😅🥰

• Snorkfrökenhär
    Björkskogen skrev 2024-10-30 21:28:52 följande:

Snart bara jag kvar 🥹😅 sista test imorgon sen går jag vidare. 

Tappert kämpat måste jag säga 😅 Hejja 🙏🏻💕
  • Snorkfrökenhär
    Ophelia1231 skrev 2024-10-30 23:16:00 följande:
    Jaa man gör ju de, jaa de ska jag försöka göra🥰 
    där jag bor så får man inte första ultraljudet förens vecka 12-13🥺 
    jaaa haha😂
    Det är samma här. Jag har bokat privat ultraljud tidigt bara för att lugna mig lite. Lång tid att vänta 12-13 veckor 🙈
  • Snorkfrökenhär
    Björkskogen skrev 2024-10-31 05:57:29 följande:
    Ja tack 😂
    temp-drop of doom idag. Minus på test. Det va nog det, mens idag säkert. Men det är bra, då får vi göra nytt försök om ett par veckor 😊 
    Jag känner mig inte ledsen så det är helt lugnt. Kul månad ändå. Kort och gott kan man inte lita på det man känner i kroppen iaf 😂 
    Grattis till alla och hoppas jag inte får se er i nån bim-grupp igen 🥰❤️ håller tummarna för er nu att alla gfår en sommarbebis nästa år! 

Rätt inställning, nya tag, plusset kommer 🙏🏻💕 

Jag kan säga att jag haft och har NOLL symtom. Trodde verkligen inte jag skulle plussa, vissa månader har jag känt massor och inte varit gravid så kroppen är helt klart lurig 🙈 Stort lycka till framöver.

• Snorkfrökenhär
    Väntarpå4an skrev 2024-10-31 05:58:22 följande:
    Håller med dig❤️ oron bara byts ut😅
    Jag bokade en tid för UL igår men tyvärr fick vi inte till en tidigare tid än v.9 (8+6). Hade gärna gått nån vecka innan. Men men
    Väntarpå4an skrev 2024-10-31 05:55:30 följande:
    Men jaaaaa❤️❤️❤️❤️🥳 vad glad jag blir, GRATTTIS
    Tack så mycket 🥹🥰❤️ Det var på riktigt 😭

Jag med skyndade mig att boka ett ultraljud tidigt innan jag somnade igår 😆 Tänkte att jag skulle avvakta och vänta med att boka men såg att det inte fanns så mkt tider så jag knep en tid då jag bör vara i vecka 8 (7+3). Vid den tiden har jag gjort alla mina tidiga ultraljud så det blir nog bra. Men vad låååång väntan 😅

Stort lycka till med allt 🥰❤️
  • Snorkfrökenhär
    Ophelia1231 skrev 2024-10-31 02:59:27 följande:
    Haha, då förstår jag, verkligen!! hur mycket kostar de?🥰
    Här betalar vi 800 spänn för ett ultraljud. Tycker jag är värt för att få stilla oron lite 🥹🥰 Jag bokade en tid redan igår 🙈 
Svar på tråden BIM Oktober 2024