• Anonym (Halvsvensk man)

Jag är starkt emot abort förutom när..... Varför är alla svenskar för abort?

Jag är starkt emot abort, bortsett från när det finns en risk för kvinnans liv. Då anser jag att hennes liv går före barnets. Men utöver det är jag emot ALL form av abort, verkligen ALL. Jag anser att abort är att döda barnet. Jag menar på att varje graviditet syftar till att ett liv ska bli till, oavsett vad som var anledningen till graviditeten. Jag tycker att varje menad individ ska få ges en chans att leva. 
    Däremot anser jag inte att kvinnan ska tvingas ta hand om barnet mot sin vilja, utan att det ska finnas möjlighet att adoptera bort det till noga granskade familjer eller barnlösa par, som kanske inte kan få barn. Individerna ska vara par, alltså man och kvinna. Individerna ska ha en viss inkomst och inte ha några domar på sig mer än kanske fortkörning. 
    Jag som är halvsvensk har både mycket invandrare och etniska svenska som vänner. Jag märker att en stor del av invandrarna delar min åsikt mer eller mindre, medans en stor del av svenskarna hatar min åsikt. Jag ser mig som svensk. Jag ser ut som en svensk, jag är född här. Men jag delar inte de svenska åsikterna i frågan. 
  • Svar på tråden Jag är starkt emot abort förutom när..... Varför är alla svenskar för abort?
  • Anonym (Vinklad tråd)
    EpicF skrev 2024-11-03 18:32:00 följande:
    En kvinna kan dock inte naturligt välja om denne ska ha mens eller inte. En man kan välja om denne vill mastrubera eller inte. 
    Kvinnan kan välja ifall hon tillåter en man att befrukta hennes ägg. 
  • EpicF
    Anonym (Hm) skrev 2024-11-03 17:43:04 följande:
    Det undrar jag också 
    Vi kommer nog aldrig få svar på det. 
  • Anonym (Vinklad tråd)
    EpicF skrev 2024-11-03 18:31:59 följande:
    En kvinna kan dock inte naturligt välja om denne ska ha mens eller inte. En man kan välja om denne vill mastrubera eller inte. 
    En man kan inte välja om han naturligt ska få utlösningar eller inte. 
  • Anonym (Vinklad tråd)
    EpicF skrev 2024-11-03 18:29:29 följande:
    Nej, det påstod jag inte heller. Men ett ägg och en spermie utvecklas tillsammans till ett foster och sedan ett barn. Om man inte får missfall eller gör abort. 

Potentiellt kan alla spermier bli barn, tillsammans med e ett ägg. 
    Ett foster exempelvis i vecka 15 har en realistiskt chans att bli en officiell människa medan för spermier och ägg handlar det mer om en hypotetiskt möjlighet.
    Aborter är mer komplicerat än när spermier och ägg dörr. 
  • EpicF
    Anonym (Vinklad tråd) skrev 2024-11-03 17:50:05 följande:
    Cancer är inte något mänskligt liv som kan bli en människa. 
    Nej, med det är en cellklump. Vilket även allt mänskligt liv var från början. Det mänskliga livet härstammar från cellklumpar. 

En cellklump kan utbrcklas till ett barn, en cancerogen tumör, en godartad tumör eller en abcsess. 
  • Anonym (Vinklad tråd)
    Anonym (Vinklad tråd) skrev 2024-11-03 18:37:00 följande:
    Ett foster exempelvis i vecka 15 har en realistiskt chans att bli en officiell människa medan för spermier och ägg handlar det mer om en hypotetiskt möjlighet.
    Aborter är mer komplicerat än när spermier och ägg dör
  • Anonym (Vinklad tråd)
    EpicF skrev 2024-11-03 18:29:29 följande:
    Nej, det påstod jag inte heller. Men ett ägg och en spermie utvecklas tillsammans till ett foster och sedan ett barn. Om man inte får missfall eller gör abort. 

Potentiellt kan alla spermier bli barn, tillsammans med e ett ägg. 
    Och man skulle kunna påstå att eftersom det nu ska handla om kvinnas kropp och kvinnors självbestämmanderätt så måste även droger vara tillåtet 
  • EpicF
    Anonym (Vinklad tråd) skrev 2024-11-03 17:55:22 följande:
    Om kvinnan låter en mans spermie befrukta hennes ägg så kunde hon ha förhindrat mensen 
    Nja, man faktiskt ha sk mens under en graviditet. 
  • Anonym (Vinklad tråd)
    EpicF skrev 2024-11-03 18:38:38 följande:
    Nja, man faktiskt ha sk mens under en graviditet. 
    Det jag menade är när kvinnas ägg inte blivit befruktad. 
  • EpicF
    Anonym (Vinklad tråd) skrev 2024-11-03 17:56:18 följande:
    Män kan inte reglera ifall de får utlösningar eller inte. 
    De kan till viss del styra det. Vilket inte kvinnor kan med mens. Då måste göra det på konstgjord sätt, med ex o-piller. 
Svar på tråden Jag är starkt emot abort förutom när..... Varför är alla svenskar för abort?