• TrueResolution

BIM Oktober 2024

Dags för en BIM-tråd för alla oss som hoppas på ett plus i Oktober och en bebis 2025! ❤️ 

här håller vi god ton, peppar, stöttar & hejjar tillsammans. I glädje & sorg. 🙌🏽

BIM-lista i kommentarerna! ☺️
  • Svar på tråden BIM Oktober 2024
  • Anonym (T)

Dagens tankar: Jag har egentligen ingen aning om när jag hade lossning den här månaden, för jag fick inte min ägglossningssmärta lika tydligt. Men vi hade sex dag 12, 13 och 14 i cykeln. Hattrick! Haha fyfan vad det suger med planerat sex när man försöker bli gravid. Nej men alltså seriöst, det tar ju bort all passion. I somras när vi inte försökte bli gravida så hade vi hur bra sex som helst. Men nu när vi medvetet försöker pricka in ägglossningen så blir sexet så tråkigt! Usch asså!

Aja, i alla fall. Är det någon mer i tråden som har problem med spottings? Jag får spottings innan mens och man undrar ju liksom om det är kört när dom kommer? Jag som redan har en kort menscykel (25 dagar) och kort lutealfas, undrar ju om jag förlorar ännu fler dagar pga spottings. Jag var nyligen hos en gynekolog för att kolla upp mina mellanblödningar innan mensen, och jag sa till den gynekologen att jag försöker bli gravid. Han hittade inget avvikande och sa bara att äggblåsorna såg fina ut och bla bla, han sa basically lycka till hej då. Men å andra sidan ska man nog träffa någon som är inriktad mot infertilitet, vilket vi ska göra om två veckor.

När är det rimligt att börja testa sig då? Hur många dagar efter förmodad ägglossning?

Idag är det fredag! Får man ta en öl ikväll eller bör man avstå helt? Jag har en kall 4,2% 33cl i kylskåpet som står och suktas efter en lång vecka? Vad säger ni?

Trevlig helg alla! 

• Nanathalie
    Anonym (T) skrev 2024-10-11 16:43:45 följande:

Dagens tankar: Jag har egentligen ingen aning om när jag hade lossning den här månaden, för jag fick inte min ägglossningssmärta lika tydligt. Men vi hade sex dag 12, 13 och 14 i cykeln. Hattrick! Haha fyfan vad det suger med planerat sex när man försöker bli gravid. Nej men alltså seriöst, det tar ju bort all passion. I somras när vi inte försökte bli gravida så hade vi hur bra sex som helst. Men nu när vi medvetet försöker pricka in ägglossningen så blir sexet så tråkigt! Usch asså!

Aja, i alla fall. Är det någon mer i tråden som har problem med spottings? Jag får spottings innan mens och man undrar ju liksom om det är kört när dom kommer? Jag som redan har en kort menscykel (25 dagar) och kort lutealfas, undrar ju om jag förlorar ännu fler dagar pga spottings. Jag var nyligen hos en gynekolog för att kolla upp mina mellanblödningar innan mensen, och jag sa till den gynekologen att jag försöker bli gravid. Han hittade inget avvikande och sa bara att äggblåsorna såg fina ut och bla bla, han sa basically lycka till hej då. Men å andra sidan ska man nog träffa någon som är inriktad mot infertilitet, vilket vi ska göra om två veckor.

När är det rimligt att börja testa sig då? Hur många dagar efter förmodad ägglossning?

Idag är det fredag! Får man ta en öl ikväll eller bör man avstå helt? Jag har en kall 4,2% 33cl i kylskåpet som står och suktas efter en lång vecka? Vad säger ni?

Trevlig helg alla! 

Håller med om planerat sex. Vi får inte ens till det hälften av gångerna som är planerade. Kul. Vill bara bli gravid och kunna ha normalt sex igen..

Jag har hört att mellanblödningar/spottings kan ställa till det. Inte expert på hur. Men rekommenderar absolut att ni söker er till en fertilitetsläkare för den biten!

När var din förmodade ägglossning? Jag kommer nog börja smygtesta vid äl+9. Inte för att man med säkerhet kommer få utslag utan bara för att jag inte kan låta bli 😂

Jag ska dricka bubbel idag! Något säger mig att jag inte kommer kunna dricka bubbel på ett tag så tänker minsann passa på 😉 skål!
  • Siripiri
    Yasen skrev 2024-10-11 10:18:45 följande:

Samma dilemma här. Det enda symptom jag har är att brösten ömmar mer än vanligt, men mår annars bra. BIM -6. Tiden går så sakta 😴

Samma här 🙃 förra cykeln (orange), vid samma dagar som nu, så blev jag lite sjuk så därav den höga peaken på CD21. Bara hålla ut och se hur tempen beter sig i helgen. Aldrig vart så taggad på att krypa till sängs som jag är nuförtiden😂 

• Siripiri
    Väntarpå4an skrev 2024-10-11 15:17:05 följande:
    Jag ska se hur stora mina tabletter är 😅 boostar på också tänker jag. Har du tagit det när du fått utslag på äl-stickorna eller före/efter?

