• TrueResolution

BIM Oktober 2024

Dags för en BIM-tråd för alla oss som hoppas på ett plus i Oktober och en bebis 2025! ❤️ 

här håller vi god ton, peppar, stöttar & hejjar tillsammans. I glädje & sorg. 🙌🏽

BIM-lista i kommentarerna! ☺️
  • Svar på tråden BIM Oktober 2024
  • Nanathalie
    Anonym (blomman) skrev 2024-10-12 14:57:23 följande:

Vilket märke rekommenderar ni för testa tidigt test? Handlar om 3-4 dagar innan BIM 😊

Jag rekommenderar tester som mäter 10, inte 25. Det finns digitalt från cb som känner av hcg 6dgr innan mensen ska komma. Jag själv har easy@home:s gravtest och ältest och de känner också av så låga nivåer som 10. Har också rfsu testa tidigt som redan nämnts!
  • 27186

Har sån smärta/ömhet i brösten idag. 

Det har jag aldrig tidigare haft innan en vanlig mens. Bara under tidigare graviditeter. Hoppas så jag spricker! 
    Tog ett test imorse som jag är halft säker  på att jag kunde ana världens dovaste streck på. Kan nästan svära på att jag såg någonting. Eller så kanske det är för att jag SÅ gärna vill se någonting? 
    Imorgon bitti ska jag ta ett digitalt. Håll tummarna för mig snälla! 

• 27186

Är så nervös. Känns som jag kommer bli knäckt om jag får se ?Inte Gravid? i testfönstret. Obestämd

• Annpor
    Nanathalie skrev 2024-10-12 12:54:24 följande:
    Kroppen minns, det kan till och med vara enklare att bli gravid efter missfall. Misstro inte!

Det här tycker jag är så intressant! Fick också MA i vecka 9 nu i September. Såg att även Jenny Koos skrivit om just det här, men vet någon om det finns någon forskning bakom eller om det handlar om ?att man hört att många blir gravida efter MA?? 

Lägger till en skärmbild från en av Jenny Koos frågestunder. 
    tips- följ henne! 

• Pandan14
    Annpor skrev 2024-10-12 16:04:27 följande:

Det här tycker jag är så intressant! Fick också MA i vecka 9 nu i September. Såg att även Jenny Koos skrivit om just det här, men vet någon om det finns någon forskning bakom eller om det handlar om ?att man hört att många blir gravida efter MA?? 

Lägger till en skärmbild från en av Jenny Koos frågestunder. 
    tips- följ henne! 

Men va intressant! Hoppas nog ännu mer nu om de är möjligt, kanske tar ett test imorgon på morgonen ändå då.. kommer dock bli så besviken om de står inte gravid och sen att behöva bara vänta på att mensen ska komma 🥲
  • Anonym (Syskonlängtan)
    Emzor1 skrev 2024-10-11 19:25:01 följande:
    Jag förstår det, vad starkt av dig att försöka blicka framåt!

det borde ju öka chanserna att köra bägge tänker jag, vad bra! Jag hade gärna tempat men vår son vaknar så olika tider så känns inte som det hade blivit bra av den anledningen? kör bara ägglossningstest 🥰

❤️

tror egentligen det viktigaste är att lära sig sin kropp och cykel, då spelar det ingen roll vilken metod man kör liksom!

Vår dotter stör också tempningen många gånger, men upplever att det ändå gick bra första månaden! Nu ska jag börja igen efter en månads uppehåll så får vi se hur det går nu😂 nu ska jag trycka i mig en jäkla massa piller i olika former som folk säger har hjälpt de , så får vi se om det hjälper något också🥹

• UhOh

Jag fattar inte helt vad som händer med kroppen. Brukar ha en hyfsat regelbunden cykel på 26 dagar. Använt Flo i många år och den brukar stämma rätt väl. Brukar även väldigt tydligt känna av när ÄL sker genom smärta på respektive sida. Men denna cykeln var lite märklig.. hade ÄL flytningar cykeldag 11, appen förutspådde ÄL på dag 13 men jag själv tyckte jag kände den på dag 15, på vänster sida. Har läst lite om att det kan gå några dagar mellan ÄL sekret och självaste ÄL, men känns som lite väl många mellan 11-15? Hade sex på dag 12, 13 och 14. En av de värsta mugränattackerna på flera år på dag 23. Kännbara smärtor på vänster sida dag 25. Tog ett test på cykeldag 26 - negativt. Köpte ett clearblue early och testade på cykeldag 28 - negativt. Idag är jag på dag 29, och appen säger att jag är en dag sen.. kollat trosorna en miljon ggr idag, inte ens minsta rosa strimma. Tydliga känningar just nu på vänster sida. Ska testa mig imorgon bitti igen, om inte mensen har kommit.... känns så skumt! Inte haft en cykel på 30 dagar på ÅR. Funderar på om det skulle kunna vara ett utomkvedshavandeskap :/ 

Kroppen alltså...!

• Emzor1
    Anonym (Syskonlängtan) skrev 2024-10-12 19:52:42 följande:

❤️

tror egentligen det viktigaste är att lära sig sin kropp och cykel, då spelar det ingen roll vilken metod man kör liksom!

Vår dotter stör också tempningen många gånger, men upplever att det ändå gick bra första månaden! Nu ska jag börja igen efter en månads uppehåll så får vi se hur det går nu😂 nu ska jag trycka i mig en jäkla massa piller i olika former som folk säger har hjälpt de , så får vi se om det hjälper något också🥹

Vad skönt att det fungerat ändå, men visst kan de små göra det svårare ibland😂

vad spännande! Jag har ätit rosenrot sedan tidigare för att bli pigg, läste att man kan ta det fram till äl så tänkte fortsätta tills positivt äl-test😅 äter även lite andra vitaminer sedan tidigare men vet inte om det har någon påverkan för fertilitet☺️ vad för piller är det du ska testa? Så spännande om du plussar, då kanske jag borde testa samma om det inte tar sig nu????
  • Tilclah

Hej! 

Hoppar in i tråden men lyckas inte hitta det senaste inlägget där man lägger till sig själv på listan. 

Har beräknad mens 18/10 alltså på fredag. Har väldigt ömma bröst, vilket jag inte brukar ha innan mens. Tog ut spiral 15 augusti. Plusade på ett digitalt Clearblue med veckoindikator (1-2 veckor) den 2 september men dagen efter var det negativt. Var fruktansvärt förvirrad i 2 veckors tid och dessutom var mensen 9 dagar sen så blev förmodligen väldigt tidigt missfall. Well well, får se om det lyckades denna cykel istället. 

Är så otålig och vill testa nu. När ska ni andra med bim runt den 18:e börja testa?

• Pandan14

Hur är det med nidblödning? Lite för tmi kanske men va på toaletten nyss och så kom de lite ljusrosa på pappret.. kände lite hur hoppet dog för hade inte nidblödning med mitt första barn, någon av er som haft? hur långt innan mens kom de?

Svar på tråden BIM Oktober 2024