• Anonym (Halvsvensk man)

Jag är starkt emot abort förutom när..... Varför är alla svenskar för abort?

Jag är starkt emot abort, bortsett från när det finns en risk för kvinnans liv. Då anser jag att hennes liv går före barnets. Men utöver det är jag emot ALL form av abort, verkligen ALL. Jag anser att abort är att döda barnet. Jag menar på att varje graviditet syftar till att ett liv ska bli till, oavsett vad som var anledningen till graviditeten. Jag tycker att varje menad individ ska få ges en chans att leva. 
    Däremot anser jag inte att kvinnan ska tvingas ta hand om barnet mot sin vilja, utan att det ska finnas möjlighet att adoptera bort det till noga granskade familjer eller barnlösa par, som kanske inte kan få barn. Individerna ska vara par, alltså man och kvinna. Individerna ska ha en viss inkomst och inte ha några domar på sig mer än kanske fortkörning. 
    Jag som är halvsvensk har både mycket invandrare och etniska svenska som vänner. Jag märker att en stor del av invandrarna delar min åsikt mer eller mindre, medans en stor del av svenskarna hatar min åsikt. Jag ser mig som svensk. Jag ser ut som en svensk, jag är född här. Men jag delar inte de svenska åsikterna i frågan. 
  • Svar på tråden Jag är starkt emot abort förutom när..... Varför är alla svenskar för abort?
  • Anonym (Mia)
    EpicF skrev 2024-10-24 21:43:40 följande:
    Alla adoptioner, oavsett hudfärg, var man kommer från er kan påverka psyket negativt. 

Tänkt dig att du är adopterad i Sverige söker upp din biologiska mamma och frågar varför hon inte ville ha dig. Hennes svar är att du blev till genom en våldtäkt och "tvingades" genomgå graviditet och förlossning.

Du tror det hade haft en negativ inverkan på ditt psyke?
    Finns många som har levt i traditionella kärnfamiljen och mått väldigt dåligt.
    fornminne skrev 2024-10-24 21:44:46 följande:
    Om det du skriver stämmer, varför är abort tillåtet i Sverige och många andra länder?
    För Sverige är ett sjukt land som behöver hjälp. 
    Här är mycket sjuka saker tillåtna. 

Att en svårt cancersjuk 80 åring ska få dödshjälp är förbjudet. Men att släppa ut 16-18 åringar som avrättar andra på gatan efter 3 år på ungdomsboende, det är i sin ordning. 

Mycket som är fel här. Sverige behöver lite moral och sluta vara så jävla egoistiskt. 
  • Anonym (Piku)
    Anonym (21-årig tjej) skrev 2024-10-24 21:31:20 följande:

TS, du låter som en riktig man. Tack att du vågar stå upp för barnen

Jag behöll själv min dotter efter en grupp våldtäkt då jag var 18. Hade ALDRIG mått bättre av att göra abort. Vore ytterligare ett övergrepp på mig. Så glad att jag stod upp för mitt barn, trots att ingen verkade förstå hur jag tänkte. PS min dotter är den mest underbara människa på denna jord

Vad bra att du hade möjlighet att välja va? Precis som jag ska ha möjlighet att välja att ta bort skiten!
    Överste Senap skrev 2024-10-24 21:46:55 följande:
    Antar att du som sagt antingen är religiös eller har ett behov att kontrollera andra. Det är INTE att ta hänsyn att tvinga en våldtagen kvinna att föda ett barn . Varken mot henne eller barnet. Hon kan välja att få ett önskat barn som kanske inte skulle bli fött annars. Du har ingen rätt i världen att neka vare sig henne eller eller barn en oönskad födsel. Det är hänsynslöst, egoistiskt och en kvarleva från religiösa patriarkala samhällen., 
    De flesta kvinnor som fått barn genom våldtäkt är tacksamma i efterhand att de behöll barnet. 
    För vissa bli barnet en räddning. Det som gör att de kan se en mening i våldtäkten. Det kan få de att må bättre. Barnet alltså. 
  • fornminne
    Elin pelin skrev 2024-10-24 21:42:22 följande:
    Du skriver så självsäker hur många kvinnor inte ångrar sina barn eller att de älskar sina barn över allt annat... Antingen länkar du till studier eller så faller dina argument platt.

Det finns även många kvinnor som inte ångrar sina aborter, ex har Lisa Nilsson gått ut och sagt att hennes abort var helt rätt beslut och inget hon ångrar. Tror du hon är ensam med sin åsikt?!
    Det finns studier som visar att mycket få kvinnor som har gjort abort, ångrar sig. Inte alla, men de allra flesta, anser att det var rätt beslut. Lättnaden är oftast större än ledsnaden. 

TS har inga källor, han killgissar bara. Han verkar också missa att de som har behållit sina barn och inte ångrar sig, kanske egentligen ville behålla från början? Eller var tveksamma till abort? Oavsett hur barnet blev till.

De som ångrar sig är de motvilliga, eller de som blir tvingade eller övertalade till abort. Självklart är det fel. Men kvinnor som själva vill göra abort, ångrar sig mycket sällan.
  • Anonym (Incest)
    Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-24 21:38:20 följande:
    Kanske att man kan tillåta det där då. Eftersom det finns en överhängande risk att barnet får skador av det. 
    Kanske?! Du tvekar alltså..
  • EpicF
    Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-24 21:22:51 följande:
    Nej hon bör inte ha någon rätt alls. Även en bebis behöver sina föräldrar för att klara sig, ska den också få avlivas om föräldrarna inte vill ta hand om bebisen? 

Jättekonstigt argument. Fostret är en individ, kvinnan en annan. 
    Det är fortfarande kvinnans kropp som hon har bestämmande rätt över. 

Ja, fram till v 17+6 så får man som KVINNA göra abort pga att man inte vill ta hand om det framtida barnet eller av precis vilka orsaker som helst. 

Fostret är inge en egen individ förrän den har föds. Då är den en egen individ, en egen människa med sina egna åsikter och förövrigt även sin egen rätt till autonomi. Även om det är svårt för ett spädbarn att vad denne vill eller verbalt uttrycka vad denne vill.
    fornminne skrev 2024-10-24 21:42:19 följande:
    Du valde att behålla. Alla ska få välja själva.

Ingen ska tvingas till abort, men inte heller att behålla.
    Barnet ska få välja. Fostret ska få välja. 
  • Elin pelin
    Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-24 21:46:49 följande:
    Alla gör det inte. Statistik visar att det inte finns någon signifikant skillnad, skillnaderna är minimala. Har gjorts kvantitativa och kvalitativa studier på det, sett ut olika synvinklar. Har tagit del av metaanalyser på ämnet. Finns inga signifikanta skillnader. Rekommenderar dig att söka själv. Finns olika databaser. Exempelvis cinahl eller pubmed. 
    Fast om du hela tiden säger att det finns bevis ligger bevisbördan för detta på dig...
  • Anonym (Vem?)
    Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-24 21:51:04 följande:
    De flesta kvinnor som fått barn genom våldtäkt är tacksamma i efterhand att de behöll barnet. 
    För vissa bli barnet en räddning. Det som gör att de kan se en mening i våldtäkten. Det kan få de att må bättre. Barnet alltså. 
    bara för att du upprepar dig blir det inte mer sant. om du hade haft uns av sanningshalt hade du skyltat med studier men de lyser med frånvaro. Märkligt Tomte
Svar på tråden Jag är starkt emot abort förutom när..... Varför är alla svenskar för abort?