I BIM augusti eller någon annan tråd så skrev en att hon tog 60 000 IE, undrade hur hon kunde trycka i sig så många tabletter 😂 men då tipsade hon om d-vitamindroppar. Så det körde jag med en cykel men tyckte jag fick mer effekt av att ta nära 20 000 IE i tabletter. Såna som ligger omega3-olja. Tyvärr glömde jag peaka förra helgen med d-vitamin vilket jag märkte på sekretet🙃 Jag har tagit innan 1-2 dagar innan ÄL är väldigt punklig, har man oregelbunden cykel blir det ju svårare. 

• Augustilejon
    Anonym (T) skrev 2024-10-11 16:43:45 följande:

Trevlig helg alla! 

Håller med, det känns som att man bara gör det för att få det gjort vilket tar bort mycket av känslan! 

Vad bra att du kollat upp med mellanblödningarna, skönt att de inte såg något som verkade fel men såklart tråkigt att inte få mer stöd! Som jag förstått det är det egentligen inte själva blödningarna som ställer till det, men de kan vara ett tecken på lågt progesteron - vilket man vill ha högt av för att det dels visar på kraftfull ägglossning och dels ger bättre förutsättningar för att behålla ev befruktat ägg. 

Det går att få gulkroppshormon utskrivet men finns också mycket man kan göra själv för att komma åt de underliggande orsakerna, t ex se till att se över sömn, minska stress, minska koffein osv. Håller tummarna att du får bra hjälp på träffen om två veckor om inte förr! 
  • Jassssen

Vårt försök nummer 14, äntligen visar kroppen att den kan iallafall 🥲🙏  stanna nu ✊

• Anonym (T)
    Nanathalie skrev 2024-10-11 17:41:07 följande:
    Håller med om planerat sex. Vi får inte ens till det hälften av gångerna som är planerade. Kul. Vill bara bli gravid och kunna ha normalt sex igen..

Jag har hört att mellanblödningar/spottings kan ställa till det. Inte expert på hur. Men rekommenderar absolut att ni söker er till en fertilitetsläkare för den biten!

När var din förmodade ägglossning? Jag kommer nog börja smygtesta vid äl+9. Inte för att man med säkerhet kommer få utslag utan bara för att jag inte kan låta bli 😂

Jag ska dricka bubbel idag! Något säger mig att jag inte kommer kunna dricka bubbel på ett tag så tänker minsann passa på 😉 skål!

Jag hade ägglossning 6, 7 eller 8 oktober, så jag får ju inte alls testa ännu! Men å andra sidan är min lutealfas så kort så jag har ju BIM om typ 7 dagar!!! Så jag har absolut en dålig magkänsla att min menscykel är för snabb för att hinna bli gravid! Men jag är också en person som tror på mirakel, framför allt när det kommer till att bli gravid! Kroppen gör ju för fan precis som den vill utan regler för det mesta tycker jag, man fungerar ju inte som en medicinsk faktabok direkt!

Haha härligt att höra! Då ska jag också unna mig ett litet glas, det är ju så mysigt att tända lite ljus när barnet somnat och sätta på en film och ta en mysig dricka och varva ner! 

Jag har alltså ett barn sedan tidigare, och när vi försökte få till den graviditeten så avstod jag alkohol och kaffe och åt mängder med kosttillskott! Vi försökte i 1 år och inget hände, så vi tog en paus under sommaren. Aaaa du kan säkert räkna ut vart den här historien är på väg. När vi levde på som vanligt och njöt av både det ena och det andra så blev jag gravid! Däremot tycker jag om att typ äta lite kosttillskott för att försöka ge miraklet en liten SKJUTS! Hahaha! Skål!

• Nanathalie
    Jassssen skrev 2024-10-11 18:21:59 följande:

Vårt försök nummer 14, äntligen visar kroppen att den kan iallafall 🥲🙏  stanna nu ✊

Woooop!!!! Grattis!!😍😍😍
  • Supermario91

Grattis!! 🤩🤩
  • Anonym (Tredjegångengillt)

grattis!

Jag är en sån som lever som vanligt under tiden jag försöker bli gravid. så Jag dricker lite vin ikväll på bim-6 😀
Svar på tråden BIM Oktober 2024