• Anonym (Halvsvensk man)

Jag är starkt emot abort förutom när..... Varför är alla svenskar för abort?

Jag är starkt emot abort, bortsett från när det finns en risk för kvinnans liv. Då anser jag att hennes liv går före barnets. Men utöver det är jag emot ALL form av abort, verkligen ALL. Jag anser att abort är att döda barnet. Jag menar på att varje graviditet syftar till att ett liv ska bli till, oavsett vad som var anledningen till graviditeten. Jag tycker att varje menad individ ska få ges en chans att leva. 
    Däremot anser jag inte att kvinnan ska tvingas ta hand om barnet mot sin vilja, utan att det ska finnas möjlighet att adoptera bort det till noga granskade familjer eller barnlösa par, som kanske inte kan få barn. Individerna ska vara par, alltså man och kvinna. Individerna ska ha en viss inkomst och inte ha några domar på sig mer än kanske fortkörning. 
    Jag som är halvsvensk har både mycket invandrare och etniska svenska som vänner. Jag märker att en stor del av invandrarna delar min åsikt mer eller mindre, medans en stor del av svenskarna hatar min åsikt. Jag ser mig som svensk. Jag ser ut som en svensk, jag är född här. Men jag delar inte de svenska åsikterna i frågan. 
  • Svar på tråden Jag är starkt emot abort förutom när..... Varför är alla svenskar för abort?
  • Anonym (Jag tycker)
    AndreaBD skrev 2024-11-01 12:22:47 följande:
    Så om Putin försöker ta över Sverige så säger du : Var så god! 

Vilken idé! 
    Snarare stöder jag de 650 000 ryska medborgare som har lämnat Ryssland för att inte mobiliseras mot Ukraina. Jag skulle naturligtvis stöda de ryska medborgare som lämnade landet för att inte mobiliseras mot Sverige också. Och jag stöder också ukrainska vapenvägrare. En stat kan aldrig äga en individ i ett rent etiskt perspektiv.
  • molly50
    Anonym (Fermelin) skrev 2024-11-01 13:38:06 följande:
    Fast hos erkänner i tråden att det är hon och att det blivit nått fel, en bugg typ. 

Det kan man ju göra även om man trollar. På hennes profil står att hon är gift.

Men Agda själv får väl avgöra sanningshalten i tråden.

• Meddelande borttaget
  • molly50
    Anonym (Fermelin) skrev 2024-11-01 15:22:58 följande:
    Eller så är Agdas offentliga nick och sida fejk, och så blev det nått fel när hon ville säga sanningen anonym. Någon bugg som gjorde så att hennes användarnamn kom upp som anonymt nick. 

Därför spelar det ingen större roll vad hon säger. 
    Jag tror nog att det bästa är att låta henne själv avgöra det.
  • AndreaBD
    Anonym (Jag tycker) skrev 2024-11-01 14:03:26 följande:

Vet du inte att möjligheten till vapenfri tjänst fanns på den verkliga allmänna värnpliktens tid, och även (tror jag) idag när det är lite halvt om halvt värnplikt( då flertalet inte inkallas).

Jag bestämde mig för att jag inte ville bära vapen, inte ville ha del i blodsutgjutelse, ansökte och fick det godkänt, + besked att jag skulle vara placerad i civilförsvaret, men jag blev aldrig inkallad dit på övning.

Exakt vad var naivt med det jag gjorde?

Självklart vet jag det. Det var inte lätt att få det godkänd, mitt ex fick det inte godkänd.  Men okej, då är du väl en riktig pacifist. Några såna finns ju.

Det lät på dig först mer som en politisk inställning, och att du bara ville välja bort allt som inte passar dig. Och det fungerar inte i något samhälle, man måste ju dra åt samma håll i någon omfattning. Men om du inte menade så, så är du nog inte naiv. 
  • Agda90
    Anonym (Fermelin) skrev 2024-11-01 12:36:20 följande:
    Jag säger som Sara Nilsson på Dumpen.se att - nu ljuuuuuger du. 

I en av de populäraste trådarna just nu skriver du ju själv att du är oskuld och suktar efter en man. Du behöver inte skämmas. Det är helt okej att sukta efter en man. 

Gällande frågan i den här tråden så är min enda tanke att fler människor borde göra abort. Föräldrar som för över skadade gener eller föräldrar som är helt inkapabla att ta hand om barn och bara kommer erbjuda ett dåligt liv. 
    I vilket tråd är det någon påstår sig vara mig då?
    För nej, jag ljuger inte. 
  • Agda90
    Anonym (Fermelin) skrev 2024-11-01 13:38:06 följande:
    Fast hos erkänner i tråden att det är hon och att det blivit nått fel, en bugg typ. 
    Nope, det stämmer inte. Men länka gärna till vilken tråd det handlar om. Jag blev nyfiken  nu
  • Agda90
    Anonym (Fermelin) skrev 2024-11-01 15:22:58 följande:
    Eller så är Agdas offentliga nick och sida fejk, och så blev det nått fel när hon ville säga sanningen anonym. Någon bugg som gjorde så att hennes användarnamn kom upp som anonymt nick. 

Därför spelar det ingen större roll vad hon säger. 
    Så du dyker upp ur det blå och kallar mig för lögnare... Jag vet vad jag är och inte är. 
  • Anonym (Kör)
    Anonym (Jag tycker) skrev 2024-11-01 11:53:46 följande:
    Hur vet du att "halvsvensk man" är promiskuös och sprider sina spermier runt omkring i världen?
    Om halvsvensk man ska få gå och berätta för kvinnor hur vi ska leva kan jag också göra det.

Hur fan vet halvsvensk man att kvinnor som gör abort är är promiskuösa? 

Om du och han verkligen skulle brytt er om foster skulle ni knipsa så att det är två män färre på denna planet att sprida sina spermier som kan leda till foster som blir aborterade.
  • Meddelande borttaget
Svar på tråden Jag är starkt emot abort förutom när..... Varför är alla svenskar för abort?